Bukefalos 28 år!

Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses vad tiden flyger iväg då man sitter och går igenom en massa papper .Har slängt en hel del och försökt lägga resten i ordning .Måste försöka få ändan ur vagnen och sätta mig och bokföra så jag kan lämna iväg allt till deklarationen .Tantens fixar jag själv och sparar 5000 på det .Så måste jag sätta mig och ringa runt till alla i styrelsen och suppleanter i en förening då stadgarna ska ändras om det går igenom och minskas ner från 7 till 5 ledamöter och hela skiten ska till nyval .Valberedning är det största skitgörat i en förening sedan är det dax att sätta sig in i kassörssysslan i en annan förening .Tänk att man inte kan hålla sin trut stängd eller lära sig säga nej så man inte blir indragen i allt vad föreningar heter men det är lite kul att hålla på med det åxo men får se upp så man inte springer in i väggen igen om det blir för mycket
Citerar en gammal vän
"gå inte dit - du blir bara vald"
:D
 
Har ringt mig sjuk. Avbokat både tandhygienist sjukgymnast och psykologen denna vecka
Ska inte göra så mkt idag. Bara packa upp väskan och byta vatten hos fiskarna
 
Försökt ha sovmorgon men det ville inte bebis. Nu är jag klarvaken och då somnar hon om ... Nåja, lika bra att ge sig av för däckbyte antar jag. Får nog trösta mig med något gott på Max som ligger nära verkstaden. Har hört att de ska börja med vegan-milkshake som kan vara värt att testa!
 
Hann med allt utom plugg igår. Kände att jag behövde en paus. Idag blir det snålt om tid då sonen har studiedag, därav hade jag velat få in nån timma igår. Men det löser sig. Får ta igen det ikväll när maken kommer hem från jobbet.

Hann iaf färga håret igår och klippa båda männen i huset. Nästan så mini fick sin första hårfärgning med. Hon kom nära mig när jag hade färgen i håret och skulle hjälpa henne med en sak. Då dunkar hon sitt huvud i mitt. Hon är blond och jag hade kaffebrun färg i huvudet :nailbiting:
Hann dock få väck det illa kvickt, annars hade hon fått gå runt med en brun ring mitt på huvudet :laugh:

Precis lyckats ta mått på hennes fötter efter ungefär sjuttonde försöket :meh:
Ska beställa vårskor :)

PS: Igår trodde jag att jag var okej med nya buke förutom en grej eller två. Jag tar tillbaka det!
 
Sitter och äter tidig lunch.
Känner mig inte alls hemma här längre. Tycker det är knöligt att komma till rätt sidor. Hamnade helt plötsligt i en gammal tråd som jag startat och fattar inte var den kom från helt plötsligt när jag sitter och läser denna tråden.
Segt att skriva på mobilen. Inte som förr då det gick smidigt.
Nu smält maten sen kaffe och gå ut igen. Ska hämta ett gäng balar i eftermiddag. Regnigt och molnigt men ganska milt
 
Alltså budgivning. Orkar inte med människor som går som katten kring het gröt. Tryck in era bud förfan. Nästan lika irriterande som folk som går långsamt på trottoaren och spärrar av hela vägen.
 
Jag kan rekommendera Cliniques läppstift med primer, de sitter jättebra utan att torka ut. Vill man ha lite diskretare färg är deras Chubby stick läppglans suveräna. Priserna är helt humana också :up: Jag har alltid ett av deras läppglans med mig.
Jag kollade på dom nu, vi har lite olika syn på vad som är humana priser på läppstift :p
Är det värt det, jag har bara läppstift från billiga märken (typ HMs egna) och det funkar men jag tycker läpparna blir torra.
 
Jaha, så där lustigt när bilen vägrar starta med skrikande bebis i. Till sist hostade motorn igång och nu vågar jag inte stänga av den i väntan på däckbyte på verkstad. Står i en bilkö dit. I värsta fall får de väl ge mig starthjälp så jag kommer hem igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: sjoberga
·
Kläder & Bli fin Jag har i ett svagt ögonblick bokat frisör på måndag. Det var länge sen jag klippte mig, säkert 8-9 månader sen.. Jag gillar inte att gå...
2
Svar
23
· Visningar
1 922
Senast: Sel
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
982
Senast: Badger
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
17 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp