Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså vafan.
Har max poäng av akademiska poäng i urvalsgruppen men hamnar ändå på reservplats. :confused::cry:
På kursen jag helst vill gå är jag reservplats 118 (!!!) i den urvalsgruppen och reservplats 12 ur urvalsgruppen på gymnasiebetyg (en jäkla nackdel att inte kunna få meritpoäng....) så känns ju rätt kört :arghh:
 
Jag kom in på miljö och utveckling. Skitnervös nu ju! Ska jag lämna min "komfortzon"? Tänk om utbildningen är tråkig? Tänk om jag failar? Jag har inte pluggat på många år nu :nailbiting::nailbiting::nailbiting: hur gör man? Hjälp!

*Livrädd*

Plugg handlar i stora drag om att läsa böcker och att lyssna på andra som har läst böcker - svårare än så är det inte ;)

Skämt åt sido,det kommer att gå super! Grattis och lycka till! :bump:
 
Jag har reservplats 6 på får-kursen (hjärnsläpp vad den heter just nu :p) och på en kurs i odling. Det tas in 14 respektive 12 ur den urvalsgruppen, så vi får se. Jag är ju obotlig pessimist men både min bror och sambo tror jag har en chans.
På etologin hamnade jag betydligt längre bak som reserv så där har jag tyvärr inte en chans att komma in.
 
Kom in på mer än jag räknat på med på högskolan, men hoppas kunna komma in på första valet nu vid andra urvalet där jag står som reserv. Vilket som så har jag just nu tackat ja till 37,5 hp i höst. Får se om det ändras vid andra urvalet :p
 
Sökte två kurser, en 15hp (men kvartsfart för den går över två terminer) i högeskolepedagogik, distans på mittuniversitetet och den kom jag in på. :)

Sen sökte jag nån grundkurs i juridik som jag är reserv på men vill nog ändå tacka nej. Hinner inte läsa två kurser och vet egentligen inte ens om jag hinner läsa en. Ska vara inblandad i en av våra nygamla distanskurser som är väldigt välsökt så den blir full, plus mina vanliga kurser... Så vi får väl se! Men 15hp högskolepedagogik vore himla bra, så ger det nog ett försök om inte annat.
 
Hörrni, kloka bukefalister. Jag fattar inte.

Jag har sökt en jädra massa sena anmälningar till olika kurser till hösten. Nu har två stycken anmälningar blivit handlagda vad jag förstår och det står att jag är Behörig. Resten står det SEN ANMÄLAN ÄNNU EJ HANDLAGD på. Som information högst upp står det: "Det finns sena anmälningar här som vi inte har gått igenom än. Tänk på att de bara behandlas om det blir lediga platser på utbildningen.".

Fråga: Betyder det att de två kurserna där jag står som behörig har lediga platser?

Fråga två: Såhär står det under de jag är behörig för: "Ditt meritvärde i den här urvalsgruppen är: 926 av max 999". Är det värdelöst dåligt?
 
Fråga: Betyder det att de två kurserna där jag står som behörig har lediga platser?
Svarar mig själv ifall att nån har samma undran och läser tråden i efterhand :).

Hade jag haft en fungerande hjärna idag hade jag sett att det klart och tydligt står: "Eftersom du har anmält dig efter sista anmälningsdag har vi inte behandlat din anmälan än. Sena anmälningar behandlas bara om det finns platser kvar på utbildningen". Det vill säga, de anmälningarna där jag står som behörig har ju uppenbarligen blivit behandlade och ska därför ha platser kvar. Verkar som att jag har en chans att komma in på någon av dem! Woop i såna fall!

Vågar inte hoppas allt för mycket mer vore överlycklig om jag kommer in på någon av dem! OM jag kommer in kommer jag plugga vid sidan av mitt heltidsjobb :).
 
Eftersom det jobb jag vill ha inte ens går att söka än kommer jag att läsa en eller kanske två kurser till i höst beroende på hur tillsättningen av tjänsterna går och när startdatum blir. Inleder med komparativ konstitutionell rätt, en kurs som känns extra intressant eftersom det just nu är rätt så aktuellt med konstitutionella frågor. Blir det en kurs till så blir det folkrätt med inriktning på mänskliga rättigheter, och det är ju alltid aktuellt.
 
Blev antagen till kurser inom programmet, så det var ingen större överraskning eftersom jag hade alla poäng. ;) Men blir lite matt när jag ser litteraturlistan, vi ska läsa litteraturhistoria så jag visste ju att det var en hel del att läsa, men att till första seminariet läsa Gilgamesh-eposet och Odyssén förutom ett antal artiklar känns lite häftigt, till andra ska vi läsa en bunt dikter, Sofokles Antigone, Euripides Medea, Aristofanes Lysistrate och så en hundra sidor i "huvudboken" :crazy::D Tur man är snabb på att läsa och har bra minne! :up:
 
Blev antagen till kurser inom programmet, så det var ingen större överraskning eftersom jag hade alla poäng. ;) Men blir lite matt när jag ser litteraturlistan, vi ska läsa litteraturhistoria så jag visste ju att det var en hel del att läsa, men att till första seminariet läsa Gilgamesh-eposet och Odyssén förutom ett antal artiklar känns lite häftigt, till andra ska vi läsa en bunt dikter, Sofokles Antigone, Euripides Medea, Aristofanes Lysistrate och så en hundra sidor i "huvudboken" :crazy::D Tur man är snabb på att läsa och har bra minne! :up:
Jag har kollat litteraturlistan till kursen jag helst vill läsa och blir helt till mig. Kommer gråta floder om jag inte kommer in :(.

Ditt lät tungt dock, mitt låter bara intressant :D.
 
Jag ska läsa en kurs på kvartsfart nu efter min kandidatexamen, konstvetenskap och normkritik. Kursen ges på konstvetenskapliga institutionen, vilken jag gått på innan så känns tryggt. Läser den bara för att den verkade passa in perfekt i mitt liv just nu, bra tema och lagom tempo. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 958
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
307
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 279
Senast: Lingon
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2
Svar
25
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp