Bukefalos 28 år!

Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på Titanic och tänker.. vad fint det är det där med kärlek ändå. Jag hoppas att det händer mig någon gång.

Du vill också ligga på en träbit i ett svinkallt hav och titta på en man om sakta sjunker mot sin död?

Han hade fått plats! :rage: Jävla Rose. :mad:

jack.jpg




:D
 
På tal om livskris, här är en till. Kanske är det en tidig 40-årskris eller något men jag har börjat se på mitt kärleksliv med helt andra ögon. Jag har hela mitt liv försökt (väldigt mycket) att leva i monogama vaniljförhållanden men det är samma visa varje gång. Jag blir rastlös, missnöjd, går upp i vikt och skäms över mina tankar.

Så nu tror jag att jag kanske är både lite poly och lite kinky (på ett sätt som verkligen inte passar in i omvärldens sätt att se på mig). DET är en rätt stor grej att ”upptäcka” vid min ålder.
 
På tal om livskris, här är en till. Kanske är det en tidig 40-årskris eller något men jag har börjat se på mitt kärleksliv med helt andra ögon. Jag har hela mitt liv försökt (väldigt mycket) att leva i monogama vaniljförhållanden men det är samma visa varje gång. Jag blir rastlös, missnöjd, går upp i vikt och skäms över mina tankar.

Så nu tror jag att jag kanske är både lite poly och lite kinky (på ett sätt som verkligen inte passar in i omvärldens sätt att se på mig). DET är en rätt stor grej att ”upptäcka” vid min ålder.

Jag tror generellt att mycket faller på plats när man blivit lite äldre (för mig tog det låång tid men jag har alltid varit lite sen av mig :p). Man törs skita i vad andra tror och tycker, man blir säkrare på sig själv osv. Det hade ju varit konstigt om det inte skulle märkas i ens sexliv vad gäller preferenser osv.

Kan tillägga att jag är 44 och saker började inte falla på plats förrän någonstans mellan 30 och 35 och då menar jag tillvaron i allmänhet, inte bara sexlivet :)
 
Jag tror generellt att mycket faller på plats när man blivit lite äldre (för mig tog det låång tid men jag har alltid varit lite sen av mig :p). Man törs skita i vad andra tror och tycker, man blir säkrare på sig själv osv. Det hade ju varit konstigt om det inte skulle märkas i ens sexliv vad gäller preferenser osv.

Kan tillägga att jag är 44 och saker började inte falla på plats förrän någonstans mellan 30 och 35 och då menar jag tillvaron i allmänhet, inte bara sexlivet :)
Jag kan bara hålla med om det. Att man ska behöva bli +40 för att upptäcka så mycket om en själv.
 
Jag tror generellt att mycket faller på plats när man blivit lite äldre (för mig tog det låång tid men jag har alltid varit lite sen av mig :p). Man törs skita i vad andra tror och tycker, man blir säkrare på sig själv osv. Det hade ju varit konstigt om det inte skulle märkas i ens sexliv vad gäller preferenser osv.

Kan tillägga att jag är 44 och saker började inte falla på plats förrän någonstans mellan 30 och 35 och då menar jag tillvaron i allmänhet, inte bara sexlivet :)

Samma här! Jag fyller som bekant 30 strax och tycker att saker börjar falla på plats nu. Börjar falla på plats alltså, det är en hel del kvar :D När jag tittar tillbaka på mig själv bara för två år sedan så undrar jag vad jag höll på med. Snacka om late bloomer. Men det sägs väl att dom vackraste blommorna blommar sist? Eller nåt :p
 
Samma här! Jag fyller som bekant 30 strax och tycker att saker börjar falla på plats nu. Börjar falla på plats alltså, det är en hel del kvar :D När jag tittar tillbaka på mig själv bara för två år sedan så undrar jag vad jag höll på med. Snacka om late bloomer. Men det sägs väl att dom vackraste blommorna blommar sist? Eller nåt :p

Jag håller helt klart med dig där :D
 
Men det sägs väl att dom vackraste blommorna blommar sist? Eller nåt :p
I så fall är jag nog en otroligt vacker blomma :p. Närmar mig 50 och kan lugnt säga att det är först en bit över 40 som jag känner att jag på riktigt lärt mig vad som är viktigt osv. ...men det har krävt några riktiga törnar. Antagligen sitter jag om 10 år och säger samma sak - att det var först efter 50 saker började falla på plats.
 
I så fall är jag nog en otroligt vacker blomma :p. Närmar mig 50 och kan lugnt säga att det är först en bit över 40 som jag känner att jag på riktigt lärt mig vad som är viktigt osv. ...men det har krävt några riktiga törnar. Antagligen sitter jag om 10 år och säger samma sak - att det var först efter 50 saker började falla på plats.

Är inte det fantastiskt då? Det innebär ju att du utvecklas precis hela tiden. Jag tycker att det låter spännande! :p Törnar är inte så roligt dock, jag har också åkt på en del. Men förhoppningsvis blir man bättre på att ducka dom i tid.

När jag dumpade M så skrev en av mina vänner "You dodged a bullet there" och jag blev så jävla glad när jag insåg att jag faktiskt lyckades bespara mig en katastrof i tid för en gångs skull :D
 
Jag ska på dejt idag igen :eek: vet inte vad som hände, tröttnade på grabbar och kände "guu vad skönt att va själv".. Sen står dom på rad och ska ses :confused: :p det är en "kompis kompis" som jag träffat en gång på jobbet. Vi ska ut och käka, kanske spela biljard efteråt. Mycket trevligt och jag ser fram emot kvällen :laugh:
 
Jag tror generellt att mycket faller på plats när man blivit lite äldre (för mig tog det låång tid men jag har alltid varit lite sen av mig :p). Man törs skita i vad andra tror och tycker, man blir säkrare på sig själv osv. Det hade ju varit konstigt om det inte skulle märkas i ens sexliv vad gäller preferenser osv.

Kan tillägga att jag är 44 och saker började inte falla på plats förrän någonstans mellan 30 och 35 och då menar jag tillvaron i allmänhet, inte bara sexlivet :)
Åh jag håller med, jag tyckte jag hade sån jädra koll på vem jag var och vad jag ville redan när jag var mellan 12-22 sen rämnade hela världen i flera omgångar och jag hade ingen aning om vem jag var. Sen tyckte jag att jag hade hittat mig själv med min ex-sambo men nu när jag har distans till honom, mig och vårt förhållande så inser jag att jag gjorde så mycket avkall på mig själv, vad jag vill och vad jag behöver för att må bra. Så det är först nu, snart 32, som jag faktiskt känner att jag är redo och äntligen öppen för att faktiskt ta reda på vem jag är utan alla andra människor. Det är både läskigt och spännande men jag tror det är först nu efter allt annat som hänt i livet som jag börjar landa i mig själv :) tror aldrig man blir riktigt färdig men det är ju ganska kul å andra sidan!
Lite OT :)
 
Den här veckan har jag verkligen haft ett känslomässigt kaos om vad jag vill med skåningen.
Stackars @the_connemara som fått höra på allt rantande från mig :p
Men nu känns det som jag landat lite i det, känner mig mer avspänd och bekväm i våra konversationer och allting är mycket bättre.
 
Jag tror generellt att mycket faller på plats när man blivit lite äldre (för mig tog det låång tid men jag har alltid varit lite sen av mig :p). Man törs skita i vad andra tror och tycker, man blir säkrare på sig själv osv. Det hade ju varit konstigt om det inte skulle märkas i ens sexliv vad gäller preferenser osv.

Kan tillägga att jag är 44 och saker började inte falla på plats förrän någonstans mellan 30 och 35 och då menar jag tillvaron i allmänhet, inte bara sexlivet :)
Jo så är det förstås. Jag har struntat i vad andra tycker ett tag men nu börjar jag alltså strunta i vad jag själv tycker och istället fokusera på vad jag känner.
 
Den här veckan har jag verkligen haft ett känslomässigt kaos om vad jag vill med skåningen.
Stackars @the_connemara som fått höra på allt rantande från mig :p
Men nu känns det som jag landat lite i det, känner mig mer avspänd och bekväm i våra konversationer och allting är mycket bättre.

Jag skrev att du hade fel och hetsade som en sann @Bison men vet ju också att skåningen är en tålmodig typ som tycker du är gullig med ditt hetsande så oroade mig inte så mycket faktiskt :laugh:

Hade ett bra snack med min dejt i förrgår o kom fram till att ses lite mindre. Han har aldrig varit sambo och aldrig ens träffat sina flickvänner så ofta som han träffat mig. Jag hade inte ens tänkt på det för det är så naturligt för mig att ses i vardagen. Men det blir bra! Jag är tyvärr bra på att stressa så blir inte så kvalitativt att ses hela tiden. Vi insåg också att vi båda två är lite obekväma i att vi båda känner att vi borde känna mer för varandra än vad vi gör. Skönt att ha rett ut det. Lite mer avslappnat att ses igen :)
 
Jag hakade fö på @Bison o er i tråden en del om att stressa över livsval osv. Hur vill jag bo? Hur vill jag ha mina närmsta relationer? Insåg sedan att jag behöver betala av lån i 3.5 år till o fram tills dess vill jag inte på något vis få min ekonomi ens indirekt påverkad av en partner. Så då behöver jag inte tänka på det på typ 3 år, deal med mig själv :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 510
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 190
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 035
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp