Bukefalos 28 år!

Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbiga är ju hur ställd folk blir när man säger att man inte dricker kaffe eller te, så bara "jaha men vad kan jag bjuda dig på då?" och börjar rabbla allt som kan tänkas finnas i hemmet, liksom lugnt, jag är glad att bli bjuden så kan nöja mig med vatten lika gärna

Nu dricker ju jag te (dock inte alla sorters) och kaffe men kan erbjuda vatten, saft, oboy eller varm choklad till de som inte dricker kaffe eller te! Alla gillar ju inte kaffe eller te liksom.
 
Suttit hela dagen och funderat på om @Ninnurur spoilade namnet ni valt eller inte men inte vågat fråga :p


Klokt.

På ett jobb jag hade fanns en Iréne som hade öknamnet I ren panik. Hon var lite drama queen....

Jag antar att varje timme som knyttet ligger kvar där inne är bra? Så länge inte det finns infektion etc.

Irene låter i mina öron som en klassmamma i mellanstadiet. Med krulligt brunt hår.
Eulalia låter som en röstuppvärmning ;)

Namn får vänta tills vi vet om det ens går vägen.
 
Borde ha tvättat håret i kväll. Men vem orkar...
Eftersom pengarna ändå kommer att ta slut köpte jag en box vin när jag slutade jobbet. Kanske lite för att fira att en av mina mindre begåvade arbetskamrater fått ett nytt jobb. :angel:

Tidigt imorgon ska bilen lämpas av på verkstaden. Håller andan inför räkningen. Tar ett glas vin till.
 
@cili det låter klokt att vänta med namn, ingen av mina barn har fått de namn vi hade pratat om innan. :rofl: Jag ville ha en Christoffer, jag har älskat det namnet sen jag var liten, men när sonen väl kom så var han ingen Christoffer alls, det stämde liksom inte med honom. :D

Syrrans dotter fick sitt namn efter en månad, hon hette Miss "efternamn" fram tills dess. :D Sen fick hon ett mellannamn som vi trodde att hon skulle vara helt ensam om men det visade sig att det fanns fler O_o:D
 
Min gammelmormor hette Eugenia :angel: men hon valde alltid smeknamnet Jenny istället, såpass att det bara var för några år sen som mamma fick veta hennes riktiga namn. Jag förstår gammelmormor :D
Här är det bara någon häst som fått byta namn är den kom ut. Som Kaffe som visade sig vara fux och fick heta Kanel. Och den som skulle heta något annat, men föddes i månskenet och fick heta Blue Moon.

Barnet hade en pojkvariant och en flickvariant. Det kom ut en flicka och namnet blev som vi bestämt.

Våra krieterier var rätt enkla. Kort, uttalbart i större delen av världen och snyggt.
Vi ratade Tora och Klara. :D

Men många är de barn som skola förbanna sina föräldrars namnval. Speciellt mellannamnen.
 
Här är det bara någon häst som fått byta namn är den kom ut. Som Kaffe som visade sig vara fux och fick heta Kanel. Och den som skulle heta något annat, men föddes i månskenet och fick heta Blue Moon.

Barnet hade en pojkvariant och en flickvariant. Det kom ut en flicka och namnet blev som vi bestämt.

Våra krieterier var rätt enkla. Kort, uttalbart i större delen av världen och snyggt.
Vi ratade Tora och Klara. :D

Men många är de barn som skola förbanna sina föräldrars namnval. Speciellt mellannamnen.
Sådär säger min mamma när jag frågar var mitt namn kommer ifrån. "Det var kort och lätt att skriva". Jag klagar dock inte, kan alltid använda hela mitt förnamn på highscore i spel (dom brukar tillåta tre bokstäver)
 
Men många är de barn som skola förbanna sina föräldrars namnval. Speciellt mellannamnen.
Jag var rätt skeptisk till syrrans val av mellannamn, men barnet kommer nog att bli så pass indoktrinerad tills hon börjar skolan att hon kommer att älska mellannamnet, min son tyckte att han kunde få ha det som mellannamn. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 188
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 312
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
13 563
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp