Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inhandlat kurslitteratur, lyckades hitta begagnat i USA för halva priset. Tyckte 1000 spänn var lite styvt för en "hobbykurs", men jag har väl inte rätta gnistan ;)

Nu hoppas jag att det inte tar för lång tid med leverans bara:nailbiting:
 
Jag gör nytt försök för engelsk basgrammatik på skolan, räknas det fast det är på repetitionsnivå? :o Men det ska jag läsa , allt för att höja chanserna för högskoleprovet :p. Sen gör jag även repetition på gamla matte A men det är inte via skolan.
Var läser du repetition av gamla matte A? Jag skulle också vilja göra det. :)
 
Var läser du repetition av gamla matte A? Jag skulle också vilja göra det. :)

Hemma :D

Fick köpa loss en bok för många år sen då jag inte hittade den när lånetiden gått ut. Skolan ville ha tillbaka när jag väl hittade men jag ansåg att det är min bok då jag fick köpa loss den till nypris så jag behöll den :o :angel:
 
Hemma :D

Fick köpa loss en bok för många år sen då jag inte hittade den när lånetiden gått ut. Skolan ville ha tillbaka när jag väl hittade men jag ansåg att det är min bok då jag fick köpa loss den till nypris så jag behöll den :o :angel:
Haha ville de ha tillbaks boken fast du betalt för den? :angel:
Jag funderar på att göra samma sak, har några gamla komvux böcker undangömda någostans. Fast jag är så dålig på matte att jag egentligen behövt lärarhjälp:(
 
Jag hoppar väl också in här, trots min ålder. :D

Påbörjat min tredje termin inom samhälls- och kulturanalys (180hp, kandidat). Denna termin blir det fyra kurser á 7,5hp som alla cirklar kring identitet och identitetsskapande.
v.34 - v.38 Livsvillkor – grannskap – identitet
v.39 - v.43 Livsvillkor – hälsa – identitet
v.44 - v.48 Livsvillkor – arbete – identitet (kommer ges på engelska, något nervös inför denna!)
v.49 - v.3 Livsvillkor – fostran – identitet

Hittills är litteraturen intressant och tankeväckande, men det tenderar den alltid att vara på denna utbildning. Det blir betydligt mer engelska texter nu dock, och även om jag inte tycker mig ha några bekymmer med det engelska språket får jag ofta läsa om och tänka till, sliter lite.

För övrigt klappar jag mig själv på axeln (och tackar min pushande sambo) för att jag efter fyra programstarter äntligen tagit mig till termin tre! :up: :angel: Jag tröttnar väldigt fort, men jäklar vad man får tänka i detta program. På både gott och ont, förstås.
 
Haha ville de ha tillbaks boken fast du betalt för den? :angel:
Jag funderar på att göra samma sak, har några gamla komvux böcker undangömda någostans. Fast jag är så dålig på matte att jag egentligen behövt lärarhjälp:(

Precis, jag skulle betala den och ändå lämna in den om den dök upp.

Jag är också urkass på matte men det finns flera youtube-klipp som tips att lyssna på :up:
 
Känns lovande när detta står i ens välkomstbrev:
"Som stöd finns även vi (---) och (---) här, men vår närvaro begränsas av att det inte är särskilt många lärartimmar avsatta till denna kurs. Rent krasst är det 50 klocktimmar avsatt till hela kursen. Det betyder mindre än 1,5 timme per student, vilket i realiteten exempelvis förbrukas då vi granskar era slutinlämningsuppgifter."
 
Jag är också urkass på matte men det finns flera youtube-klipp som tips att lyssna på :up:
Bra tips! :up:
Känns lovande när detta står i ens välkomstbrev:
"Som stöd finns även vi (---) och (---) här, men vår närvaro begränsas av att det inte är särskilt många lärartimmar avsatta till denna kurs. Rent krasst är det 50 klocktimmar avsatt till hela kursen. Det betyder mindre än 1,5 timme per student, vilket i realiteten exempelvis förbrukas då vi granskar era slutinlämningsuppgifter."
Det där låter ju inte klokt. Gott förtroende man får...:rofl:
 
Känns lovande när detta står i ens välkomstbrev:
"Som stöd finns även vi (---) och (---) här, men vår närvaro begränsas av att det inte är särskilt många lärartimmar avsatta till denna kurs. Rent krasst är det 50 klocktimmar avsatt till hela kursen. Det betyder mindre än 1,5 timme per student, vilket i realiteten exempelvis förbrukas då vi granskar era slutinlämningsuppgifter."

Sanslöst! :eek:
 
Blev kontaktad idag av miun. Blev antagen till grundskolelärare 4-6 :nailbiting:
Jag har lite panik. I mailet stod det "För att du ska kunna ta denna plats i anspråk så behöver du kunna ansluta till undervisningen senast i mitten av denna vecka eftersom första kursen (PE107G) i programmet startar imorgon 30/8."

Jag läser på distans med studieort Sundsvall. Innebär detta att jag gör klokast i att boka flyg och köper ett tält typ NU? Så jag kan flyga upp imorgon eller onsdag?
Mailade och frågade men de lär inte svara nu på natten. Kör ihop sig (men går såklart att lösa) med hund, sjukhusbesök, jobb och typ min hjärna :rofl:

I övrigt grät jag när jag öppnade mailet. Ska äntligen slippa att mjölka kor. Men jag är vansinnigt nervös. Anmält csn och kollat igenom litteraturen, den mesta fanns på biblioteket.
 
@MissPumpkin @Araminta
Lite annat från välkomsttexten:
- Texten inleds med att man stryker två böcker från litteraturlistan.
- Lite längre ned så spyr de galla över lärplattformen men avslutar stycket med "Men om än vi nu inte kan Cambro så bra så kan vi i alla fall en hel del kring det som kursen behandlar." Tur det i alla fall ;)
 
Hej tråden, även jag fortsätter plugga i höst. Sista året! :eek: Femte året på programmet, en termin kurser och en termin exjobb.

Första kursen heter Hästens biologi och användning och är en masterkurs på 15 hp. Har gott rykte och ser kanon ut på pappret :)
 
Jaha. Lite akut fixade jag resa + boende i Sundsvall och ikväll bär det av 9 timmar i ett tåg norr ut. Förväntansfull och nervös.
Boendet var ju ett intressant kapitel, tydligen inte den ända som ville bo på vandrarhem. Lyxade till det med två nätter på hotell.

Mindre kul är att jag kommer fram klockan 3 inatt till Sundsvall och ptja, lär inte ha så mycket att göra fram till skolan drar igång vid 8 på möra. Gäller att få sina timmar sömn på tåget så man är fräsch imorgon.

Jag kommer sakna min hund och gubbe :cry: (hemmakär :love: )
 
Har suttit med examensarbetet i två dagar och hoppas och tror att jag kan ha hittat ett bra spår. Lär inte känna likadant vid slutet av veckan efter att handledaren fått slita mina idéer i stycken... :p
 
@MissPumpkin @Araminta
Lite annat från välkomsttexten:
- Texten inleds med att man stryker två böcker från litteraturlistan.
- Lite längre ned så spyr de galla över lärplattformen men avslutar stycket med "Men om än vi nu inte kan Cambro så bra så kan vi i alla fall en hel del kring det som kursen behandlar." Tur det i alla fall ;)

Men jisses! Får de skriva sådär? Jag hade inte velat se den typen av mail om jag vore programansvarig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 119
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 162
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 725
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp