Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har höga krav på mig själv när jag träffar någon, jag kämpar hårt med att vara just den bästa versionen av mig själv. Ofta tror jag det är på bekostnad av att visa den jag verkligen är och få en ärlig kontakt med den andra personen.

Känner ni att ni har höga krav på en själva när ni dejtar? För höga krav?
Kan ni vara den ni själv är mest bekväm med att vara?
Jag försöker att istället tänka att om personen inte gillar mig som jag är, då är det inte mig de gillar. Det gör inte att jag direkt är hur avslappnad som helst eller att jag skyltar med mina sämsta sidor den första minuten, men skulle personen inte tycka att jag är fantastisk så gör det inte så mycket. Sedan underlättar det väl lite att jag inte är ute efter något långt, monogamt parförhållande som ska leda till sambo, giftermål och ungar osv. Jag träffar människor för att jag gillar att träffa människor, och hur relationen sedan blir att se ut, tja, det får framtiden utvisa.

Det jag gör är att ha ätit ordentligt innan (för jag blir hemsk som hungrig...), klär mig i något helt och rent, ser till att ha duschat innan och ser till att träffas på något sätt som jag själv är bekväm med. Då lär inte de sämsta sidorna ploppa fram och det går att lära känna varandra hyfsat bra.
 
Jag funderar på att göra ett nytt försök på krogen. Sist fick jag ett sus i öronen hela dagen efteråt. Som tur var slutade det. Men jag är himla orolig för att det inte ska göra det nästa gång. Är det nån som har haft öronproppar på krogen ?
Jag har tinnitus, så för mig är öronproppar ett måste på krogen, annars kan jag inte sova efteråt. Det är inga problem att höra vad folk säger om man har bra öronproppar, jag tycker då inte det :)
 
Jag brukar nog inte tänka så mycket på hur jag representerar mig själv på dejter, eller det gör man säkert omedvetet, vill vara sitt bästa jag liksom. Men utseendemässigt bryr jag mig inte mer än jag gör annars.
Jag är mer nojig över att personen ska lära känna mig på riktigt och därmed mina sämre sidor, vilket såklart händer tids nog. Andras sämre sidor tycker jag att jag har mycket förståelse och tålamod med. Lite väl ibland.
 
Jag funderar på att göra ett nytt försök på krogen. Sist fick jag ett sus i öronen hela dagen efteråt. Som tur var slutade det. Men jag är himla orolig för att det inte ska göra det nästa gång. Är det nån som har haft öronproppar på krogen ?
Jadå. För det mesta undviker jag klubbar och väljer pubmiljöer istället, men även där kan det ju bli stimmigt ibland. Med proppar i (läs: bra gjutna proppar med hyfsat "rak" dämpning) blir det paradoxalt nog lättare att höra vad andra säger. När den totala ljudnivån sjunker blir det lättare för vårt hörselsinne att tolka tal.
(Ingen linjär funktion neråt i ljudnivå förstås, det är åt andra hållet det tar stopp - svårare att tolka tal vid mycket höga ljudnivåer. ;) )
 
Jadå. För det mesta undviker jag klubbar och väljer pubmiljöer istället, men även där kan det ju bli stimmigt ibland. Med proppar i (läs: bra gjutna proppar med hyfsat "rak" dämpning) blir det paradoxalt nog lättare att höra vad andra säger. När den totala ljudnivån sjunker blir det lättare för vårt hörselsinne att tolka tal.
(Ingen linjär funktion neråt i ljudnivå förstås, det är åt andra hållet det tar stopp - svårare att tolka tal vid mycket höga ljudnivåer. ;) )

Intressant :) . vart hittar man såna bra gjutna proppar ? Det skulle räcka med att sänka volymen några snäpp bara. Jag upplever också att det ibland är omöjligt att höra vad vännerna säger på krogen. Fattar inte hur folk kan konversera överhuvudtaget ibland :p
 
Skulle bli mycket svårare att få till något roligt av det eftersom det skulle bli mycket färre matches och det skulle vara svårare att trolla på samma sätt med kvinnorna och hålla kvar konversationen.
Om det är så hopplöst svårt för män som du skriver så är det konstigt att det ens blir några par på tinder/dejtingsidor.
Det är nog lika bra för männen att ge upp... Sluta nätdejta.. det är ändå ingen ide.
 
Om det är så hopplöst svårt för män som du skriver så är det konstigt att det ens blir några par på tinder/dejtingsidor.
Det är nog lika bra för männen att ge upp... Sluta nätdejta.. det är ändå ingen ide.
Men varför förneka att det är enorm skillnad? Sen finns det säkert vissa killar det går väldigt bra för också.
 
Intressant :) . vart hittar man såna bra gjutna proppar ? Det skulle räcka med att sänka volymen några snäpp bara. Jag upplever också att det ibland är omöjligt att höra vad vännerna säger på krogen. Fattar inte hur folk kan konversera överhuvudtaget ibland :p
Jag använder Killnoise. Finns bland annat på apotea :)
 
Intressant :) . vart hittar man såna bra gjutna proppar ? Det skulle räcka med att sänka volymen några snäpp bara.
Mina kommer från (föregångaren till) Bellman & Symfon och jag har filterinsatser som dämpar -9 dB respektive -15 dB, jag har använt den typen av proppar i 20+ år. Men det finns flera tillverkare, googla och du skall hitta. :)

Fördjupning: poängen är inte att propparna är individuellt gjutna, det är mest en komfortfråga och ett sätt att säkra att de tätar optimalt mot hörselgången. Det viktiga är att dämpningskurvan är rakare än de är hos t ex vanliga billiga skumproppar. Det innebär att du upplever en mer neutral sänkning av allt ljud, inte bara att diskanten försvinner - vilket (litet hårddraget) är fallet med billiga enkla proppar, och då blir det inte särskilt mycket lättare att samtala på krogen.
 
Men varför förneka att det är enorm skillnad? Sen finns det säkert vissa killar det går väldigt bra för också.
För att det inte är enorm skillnad.
Fast vi har pratat om detta flera gånger tidigare i trådarna.
Det finns killar som det går lätt för. Det finns tjejer som har väldigt svårt...
Det är bara att inse att vi tycker olika. Jag ser vad vänner berättar i min omgivning. Du såg på statistik från någon dejtingsida.
 
För att det inte är enorm skillnad.
Fast vi har pratat om detta flera gånger tidigare i trådarna.
Det finns killar som det går lätt för. Det finns tjejer som har väldigt svårt...
Det är bara att inse att vi tycker olika. Jag ser vad vänner berättar i min omgivning. Du såg på statistik från någon dejtingsida.
En tjej som har det väldigt svårt är det pga hennes dåliga mansvärderingar då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 361
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
691
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 139
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 892
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp