Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Logopederna försöker förstå matematik. Det går sådär...

Känner igen.... vi fattade inte heller värst mkt. ;)
(läste till arbetsterapeut)

Jaha. Lite akut fixade jag resa + boende i Sundsvall och ikväll bär det av 9 timmar i ett tåg norr ut. Förväntansfull och nervös.
Boendet var ju ett intressant kapitel, tydligen inte den ända som ville bo på vandrarhem. Lyxade till det med två nätter på hotell.

Mindre kul är att jag kommer fram klockan 3 inatt till Sundsvall och ptja, lär inte ha så mycket att göra fram till skolan drar igång vid 8 på möra. Gäller att få sina timmar sömn på tåget så man är fräsch imorgon.

Jag kommer sakna min hund och gubbe :cry: (hemmakär :love: )

Va roligt! Minns hur spännande o pirrigt det var att göra just "den där" resan. Den där allra, allra första o titta på alla människor.

Tänkte på vad du skrev förut..om kurslitteratur. Är du med i Unionen finns det studiestöd du kan söka. :)
 
Va roligt! Minns hur spännande o pirrigt det var att göra just "den där" resan. Den där allra, allra första o titta på alla människor.

Tänkte på vad du skrev förut..om kurslitteratur. Är du med i Unionen finns det studiestöd du kan söka. :)

Vad skrev jag om kurslitteraturen? :rofl:
Efter som att jag blev antagen igår var det inte katastrof att jag inte har böckerna så tänkte spana lite på vilka böcker de andra köpt hem :banana:
 
Vad skrev jag om kurslitteraturen? :rofl:
Efter som att jag blev antagen igår var det inte katastrof att jag inte har böckerna så tänkte spana lite på vilka böcker de andra köpt hem :banana:

Hm...ja du...var skrev du det? Jag vet att jag läst det..men nu när jag läser vad du skrev förut så finns det inte. :confused:

Men oavsett...är du med i unionen...glöm inte att söka studiestöd hos dem för dina böcker. :)
 
Hm...ja du...var skrev du det? Jag vet att jag läst det..men nu när jag läser vad du skrev förut så finns det inte. :confused:

Men oavsett...är du med i unionen...glöm inte att söka studiestöd hos dem för dina böcker. :)

Är inte med i unionen men kanske skulle kolla upp det :up:

Kl.
Äntligen, snart är sista bytet gjort i sthlm och halva resan gjord. Frågan är vad jag ska höra i Sundsvall mellan 3 och typ 8 på morgonen :confused:
 
Idag har jag haft första riktiga skoldagen, det kommer bli tufft och förhoppningvis värt det. Ska studera till Järnvägsprojektör om jag inte redan skrivit det :D

Skönt att det bara studiebesök imorgon på ett järnvägsmuseum :up:
 
Är inte med i unionen men kanske skulle kolla upp det :up:

Kl.
Äntligen, snart är sista bytet gjort i sthlm och halva resan gjord. Frågan är vad jag ska höra i Sundsvall mellan 3 och typ 8 på morgonen :confused:

Sova? Eller du kanske inte har något hotell bokat? McDonalds brukar ha nattöppet.
 
Är inte med i unionen men kanske skulle kolla upp det :up:

Kl.
Äntligen, snart är sista bytet gjort i sthlm och halva resan gjord. Frågan är vad jag ska höra i Sundsvall mellan 3 och typ 8 på morgonen :confused:

Kolla upp när skolan öppnar? Kan du kanske hänga där en stund med en typ en kaffe och ev. umgås med andra? Annars vet jag inte mycket mer kan göra i Sundsvall var 10års sedan jag var där, så inte mycket minne av stället.
 
Känns lovande när detta står i ens välkomstbrev:
"Som stöd finns även vi (---) och (---) här, men vår närvaro begränsas av att det inte är särskilt många lärartimmar avsatta till denna kurs. Rent krasst är det 50 klocktimmar avsatt till hela kursen. Det betyder mindre än 1,5 timme per student, vilket i realiteten exempelvis förbrukas då vi granskar era slutinlämningsuppgifter."

Det är ju så det är, mestadels. Men man kanske inte brukar säga det rätt ut till studenterna, utan man hoppas på att studenterna inte vill ha någon individuell tid utanför undervisningen, för den tiden finns inte. Särskilt om kursen har få studenter, man får ju ett visst antal kronor per student och hp, och är det få studenter i en kurs så antingen får man dra ner på timmarna i klassrummet, eller så blir det snålt med feedback.
 
Jaha, en timme spenderad på donken i Sundsvall. Skriver på första inlämningen som handlar om vem jag är :p Sätts inget betyg på det så känns lagom ansträngande att fila på efter att ha sovit 2 timmar sedan 8 igår morse :idea:
 
@Mabuse Som jag tolkar det kommer det inte ske någon undervisning alls. Det verkar inte ske några chattseminarier eller liknande överhuvudtaget. Kanske ska tillägga att det är en distanskurs jag ska läsa :)
 
Läser just nu kurserna Skrivforskning (på campus) och Strategisk kommunikation (på distans). Har just påbörjat tredje året på mitt program, känns helt sjukt. Om typ tio månader kommer jag förhoppningsvis att vara examinerad språkkonsult i svenska! :)
 
Usch! Hatar att vara konkurrent på arbetsmarknaden med ens närmsta vänner. En av mina närmsta fick sin praktikplacering inom den "delen" (staden) av företaget som jag helst ville ha. Nu är jag bitter och tänker att fan, nu har hon fått in en fot där och inte jag och allt är kört för min del. Svartvitt tänkande som inte ens behöver vara sant. Och så himla jobbigt när det är ens kompis, vill inte ha sån konkurrenstänk kring en vän.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 971
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
313
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 298
Senast: Lingon
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2
Svar
30
· Visningar
566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp