Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på att göra ett nytt försök på krogen. Sist fick jag ett sus i öronen hela dagen efteråt. Som tur var slutade det. Men jag är himla orolig för att det inte ska göra det nästa gång. Är det nån som har haft öronproppar på krogen ?

Mitt ex som jobbade på krogen hade alltid det. Det är inte ovanligt.
 
Jag funderar på att göra ett nytt försök på krogen. Sist fick jag ett sus i öronen hela dagen efteråt. Som tur var slutade det. Men jag är himla orolig för att det inte ska göra det nästa gång. Är det nån som har haft öronproppar på krogen ?
Hur hade du tänkt kommunicera med folk på en plats där volymen är så hög att du känner att du behöver öronproppar?
 
Hur hade du tänkt kommunicera med folk på en plats där volymen är så hög att du känner att du behöver öronproppar?

Har du aldrig raggat på klubb? :D

- HEJ!
- VA?!
- HEEEEJ!!
- JA, HEJ!
- BRA DRAG?
- VA?!
- BRA DRAG?!?
- JA! BRA DRAG!
- VAD HETER DU?
- SINGOALLA
- VAD SA DU?!?
- SINGOALLA!!
- AHA! HEJ SINGSWALLA. ERIK.
- HEJ JOHAN!

Det blir ligg ibland ändå.
 
Jag tänker att det är missriktat att snygga upp sig och vara "för" bra, för den som faller för mig då kommer snart att bli besviken. Detta gäller särskilt, i mitt fall, uppsnyggningen. Vill någon ha en piffig kvinna vid sin sida är jag fel. Lika bra att få det klart direkt.

Du har helt rätt i det!
Jag snyggar dock inte upp mig speciellt mycket i hur jag ser ut, men jag snyggar upp mig mentalt. Försöker vara så smart, rolig och glad jag bara kan typ, alltså inte så det går till överdrift, men ändå så pass mycket att det inte är så jag är till vardags.
Jag är en sån som gärna vill prestera och vara duktig hela tiden, vilket blir till bisarrt när det till och med gäller dejtandet.

Jag gör mig aldrig till när jag dejtar eller när jag snackar med en potentiell dejt, mest för att jag inte känner att jag kan rättfärdiga att framställa mig som någon jag inte är. Brukar aldrig klä upp mig direkt utan kläder efter tillfälle och smink som jag brukar sminka mig. Känner han att han inte kan "ta" det, så är han inte värd mig heller :)

Vad skönt det måste vara att kunna gå efter sina ideal istället för att lämna dom åt sidan och istället förställa sig fastän man själv anser som du att det inte går att rättfärdiga.
 
Du har helt rätt i det!
Jag snyggar dock inte upp mig speciellt mycket i hur jag ser ut, men jag snyggar upp mig mentalt. Försöker vara så smart, rolig och glad jag bara kan typ, alltså inte så det går till överdrift, men ändå så pass mycket att det inte är så jag är till vardags.
Jag är en sån som gärna vill prestera och vara duktig hela tiden, vilket blir till bisarrt när det till och med gäller dejtandet.



Vad skönt det måste vara att kunna gå efter sina ideal istället för att lämna dom åt sidan och istället förställa sig fastän man själv anser som du att det inte går att rättfärdiga.

Jag har alltid försökt tänka ”Perfect is boring!”.
Jag har en massa fel och brister. Men det gör mig intressant tycker jag. Precis som jag känner så om andra.

Jag har aldrig blivit kär i den ”perfekta killen”. De har sina imperfections de med.
 
Jag tänker att det är missriktat att snygga upp sig och vara "för" bra, för den som faller för mig då kommer snart att bli besviken. Detta gäller särskilt, i mitt fall, uppsnyggningen. Vill någon ha en piffig kvinna vid sin sida är jag fel. Lika bra att få det klart direkt.
Så är jag också. Jag är halvgammal, småtjock och kan vara sur och tvär rätt ofta, och knappast är jag snygg heller. Så bästa är att vara så tänker jag annars skulle det ju bli falsk marknadsföring liksom.
 
Insett att det är svårt att dejta när man själv inte mår bra. Hade en fin dejt med musikern i helgen, men då jag mår rätt kasst så kan jag inte riktigt uppskatta det. Känner mig allmänt nedstämd och det tar energi att sitta på en dejt och försöka vara glad och hyfsat intelligent. Känns som jag knappt får till några skämt just nu även om jag försöker.
Tänkte mig att en dejt kunde få mig på bättre humör och bli lite glad för ett tag, men njaa.. Det tar mer energi än det ger. Tror det är bättre att umgås med vänner, då behöver jag inte försöka vara den bästa versionen av mig själv.

Jag har höga krav på mig själv när jag träffar någon, jag kämpar hårt med att vara just den bästa versionen av mig själv. Ofta tror jag det är på bekostnad av att visa den jag verkligen är och få en ärlig kontakt med den andra personen.

Känner ni att ni har höga krav på en själva när ni dejtar? För höga krav?
Kan ni vara den ni själv är mest bekväm med att vara?
Ärligt talat så känner man nog om man kommer att kunna vara bekväm och sig själv med en person rätt fort, tänker jag. Jag tycker att det går på bara några minuter när man träffat nån och man känner att det klickar liksom. Det känns lite som att du har väldigt höga krav på dig själv?
 
Ärligt talat så känner man nog om man kommer att kunna vara bekväm och sig själv med en person rätt fort, tänker jag. Jag tycker att det går på bara några minuter när man träffat nån och man känner att det klickar liksom. Det känns lite som att du har väldigt höga krav på dig själv?
Jag tror det tar tid för mig att förstå om jag kommer kunna känna mig bekväm med någon eller inte. Har svårt att lita till min egen känsla. Jag tror ofta att det är mig det är fel på om något inte känns bra, vilket gör att jag blir självkritisk och tänker att det nog kan förändras om jag ger det lite tid och jag försöker lite mer.

Jag har definitivt väldigt höga krav på mig själv, är något jag ska börja jobba med i terapi. Har inga verktyg för att förändra det på egen hand, vet inte hur jag ska sänka kraven.
 
Jag har alltid försökt tänka ”Perfect is boring!”.
Jag har en massa fel och brister. Men det gör mig intressant tycker jag. Precis som jag känner så om andra.

Jag har aldrig blivit kär i den ”perfekta killen”. De har sina imperfections de med.
Jag tycker så om andra, jag tycker det är spännande med de brister jag upptäcker. Är genom bristerna jag lär känna personen. Så länge det är brister jag är bekväm med så gillar jag det.
Dock är det svårt att känna likadant inför mig själv, att våga sänka garden.
 
Jag tycker så om andra, jag tycker det är spännande med de brister jag upptäcker. Är genom bristerna jag lär känna personen. Så länge det är brister jag är bekväm med så gillar jag det.
Dock är det svårt att känna likadant inför mig själv, att våga sänka garden.
Mina egna brister har jag svårt för, om det nu inte gäller något så banalt som några kilo för mycket. Jag tror det beror på att jag aldrig riktigt har känt mig accepterad och när jag ibland har gjort fel på något sätt så har det resulterat i väldigt tråkiga konsekvenser.
 
Imorgon ska jag träffa killen från i lördags på en fika :D Jag brukar inte vilja träffa folk på fik första gången(el ja, första gången ensamma) för blir lätt jag inte kommer på nåt att prata om men han var så lättsam att det inte känns allt för nervöst, väldigt bra tecken :up: Sen är det väl ingen dejt men jag får hoppas jag lyckas charma honom :)

Angående det här med brister etc så gillar jag att se brister hos folk, då känns det helt okej att visa sina egna :p Blir jag nervös så vill jag oftast inte visa mina brister men jag gör inte allt för att dölja dem heller. Jag gör tills den nivå jag är bekväm med o det är oftast att se till jag har kläder som är bekväma och snygga(har lite komplex för min vikt men en snyggt skuren klänning gör underverk för att jag ska "glömma" det) och emellanåt sminkar jag mig om huden är besvärlig. Jag hade mycket högre krav på mig när jag var yngre men det orkar jag inte bry mig om numera.
 
Jag funderar på att göra ett nytt försök på krogen. Sist fick jag ett sus i öronen hela dagen efteråt. Som tur var slutade det. Men jag är himla orolig för att det inte ska göra det nästa gång. Är det nån som har haft öronproppar på krogen ?

Peltorlurar!
Eller så går du på ett mindre brötigt ställe. Men öronproppar kommer du ju inte höra något alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 358
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 135
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 866
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 206
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp