Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Det är billigt att vara sjuk" är ett uttryck som mitt ex ofta använde. I hans fall var det dock att inte komma utanför dörren på resa och sociala aktiviteter som höll utgifterna nere. (Gäller såklart inte alla sjukdomar, plus bristande inkomst som bakslag)
Jo samma gäller att jobba alldeles för mycket. Då har man varken tid eller ork att göra något som kostar pengar. Nu har jag lärt mig att äta bättre och värdera fritid mer och slösar pengar på hårsnoddar från aliexpress. Living the dream :D
 
Det står inte och faller för min del heller, men att ha koll på mina utgifter gör att jag kan styra dom och prioritera :) Min matbudget låg kring på 5600:- innan jag såg över det p.g.a många luncher ute och take-away. Nu ligger den på ca 3000:- vilket innebär att jag kan lägga ytterligare 2 600:- på sparande i månaden. En prioriteringsfråga helt enkelt, där jag inte kunnat göra ett aktivt val om jag inte haft koll. Sen kanske man ändå väljer att ha en hög matkostnad för att man tycker att det är värt det, men då vet man ju iaf vad man väljer bort på bekostnad av det. Lite så tänker jag i alla fall.

Skulle behöva budgethjälp av dig hör jag :D
 
Jag har betydligt mindre pengar som singel. Min lgh nu kostar drygt 5000 mer än när jag bodde med exet.
Plus att jag går ut och härjar desto mer :meh: äter dock billigt och sällan ute!
 
Låt oss inte prata om ekonomi.. blir bara deprimerad om jag tänker på min! :crazy:

Tar en uppdatering på "dejting"-fronten istället: (eller: "försök på att få till en dejt")
Tog mod till mig häromveckan och skrev till en skitsnygg kille som jag matchat med på Tinder. Lång(!), musiker/konstnär, gillade djur och att laga mat. :up: Men tyvärr verkar han inte interesserad av att svara.

Så i fredags kväll hade ett av stona kolik, så jag ringde ut jourvet vilket visade sig vara en ung, trevlig kille som även såg bra ut... Mr Perfect ju! :love: Kändes som att vi klickade rätt bra, och då jag messade honom en uppdatering om hur det gått på lördagen (oombedd, med tanke att få igång lite vidare kontakt) så ringde han upp mig nästan direkt och pratade i nästan 5 minuter. Hann börja bli lite hoppfull att han kanske var interesserad, innan jag kom på att kolla upp honom på fejjan. Blæh. :wtf: Gift såklart.

Sååå, jag har gett upp att träffa någon IRL och Tindrar vidare... Enligt Tinder har jag 150 likes så det borde finnas hopp om att jag gillar någon av dom. :p
 
Wohooo, dejt ikväll.
Har aldrig träffat honom innan men han skrev till mig på en dejtingsida och han klarade de obligatoriska kraven:
1. Han ledde inte in samtalet på sex efter andra mailet
2. Han hade inga spännisbilder på sig själv
3. Han frågar mig saker tillbaka och håller samtalet flytande
4. Han har ingen offerkofta på sig ("-Buhuhuhu, det är så synd om mig, tjejer gillar inte snälla killar så ingen vill ha mig, tjejer svarar aldrig när jag skriver, snyft, snyft..."
5. Han kallar sig inte för "busig" på sin presentation
6. Han kallar mig inte för "sötis"

GODKÄND, välkommen hem till mig liksom:D
Hoppas på ligg ikväll!
 
Wohooo, dejt ikväll.
Har aldrig träffat honom innan men han skrev till mig på en dejtingsida och han klarade de obligatoriska kraven:
1. Han ledde inte in samtalet på sex efter andra mailet
2. Han hade inga spännisbilder på sig själv
3. Han frågar mig saker tillbaka och håller samtalet flytande
4. Han har ingen offerkofta på sig ("-Buhuhuhu, det är så synd om mig, tjejer gillar inte snälla killar så ingen vill ha mig, tjejer svarar aldrig när jag skriver, snyft, snyft..."
5. Han kallar sig inte för "busig" på sin presentation
6. Han kallar mig inte för "sötis"

GODKÄND, välkommen hem till mig liksom:D
Hoppas på ligg ikväll!
Håller tummarna!
 

Det var bara en fråga. Det hör inte till vanligheterna bara :).
Jag brukar undvika att bjuda hem tjejer på första dejten. Just pga att många är så försiktiga och det kan misstolkas. Men hoppas man på att få ligga så är det ju kanske en fördel :p
 
Insett att det är svårt att dejta när man själv inte mår bra. Hade en fin dejt med musikern i helgen, men då jag mår rätt kasst så kan jag inte riktigt uppskatta det. Känner mig allmänt nedstämd och det tar energi att sitta på en dejt och försöka vara glad och hyfsat intelligent. Känns som jag knappt får till några skämt just nu även om jag försöker.
Tänkte mig att en dejt kunde få mig på bättre humör och bli lite glad för ett tag, men njaa.. Det tar mer energi än det ger. Tror det är bättre att umgås med vänner, då behöver jag inte försöka vara den bästa versionen av mig själv.

Jag har höga krav på mig själv när jag träffar någon, jag kämpar hårt med att vara just den bästa versionen av mig själv. Ofta tror jag det är på bekostnad av att visa den jag verkligen är och få en ärlig kontakt med den andra personen.

Känner ni att ni har höga krav på en själva när ni dejtar? För höga krav?
Kan ni vara den ni själv är mest bekväm med att vara?
 
Insett att det är svårt att dejta när man själv inte mår bra. Hade en fin dejt med musikern i helgen, men då jag mår rätt kasst så kan jag inte riktigt uppskatta det. Känner mig allmänt nedstämd och det tar energi att sitta på en dejt och försöka vara glad och hyfsat intelligent. Känns som jag knappt får till några skämt just nu även om jag försöker.
Tänkte mig att en dejt kunde få mig på bättre humör och bli lite glad för ett tag, men njaa.. Det tar mer energi än det ger. Tror det är bättre att umgås med vänner, då behöver jag inte försöka vara den bästa versionen av mig själv.

Jag har höga krav på mig själv när jag träffar någon, jag kämpar hårt med att vara just den bästa versionen av mig själv. Ofta tror jag det är på bekostnad av att visa den jag verkligen är och få en ärlig kontakt med den andra personen.

Känner ni att ni har höga krav på en själva när ni dejtar? För höga krav?
Kan ni vara den ni själv är mest bekväm med att vara?
Jag tänker att det är missriktat att snygga upp sig och vara "för" bra, för den som faller för mig då kommer snart att bli besviken. Detta gäller särskilt, i mitt fall, uppsnyggningen. Vill någon ha en piffig kvinna vid sin sida är jag fel. Lika bra att få det klart direkt.
 
Känner ni att ni har höga krav på en själva när ni dejtar? För höga krav?
Kan ni vara den ni själv är mest bekväm med att vara?
Jag gör mig aldrig till när jag dejtar eller när jag snackar med en potentiell dejt, mest för att jag inte känner att jag kan rättfärdiga att framställa mig som någon jag inte är. Brukar aldrig klä upp mig direkt utan kläder efter tillfälle och smink som jag brukar sminka mig. Känner han att han inte kan "ta" det, så är han inte värd mig heller :)
 
Jag funderar på att göra ett nytt försök på krogen. Sist fick jag ett sus i öronen hela dagen efteråt. Som tur var slutade det. Men jag är himla orolig för att det inte ska göra det nästa gång. Är det nån som har haft öronproppar på krogen ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 326
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 115
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 822
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp