Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt fredagsmys :love: Mr Wayne

IMG_7823_zps7ejhfrz6.jpg
Är det rasstandard att sova på ens kudde?
 
Vi har inte kommit dit i filmen ännu, dom är fortfarande nyförälskade och glada :D

Men du vet, hellre älskat och förlorat än att aldrig älskat alls?
Förälskelse är ju en sak och kärlek är en annan i mitt liv iallafall. Vill man hålla på med förälskelse är det nog det liv du lever nu som är grejen :). Det är iallafall min erfarenhet. Jag har läst att när man är förälskad så aktiveras samma delar av hjärnan som när man har en psykos.
 
Vi har inte kommit dit i filmen ännu, dom är fortfarande nyförälskade och glada :D

Men du vet, hellre älskat och förlorat än att aldrig älskat alls?

Jag tycker som Tim Minchin säger "I don't think that thing that happens at first sight is love, I think love creeps up on you." :laugh: Sen att det är mysigt när man är nyförälskade och precis träffats, det är väl en annan sak.
 
Diskussionen påminner mig om en sak som hände när jag hade en profil på en sida där man kunde välja om man ville hitta vänner, chatta eller dejta. Jag hade den för att kunna snacka med folk när jag hade lust. Fick höra flertalet gånger att det var synd om min man och hur jag var en sån JÄVLA HORA för att jag ville prata med folk då och då. (Speciellt av de som ville annat men blev avvisade då jag inte är intresserad. :laugh::rofl: Logic on point...)
Så himla logiskt. Jag känner igen det där jag med. Tydligen så älskar jag inte partner bara för att vi har ett öppet förhållande. För OM vi älskade varandra skulle vi inte behöva gå till grannen för att få lite sex. Som om vi skulle ligga med vem som bara för att. :cautious::meh:
 
Så himla logiskt. Jag känner igen det där jag med. Tydligen så älskar jag inte partner bara för att vi har ett öppet förhållande. För OM vi älskade varandra skulle vi inte behöva gå till grannen för att få lite sex. Som om vi skulle ligga med vem som bara för att. :cautious::meh:

Men visst är det! Tydligen så kan man inte älska fler personer, jag menar, jag som ville hitta lite roligt folk att snacka med kunde inte ens älska min man längre. Jag ville ju enbart PRATA (om typ hundar, tv-spel osv.) med folk för att kanske hitta någon roligt typ att bli bekant med. Så horigt av mig. :nailbiting::laugh:
 
Men visst är det! Tydligen så kan man inte älska fler personer, jag menar, jag som ville hitta lite roligt folk att snacka med kunde inte ens älska min man längre. Jag ville ju enbart PRATA (om typ hundar, tv-spel osv.) med folk för att kanske hitta någon roligt typ att bli bekant med. Så horigt av mig. :nailbiting::laugh:
Men eller hur! Jag fattar inte logiken? Slutar dessa miffon att prata med alla av motsatt kön när de träffar någon? Eller är det bara tjejer det gäller? :meh: Fast det förstås, jag har fått höra mer än en gång att jag är konstig som låter partner ha en bff av motsatt kön... :meh::meh::meh:
 
Men eller hur! Jag fattar inte logiken? Slutar dessa miffon att prata med alla av motsatt kön när de träffar någon? Eller är det bara tjejer det gäller? :meh: Fast det förstås, jag har fått höra mer än en gång att jag är konstig som låter partner ha en bff av motsatt kön... :meh::meh::meh:

Herregud, min karl har flertalet brudar han snackar med. Han är säkert otrogen. :rofl: Det finns ju inte en chans att han pratar med dom för att de är intressanta människor, det gåår ju bara inte.
 
Herregud, min karl har flertalet brudar han snackar med. Han är säkert otrogen. :rofl: Det finns ju inte en chans att han pratar med dom för att de är intressanta människor, det gåår ju bara inte.
Nä, precis alla vet ju att män inte kan kontrollera sig runt kvinnor och kvinnor är sneaky home wreckers. :arghh::meh: Jag är ju liksom glad att partner har en kompis som är så awesome som BFF är. :love:
 
Men eller hur! Jag fattar inte logiken? Slutar dessa miffon att prata med alla av motsatt kön när de träffar någon? Eller är det bara tjejer det gäller? :meh: Fast det förstås, jag har fått höra mer än en gång att jag är konstig som låter partner ha en bff av motsatt kön... :meh::meh::meh:
Tror inte det är ovanligt att kamrater av motsatt kön förväntas avpolleteras, och faktiskt görs med. Tragiskt tycker jag men sett det runtikring mig och har även råkat ut för själv.
 
Jag tycker som Tim Minchin säger "I don't think that thing that happens at first sight is love, I think love creeps up on you." :laugh: Sen att det är mysigt när man är nyförälskade och precis träffats, det är väl en annan sak.

Så kan det va! Jag har varit sådär head over heels vid första ögonkastet (typ) två gånger. Inget utav det höll dock, så det är väl en indikation att det varit förälskelse och inget annat. Men jag går ändå och tror på att det ska finnas någon person där ute som jag blir så förälskad i, men att det sedan kan bli kärlek också. Men jag vet inte, det kanske är dumt att tänka så.
 
Så kan det va! Jag har varit sådär head over heels vid första ögonkastet (typ) två gånger. Inget utav det höll dock, så det är väl en indikation att det varit förälskelse och inget annat. Men jag går ändå och tror på att det ska finnas någon person där ute som jag blir så förälskad i, men att det sedan kan bli kärlek också. Men jag vet inte, det kanske är dumt att tänka så.

Inte alls dumt! :) Tror säkert att det finns det med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 346
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 132
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 863
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 206
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp