Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men eller hur! Jag fattar inte logiken? Slutar dessa miffon att prata med alla av motsatt kön när de träffar någon? Eller är det bara tjejer det gäller? :meh: Fast det förstås, jag har fått höra mer än en gång att jag är konstig som låter partner ha en bff av motsatt kön... :meh::meh::meh:

Herregud, min karl har flertalet brudar han snackar med. Han är säkert otrogen. :rofl: Det finns ju inte en chans att han pratar med dom för att de är intressanta människor, det gåår ju bara inte.

Håller helt med! Tycker dock att det är lite annat än exemplet @Hero tog upp :D

När jag och mitt ex var tillsammans så hade vi två av hans ex och ett av hans gamla ligg i umgängeskretsen. Det var många som tyckte att det var märkligt att vi ville umgås med dem. Jag fattade inte varför. När vi sedan gjorde slut så umgicks jag fortfarande med ett av exen ett tag.

Folk har så himla underliga regler för sig.
 
Tror inte det är ovanligt att kamrater av motsatt kön förväntas avpolleteras, och faktiskt görs med. Tragiskt tycker jag men sett det runtikring mig och har även råkat ut för själv.
Jag ser det också, och har fått det sagt till mig att det inte är okej att jag har mina manliga vänner kvar. Eller att det är okej att jag fortfarande har kontakt med mina ex. Vilket innebar grattis på födelsedagen och nått enstaka läget liksom.
Håller helt med! Tycker dock att det är lite annat än exemplet @Hero tog upp :D

När jag och mitt ex var tillsammans så hade vi två av hans ex och ett av hans gamla ligg i umgängeskretsen. Det var många som tyckte att det var märkligt att vi ville umgås med dem. Jag fattade inte varför. När vi sedan gjorde slut så umgicks jag fortfarande med ett av exen ett tag.

Folk har så himla underliga regler för sig.

Men varför vill man inte umgås med bra människor oavsett hur en lärde känna dem? Jag fattar inte?
 
Har ex jag inte vill ha kontakt med - men så ett par som jag för alltivärden inte vill tappa kontakten med. Dessutom ett par kamrater som råkar vara tjejer. Kastar inte år av vänskap överbord för en fjälla! Provat det och det höll inte iallafall. Men var ett svek mot vännen som jag inte förlåtit mig för än, även om denna gått vidare i livet. Men man gör bara inte så!
 
Jag ser det också, och har fått det sagt till mig att det inte är okej att jag har mina manliga vänner kvar. Eller att det är okej att jag fortfarande har kontakt med mina ex. Vilket innebar grattis på födelsedagen och nått enstaka läget liksom.


Men varför vill man inte umgås med bra människor oavsett hur en lärde känna dem? Jag fattar inte?
Jag fick lov att bryta kontakten med ett av mina ex när jag träffade en ny. Den nya var inte okej med den kontakten. Några år senare fick jag veta att det exet hade dött :cry:. Så tragiskt att vi inte kunde ha någon kontakt under de där sista åren.

Så efter det är det bara för alla eventuella nya karlar att acceptera att jag tänker inte avpolletera någon för deras skull. Jag snackar med vem jag vill.
 
Har ex jag inte vill ha kontakt med - men så ett par som jag för alltivärden inte vill tappa kontakten med. Dessutom ett par kamrater som råkar vara tjejer. Kastar inte år av vänskap överbord för en fjälla! Provat det och det höll inte iallafall. Men var ett svek mot vännen som jag inte förlåtit mig för än, även om denna gått vidare i livet. Men man gör bara inte så!
Jag kan skriva under på varenda ord du skrev här ptr.
 
Likaså som detta att snacka om ex och kamrater. Vad är det som är så farligt med det?
De är en del av det som format mig och som av och till gör att jag reagerar som jag gör, på samma sätt med den jag träffar, hennes liv före jag drattade in i det är ju inget som blir ogjort bara för att jag dyker upp och vice versa.
 
Bad om sällskap till bion jag och tinderdejten tänkt gå på via instagram... då reagerade han minsann!
Jaja.
Fick med min nya vän till bion iaf!

En kille jag är "bekant" med skrev och frågade vad jag gjorde.. jag var ärlig och sa att jag får besök och inte vill träffa honom av vissa anledningar.. han skickade bara en skrattsmiley :D

Kan man inte bara få dom man vill!
 
Vart en reboot iaf. Hittills 10 nya matchningar och en som skrivit till mig. Det är nästan skrämmande hur snabbt det gick att swipa slut i min lilla hemstad. Men med erfarenhet vet jag dock att det är en lång och slingrig väg att gå från match->svar->dejt. Så jag lägger inte några stora växlar i detta. Men nu finns iaf nya möjligheter. Är dock för trött ikväll för att komma på nåt vettigt att skriva. Får ta tag i det i helgen :).
 
Jag blev verkligen orimligt sänkt just ikväll över att inte få vara kär :o Vad hände. Jag märker att jag har gett upp lite och det gör mig ledsen, det känns så sorgligt.

Får gå och lägga mig och hoppas att det känns bättre i morgon.
 
Jag blev verkligen orimligt sänkt just ikväll över att inte få vara kär :o Vad hände. Jag märker att jag har gett upp lite och det gör mig ledsen, det känns så sorgligt.

Får gå och lägga mig och hoppas att det känns bättre i morgon.

Jag har också haft sån period.
Sen hände det när jag minst anade det.
Hade också gett upp att hitta någon som jag inte ledsnade på väldigt fort.
Oftast mådde man ju super och fyllde tiden med annat. Men visst kunde jag också känna att det var tråkigt att jag inte ville tvåsamheta mig på samma vis som vissa vänner och sakna det vid vissa tillfällen.
Oftast kändes det ju som tur var bättre ”imorgon”.

Hoppas du vaknar till den feelingen!
 
Min öldejt ikväll kändes som en typisk medelmåttig dejt. Inte för att jag har så mycket att jämföra med men... Vi pratade bort 4 timmar och 4 öl så det var ingen stelhetskatastrof i alla fall. Han var söt och jag gillade hans personlighet. Men kändes som att vi inte hade några gemensamma intressen direkt, blev lite krystat i samtalsämnena. Jag kommer inte att ta initativ till att ses igen, men ge det en chans om han vill.
Har två andra tinderkillar jag kanske ska träffa nästa vecka, en kulturnörd och en häst/friluftskille. Båda dessa är såna jag hade på g innan jag började träffa L, och jag har varit ärlig och sagt att nu ligger jag lågt ett tag eftersom jag börjat dejta nån och vill se vad det blir av det hela, och de har sagt "lycka till, hör gärna av dig om det inte går vägen". Nu när jag tagit upp det igen har de nappat direkt. Men det är ingen självklarhet har jag förstått, har också haft flera stycken som blivit riktigt sura och börjat gasta om att "jag vägrar vara nåt andrahandsval!". Lite märklig reaktion tycker jag när det är nån man aldrig ens träffat och knappt chattat med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 358
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 132
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 863
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 206
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp