Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag äntligen lämnat in min uppsats på 23 sidor. SÅN LÄTTNAD. Men här i tråden håller ju hela gruppen på att ta examen nästna, så känns ju lite futtigt ändå ;)

Nästa vecka är det dags för min första opponering! Även om vi haft en kort genomgång av detta så känner jag mig väldigt vilse. :crazy: Har typ ingen aning om vad jag ska ställa kritiska frågor om...
 
Presentation - check! :D Det gick jättebra, jag glömde bara några småsaker men det märktes nog inte tror jag :p Examinatorn verkade positiv och nu är det bara att få ihop det sista på det skriftliga innan jag kan ta ut min examen. Känns jäkligt bra!

Ingen märkte några fel och du svarade Jens jättebra! Bra jobbat! :)
 
Tre timmar innan reviderad version av uppsatsen ska tillbaka till examinator. Jag vet varken ut eller in längre känner jag. Har helt tappat greppet över lämplig nivå på arbetet. Ena stunden känner jag mig rätt nöjd, uppsatsen är tio gånger bättre nu än vad den var när jag lämnade in den första gången. Nästa sekund får jag för mig att jag egentligen borde göra om alla statistikberäkningar igen. Försöker övertala mig själv att man kan bli godkänd även med svackor i uppsatsen...

Plan: 1. Middag (skräpmat!) 2. Tre rader om ICF-perspektiv. 3. Sista kontroll så att inte sidnumrering försvunnit igen. 4. Inlämning.
 
Tre timmar innan reviderad version av uppsatsen ska tillbaka till examinator. Jag vet varken ut eller in längre känner jag. Har helt tappat greppet över lämplig nivå på arbetet. Ena stunden känner jag mig rätt nöjd, uppsatsen är tio gånger bättre nu än vad den var när jag lämnade in den första gången. Nästa sekund får jag för mig att jag egentligen borde göra om alla statistikberäkningar igen. Försöker övertala mig själv att man kan bli godkänd även med svackor i uppsatsen...

Plan: 1. Middag (skräpmat!) 2. Tre rader om ICF-perspektiv. 3. Sista kontroll så att inte sidnumrering försvunnit igen. 4. Inlämning.

Heja! :bump: Till slut får man bara bestämma sig för att man är klar :p
 
@niphredil @zassoo Tack för pepp! :bow:

Nu är den inskickad. Jag vill så himla gärna bli godkänd men märker att självförtroendet är rejält lågt för tillfället. Examinator har rykte om sig att vara petig och jag är inte alls säker på att jag gjort tillräckligt :crazy: Fy, jag vill bara bli klar med den här utbildningen nu...
 
Idag rapporterades sista poängen in, så nu har jag ansökt om min examen :up:.
Tror inte att jag sagt det i den här tråden, men samtliga presentationer gick strålande och vid examensceremonin fick jag och min uppsatspartner ta emot diplom för bästa uppsats :)
 
Här kan ju jag smyga mig in! :angel:
Läser till sjuksyrra och börjar förvisso sommarlovet nu på måndag, men snart nog drar ju nästa termin igång igen. Har haft två tentor de senaste två veckorna som jag väntar på att få resultaten för (hoppas på godkänt, förstås!). Varför är den här väntan på resultatet alltid så himla lång!? :eek:

Vad pluggar ni andra till?
 
Här kan ju jag smyga mig in! :angel:
Läser till sjuksyrra och börjar förvisso sommarlovet nu på måndag, men snart nog drar ju nästa termin igång igen. Har haft två tentor de senaste två veckorna som jag väntar på att få resultaten för (hoppas på godkänt, förstås!). Varför är den här väntan på resultatet alltid så himla lång!? :eek:

Vad pluggar ni andra till?

Välkommen till tråden! :) Nu är jag fel person att svara då jag i skrivandets stund är på väg till min egen examensfest men jag är (nästan) färdig logoped.
 
Välkommen till tråden! :) Nu är jag fel person att svara då jag i skrivandets stund är på väg till min egen examensfest men jag är (nästan) färdig logoped.
Tack! Äsch, det är ju bara kul att få veta vad ni blir också! Jösses vad skönt att vara färdig, jag längtar dit! Men samtidigt är det ju ganska läskigt, tänk vad mycket man ska kunna när man kliver utanför de där dörrarna för sista gången :nailbiting: Men jag hopas att du får en bra examensfest, fira ordentligt! :D
 
Även här är det väntan, på kommentarer från handledarna. Lite störigt att inte kunna göra klart exjobbet när det beror på någon annan, och imorgon börjar jag jobba heltid så det kommer dra ut på tiden. Jag förstår att de har väldigt mycket att göra men för mig som bara sitter och väntar blir det ju rätt tydligt hur lång tid det faktiskt tar. Nåväl, det blir väl klart i sinom tid... :p
 
Även här är det väntan, på kommentarer från handledarna. Lite störigt att inte kunna göra klart exjobbet när det beror på någon annan, och imorgon börjar jag jobba heltid så det kommer dra ut på tiden. Jag förstår att de har väldigt mycket att göra men för mig som bara sitter och väntar blir det ju rätt tydligt hur lång tid det faktiskt tar. Nåväl, det blir väl klart i sinom tid... :p

Men du har ju å andra sidan uppnått målet med utbildningen redan: du har ett jobb. :D En annan kan inte söka det jobb som önskas förrän examensbeviset är klar... :meh:
 
Men du har ju å andra sidan uppnått målet med utbildningen redan: du har ett jobb. :D En annan kan inte söka det jobb som önskas förrän examensbeviset är klar... :meh:

Visserligen :p Men jag trodde att jag skulle vara i stort sett färdig vid det här laget, istället fick jag i stort sett två veckors semester pga utebliven respons. Det är inte hela världen, bara störigt när jag slet som en idiot i maj för att få ihop allt och så får man radiotystnad till svar. Om de inte hör av sig under veckan ska jag börja gnälla lite :D
 
Hilfe! Min drömtjänst ligger ute :nailbiting: Vikariat med snabbt tillträde och perfekt inom de områden som intresserar mig. Enda nackdelen är att det innebär flytt över halva landet men ändå... Jag vill, vill, vill ha jobbet men hatar, hatar, hatar att skriva personliga brev :arghh:
 
Hilfe! Min drömtjänst ligger ute :nailbiting: Vikariat med snabbt tillträde och perfekt inom de områden som intresserar mig. Enda nackdelen är att det innebär flytt över halva landet men ändå... Jag vill, vill, vill ha jobbet men hatar, hatar, hatar att skriva personliga brev :arghh:
Hojta om du vill ha hjälp eller feedback! Jag är en rackare på personliga brev :D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 785
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 176
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 658
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp