Bukefalos 28 år!

Vi som INTE firar jul, här är våran tråd!

Tror att de flesta har handlat tidigare! Ofta kan det vara ganska lugnt kvällen innan julafton. Då sitter folk hemma och chillar typ
Den vet jag att jag har försökt nått annat år, för att sen välkomnas av knökfullt Willys... fortfarande trött efter influensan så har inte tålamod med massa folk 😬
 
Jag älskade julen som barn. Men känner mig mer och mer som Grinchen numera. Och jag vet inte riktigt varför!

Kanske för jag inte tycker om min farmor. Hon är ensam, framförallt sen min pappa gick bort. Och hon är ingen rolig person så vi umgås inte eller hörs av mellan födelsedagar och julen. Jag har dåligt samvete samtidigt som jag försöker intala mig själv att inte ha det heller. Hon är med på julen, men jag blir tokig på henne.

Annars är det väl för julen innebär sånn stress. Att ha julen hemma tar halvt om halvt knäcken på en, då är min sambo betydligt mer fixig av sig och roddar med det mesta. Är vi hos min bror och firar får jag mest
dåligt samvete för allt som de behöver styra med.

Paketleken känns uttjatad.
Men gillar att ge bort paket och få själv också.

Nej, tacka vet jag påsken. Den är min favorit högtid. Det finns NOLL förväntningar. Man kan träffa släkt om man vill, man kan vara hemma om man vill. Man kan äta påskbord, man kan lika gärna äta vad som… Ett påskägg med godis till ungarna är det enda som krävs.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 190
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 700
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 488
Senast: zassoo
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp