Bukefalos 28 år!

Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tinnitus, så för mig är öronproppar ett måste på krogen, annars kan jag inte sova efteråt. Det är inga problem att höra vad folk säger om man har bra öronproppar, jag tycker då inte det :)
Jag kan bara säga en sak om krogen och hög musik, pröva med synestesi! Det är jobbigt när man ser ljud som färger. Jag har det inte konstant så att det stör men när det är högmusik och discoljus! Sjösjuka och överbelastning.
 
@Hero Jo, det är klart, de som har en bild då de röker på Tinder är ju lätta att välja bort, men inte alla som har en sån bild fast de röker.
@parellikusken Jag känner att det är naturligt att vilja göra ett gott intryck när man träffar någon ny och att vara lite nervös och spänd på hur det ska gå. Jag säger som flera andra att jag försöker att inte göra mig till eller så, utan vara som jag är, för ja vem jag är kommer ju ändå visa sig längre fram så. Säger som @Red_Chili att jag ser till att inte vara vrålhungrig när jag ska träffa nån, det hade varit adjöss direkt! + bekväma kläder som är "jag", osminkad osv...

//r
 
Mina kommer från (föregångaren till) Bellman & Symfon och jag har filterinsatser som dämpar -9 dB respektive -15 dB, jag har använt den typen av proppar i 20+ år. Men det finns flera tillverkare, googla och du skall hitta. :)

Fördjupning: poängen är inte att propparna är individuellt gjutna, det är mest en komfortfråga och ett sätt att säkra att de tätar optimalt mot hörselgången. Det viktiga är att dämpningskurvan är rakare än de är hos t ex vanliga billiga skumproppar. Det innebär att du upplever en mer neutral sänkning av allt ljud, inte bara att diskanten försvinner - vilket (litet hårddraget) är fallet med billiga enkla proppar, och då blir det inte särskilt mycket lättare att samtala på krogen.

https://www.gear4music.se/sv/Trummo...PKo8qWBOvBHR8bqe9Xg4motiuO37Jx6QaAgB-EALw_wcB
Det här kanske kan vara nåt liknande som inte är allt för dyra? :)
 
För att det inte är enorm skillnad.
Fast vi har pratat om detta flera gånger tidigare i trådarna.
Det finns killar som det går lätt för. Det finns tjejer som har väldigt svårt...
Det är bara att inse att vi tycker olika. Jag ser vad vänner berättar i min omgivning. Du såg på statistik från någon dejtingsida.

Inte en enorm skillnad?
 
Om du sveper höger på alla hur många matches får du då, ungefär?
Aldrig testat. Förmodligen inte så många fler. Står att jag har 3+ likes som jag kan låsa upp som guldmedlem. Så typ 3 matches till då :p
Förmodligen på såna som jag aldrig skulle swipat höger på annars heller.
 
Min teori är att om män inte får de napp de vill ha på tinder så tycker många av dom att det är kvinnornas fel.
Näe, det är förmodligen jag som är fulare än ett träsktroll :idea:

Eller kan det vara så att det råder en stor obalans i antal kvinnor/män på dejtingsidor och appar!? :idea:
 
Aldrig testat. Förmodligen inte så många fler. Står att jag har 3+ likes som jag kan låsa upp som guldmedlem. Så typ 3 matches till då :p
Förmodligen på såna som jag aldrig skulle swipat höger på annars heller.
Slår på män nu då så får vi se hur lång tid det tar innan man får superlikes. 99+ likes iaf.
 
Hm.. nu ska man skriva några ord också... får fundera hur jag brukade skriva..
Eller det kanske är mindre viktigt med presentation på tinder...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 522
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 193
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 043
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp