Bukefalos 28 år!

Vi med fjordingar

Sv: Vi med fjordingar

Förresten, är det möjligtvis någon som ska åka och kolla in vasaritten den 10:e?
Jag ska vara med med på folksam cup-50 km, skulle behöva en hinknisse! Någon fjordlover kanske ska dit? ;)
 
Sv: Vi med fjordingar

Ja, precis! De får välja en som räknas som SM för fjordingar! Jättebra idé tycker jag! :D De kan ju också då "anpassa", behöver ju inte vara 12-16 mil, det kan ju vara 8-10 bara, så fler kan va med! :idea:

Jag tycker man kan börja på 8 mil, och avvakta tills det är åtminstone mer än 5 startande på den nivån innan man höjer till 10 mil. Det är trots allt bara Nytorps Julius som tagit prestationsmedalj guld (8 mil) i distansritt än.
 
Sv: Vi med fjordingar

Förresten, är det möjligtvis någon som ska åka och kolla in vasaritten den 10:e?
Jag ska vara med med på folksam cup-50 km, skulle behöva en hinknisse! Någon fjordlover kanske ska dit? ;)

Frestande... Jag är ju ledig den dagen. :angel: Du råkar inte åka förbi Uppsala på vägen dit? :idea:
 
Sv: Vi med fjordingar

Ja precis! Det här tycker jag ska läggas fram till de som bestämmer om sånt! Fjordföreningen antar jag?
 
Sv: Vi med fjordingar

Får knåpa ihop en motion till årsmötet! :idea:

Det tycker jag absolut. Man skulle lika gärna kunna ha det för westernklasser, maraton osv. Kanske att man betalar en egen "anmälningsavgift" till sff för de grenarna som går till rosett/buckla?

Det vore ju ganska enkelt egentligen, Utse en tävling som räknas som SM, då behöver de själva inte anordna den.
 
Sv: Vi med fjordingar

Klart vi ska rida ihop! Fast jag kan typ ingenting!

*nybörjare!* :o:o:o

Äsch, en PP eller CR klarar vilken häst som helst! :D Jag får helt enkelt lura iväg dig och Gandalf på ett nybörjarläger i distansritt först! :idea: För det lär jag och Ariel också behöva. :angel:
 
Sv: Vi med fjordingar

Vi kommer direkt, när är det ? *bra att vara ute i god tid*:rofl:

2012 tänkte jag starta på antingen Bergaritten, Rönningeritten eller Rimboritten. :angel: Säkert fler ritter inplanerade också, men de här ligger ju närmast.
 
Sv: Vi med fjordingar

Det låter ju inte som ngn KORT runda direkt! :eek:

*darrar i knäna*

Äsch då, inte vara sån nu! :p I år gick ju Lovisedalsritten på både 2 och fyra mil, annars är det fem mil som gäller. Men det är inte så långt som det låter. :angel:
 
Sv: Vi med fjordingar

Har du varit på Lovisedal? Det är nämligen där jag har hästarna! Eller nästan iaf.

Så jag hade första parkett på tävlingarna förra helgen (eller när det nu var), det var jättekul och super-inspirerande! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vi med fjordingar

Nä, jag har inte varit i Lovisedal (vad jag vet :o ). Men det var bra att du kikade på Rimboritten! Visst blir man inspirerad! :bump:
 
Sv: Vi med fjordingar

Ja, det är rätt häftigt att se dem komma farandes, tvärnita och sen kör 5 hästar ner huvet i badkaret och dricker. (vi hade vatten-station) Sen upp och iväg igen , hur pigga och glada som helst!
 
Sv: Vi med fjordingar

Tjohoo fjord-distans-vänner! ;) På lördag bär det av till Rättvik för mig o Fröjan! Vi åker dagen innan och sover över! Min mor kommer dit också så jag tänkte att hon ska få vara papparazzi! Hihi! :laugh:
Fick bara lust att säga det! :tounge:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
23 807
Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 577
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
19 20 21
Svar
411
· Visningar
15 857
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 401
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp