Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä fy, hatar den stressen! Har du fått svar än?

Nope. Uppsatspoängen ska komma idag eller imorgon. Tentapoängen är det inte deadline på förrän på fredag eller måndag, men det var ju för fan bara jag som skrev den där tentan (omtenta), och de som skrev omtenta för samma snubbe på en annan kurs fick svar efter en vecka. :p Så jag tycker ju att det borde ha gått ännu fortare att rätta en enda liten tenta. :p
 
Nope. Uppsatspoängen ska komma idag eller imorgon. Tentapoängen är det inte deadline på förrän på fredag eller måndag, men det var ju för fan bara jag som skrev den där tentan (omtenta), och de som skrev omtenta för samma snubbe på en annan kurs fick svar efter en vecka. :p Så jag tycker ju att det borde ha gått ännu fortare att rätta en enda liten tenta. :p

Störigt! Hoppas de snabbar på lite :p
 
I övrigt är det dåligt med information. Jag vet att jag ska presentera på torsdag men jag vet fortfarande inte vem min examinator är eller när denna person ska ha fått texten :meh: Inte heller får jag fler kommentarer på texten. Nåväl, det löser sig väl antar jag. Texten är i alla fall tillräckligt klar för att gå upp och presentera :up:

Lite påtryckningar hjälpte :p Nu vet jag vilken tid jag ska presentera, vem som är examinator och att hen bara behöver få sammanfattning innan (jag var dock säker på att det var hela texten? men men). Så nu känns det helt plötsligt väldigt lugnt. Har inte börjat vara nervös än men det kommer väl.
 

Presentationen gick över förväntan. Fick massa beröm för själva presentationen. Själv uppsatsen finns det en del att jobba vidare med. Jag var fullt medveten att uppsatsen inte var helt "klar" även om det är segt när examinator ifrågasätter delar som jag dubbelkollat och fått ok på av handledare.
 
Lite påtryckningar hjälpte :p Nu vet jag vilken tid jag ska presentera, vem som är examinator och att hen bara behöver få sammanfattning innan (jag var dock säker på att det var hela texten? men men). Så nu känns det helt plötsligt väldigt lugnt. Har inte börjat vara nervös än men det kommer väl.

Oj, ska inte examinator kolla på hela uppsatsen? Eller gör denne det efter presentationen hos er? Hos oss går examinator igenom uppsatsen i detalj inför seminariet och så får vi en lista på saker som behöver ändras efter att vi presenterat.
 
Presentationen gick över förväntan. Fick massa beröm för själva presentationen. Själv uppsatsen finns det en del att jobba vidare med. Jag var fullt medveten att uppsatsen inte var helt "klar" även om det är segt när examinator ifrågasätter delar som jag dubbelkollat och fått ok på av handledare.

Kul att presentationen gick bra! Lite drygt att sätta sig med texten igen men det fixar du :)

Oj, ska inte examinator kolla på hela uppsatsen? Eller gör denne det efter presentationen hos er? Hos oss går examinator igenom uppsatsen i detalj inför seminariet och så får vi en lista på saker som behöver ändras efter att vi presenterat.

Jag var helt övertygad om att hen skulle läsa hela texten, det var därför jag slet som ett djur för att få den klar... O_o Jag har faktiskt ingen aning om hur det funkar, vi får ingen info om någonting men det är typ standard på det här stället... :meh:
 
Presentation imorgon och nu kom nervositeten... Det känns som att jag inte kan någonting, som att allt jag säger kommer ifrågasättas och som att allt är dåligt genomfört :rofl: Men det går säkert bra, måste bara öva litegrann också, så dags nu O_o
 
Idag är det dags. Jag ska försvara min uppsats först av alla klockan 09.15 :arghh:

Hur gick det? :)

KL

Examen börjar krypa närmare och närmare här borta också. Hängde mycket i den här tråden under mina första terminer men sen ramlade jag som bort. Har varit mycket ångest kring skolan, har inte velat älta det på buke också. Har dock varit in och läst i tråden med jämna mellanrum.

Skrev tenta för T8 i måndags och på fredag har vi praktiska prov i 2 timmar.

Vet inte riktigt hur jag gjort för att få ihop de senaste veckorna. Förutom tentaperiod till både teoretisk och praktisk tenta har jag också haft praktik på heltid OCH jobbat ca 11 heltidspass. Ska bli skönt i sommar när jag bara jobbar heltid. :p
 
Ja jag började också 2012! Eller 2011 på basåret men 2012 på programmet. Det är lite "end of an era"-känsla :D

Förstår precis känslan! :D Har i och för sig 1,5 år kvar efter sommaren men med tanke på hur snabbt de sista åren gått räknar jag mig som nästan klar. :D

Börjar ha fet panik för det också. Har hela tiden längtat SÅ intensivt till examen men nu inser jag ju att det är då den riktiga ångesten börjar. :p Var ska jag jobba, var ska jag bo, vad ska det bli av mig nu, herregud dags att bli vuxen på riktigt osv. Många livskriser i en! :up:
 
Lycka till @zassoo ! :)

Jag har suttit på "andra sidan" idag. Ifrågasatt en trio kursare som gjort ett helt gigantiskt arbete. Känns alltid lite skevt att försöka sätta dit folk man vet har kämpat. Fick också kommentar från examinator att vi varit "för snälla" O_o Var märkligt nog mer nervös inför detta än inför min egen presentation. Nåja, skönt att kunna bocka av den biten åtminstone.
 
Vad svååååårt det är att koncentrera sig och plugga matte ibland :wtf: Har tenta imorgon och jag tror jag har sänkt min guard för mycket. Försöker sätta på någon inspirerande musik men inget fungerar. x|
 
Förstår precis känslan! :D Har i och för sig 1,5 år kvar efter sommaren men med tanke på hur snabbt de sista åren gått räknar jag mig som nästan klar. :D

Börjar ha fet panik för det också. Har hela tiden längtat SÅ intensivt till examen men nu inser jag ju att det är då den riktiga ångesten börjar. :p Var ska jag jobba, var ska jag bo, vad ska det bli av mig nu, herregud dags att bli vuxen på riktigt osv. Många livskriser i en! :up:

Det är en så konstig känsla när man står här på andra sidan av en lång utbildning och bara "vad hände?". Helt plötsligt har man en examen och en titel, hur livet blev liksom :D

Och ja, livskriserna avlöser varandra! Har en känsla av att det är lite så det är, inte minst det här att bli vuxen, tror inte det kommer hända :p Jag är övertygad om att allt är ett spel för gallerierna, ingen är egentligen vuxen på riktigt :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 795
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 190
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 665
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp