Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kollat litteraturlistan till kursen jag helst vill läsa och blir helt till mig. Kommer gråta floder om jag inte kommer in :(.

Ditt lät tungt dock, mitt låter bara intressant :D.
Det känns som om att jag bara måste tugga mig igenom den här terminen... :crazy: Det är lite synd att man ska hinna med så mycket på så kort tid, det mesta är intressant men man kommer inte hinna reflektera så mycket utan bara läsa på.
Jag håller tummarna för dig! Jag har nästa termin som jag verkligen måste komma in där jag vill, vilket jag inte är säker på... Annars ställer det till i min planering av livet... :cautious:
 
@Snurrfian Ja det är synd när man inte får en chans att ta in och verkligen ta till sig litteraturen utan istället måste hetsläsa sig igenom det.

Tack för tumhållningen! Den behövs. Jag verkar eventuellt ha missförstått ändå så det vete gudarna hur mina chanser ser ut. Så håll gärna en tumme eller två! :)
 
Tog beslutet att det inte var värt att riskera kurserna inom programmet genom att lägga till ytterligare en distanskurs. Nu blir det fokus på enbart etnologi! :D
 
...och jag har fortfarande inte lyckats ta ut min examen. Jag skyller helt och hållet ifrån mig på seg återkoppling från handledare och examinator. I dagsläget väntar jag på sista godkännandet innan exjobbet kan skickas in för publicering. Såhär i semestertider går det inte direkt snabbt :p Nåja, tur att jag har jobb i alla fall. Men det kunde ju vara trevligt att få ut examen inom en hyfsat snar framtid :p
 
@zassoo Jag har jobb och är helt färdig sedan ehh VT 2015 men har ändå inte tagit ut själva examensbeviset :o

Tänker om jag får för mig att plugga någon gång i framtiden så kan våra kurser inte läsas fristående men jag är ju fortfarande inskriven på programmet :angel: :D
 
...och jag har fortfarande inte lyckats ta ut min examen. Jag skyller helt och hållet ifrån mig på seg återkoppling från handledare och examinator. I dagsläget väntar jag på sista godkännandet innan exjobbet kan skickas in för publicering. Såhär i semestertider går det inte direkt snabbt :p Nåja, tur att jag har jobb i alla fall. Men det kunde ju vara trevligt att få ut examen inom en hyfsat snar framtid :p

Jag väntar också på poäng. Börjar jobba om fyra veckor och legitimationsansökan kan ta upp till 8 veckor... Eh ja.
 
Känner mig ruinerad redan innan kursstart, tack och lov hade jag lite pengar tillgodo på campusbokhandeln så det kändes som om jag fick en del av böckerna gratis :angel: och jag hoppas att de andra böckerna jag har ute till försäljning blir sålda så snart som möjligt så det känns lite bättre att köpa...
 
@zassoo Jag har jobb och är helt färdig sedan ehh VT 2015 men har ändå inte tagit ut själva examensbeviset :o

Tänker om jag får för mig att plugga någon gång i framtiden så kan våra kurser inte läsas fristående men jag är ju fortfarande inskriven på programmet :angel: :D

Haha ja så kan man också göra :D Men då är det av eget val, jag vill få ut examen så fort som möjligt liksom :p

Jag väntar också på poäng. Börjar jobba om fyra veckor och legitimationsansökan kan ta upp till 8 veckor... Eh ja.

Ojdå, stressigt! Får du inte börja jobba innan du fått legitimationen?
 
Jag tackade ja till utbildningen det känns så konstigt att börja plugga nu efter massa år i arbete. Jag har ännu inte löst det helt med hundpassning och jag hoppas innerligt att det funkar trots min sjukdom :p min läkare har ju planerat att jag ska opereras i hjärnan i höst och vara sjukskriven i 3 månader menatteeeeehh... Det blir nog inte så :rofl: vi får se vad hon säger om det :D jag har ju inte riktigt tid med sånt nu, haha!

Det ska bli skönt att få göra något vettigt i stället för sjukskrivning. Jag har fått tillräckligt av det nu så jag hoppas verkligen, verkligen att det funkar!
 
Jag tackade ja till utbildningen det känns så konstigt att börja plugga nu efter massa år i arbete. Jag har ännu inte löst det helt med hundpassning och jag hoppas innerligt att det funkar trots min sjukdom :p min läkare har ju planerat att jag ska opereras i hjärnan i höst och vara sjukskriven i 3 månader menatteeeeehh... Det blir nog inte så :rofl: vi får se vad hon säger om det :D jag har ju inte riktigt tid med sånt nu, haha!

Det ska bli skönt att få göra något vettigt i stället för sjukskrivning. Jag har fått tillräckligt av det nu så jag hoppas verkligen, verkligen att det funkar!
Kul! Vad ska du läsa?
 
Eftersom jag misslyckades fatalt med min vårtermin blev det ingen examen för mig (är lite lagom glad på min handledare som bara rycker på axlarna över att arbetet inte blir godkänt trots att han vid flertalet tillfällen sagt att allt är guld och gröna skogar :meh:). Bröt ihop vid terminsslut och har inte ens orkat öppna dokumentet och för att försöka rätta till det som saknas :( men tanken är väll att den ska fixas samt en till 7.5a så att examensbeviset kan hämtas snarast. Annars har jag bestämt mig för att läsa en godis-kurs (en kurs man egentligen inte behöver men som man tycker är rolig) på distans från Örebro: Måltidskunskap och Värdskap, Dryckeskunskap I. Och sen ska jag jobba ungefär 200%:angel:
 
Ojdå, stressigt! Får du inte börja jobba innan du fått legitimationen?

Jag tror egentligen inte det ska vålla några större problem. Har kursare som började jobba redan innan examen... Har mejlat enhetschefen och förklarat problematiken. Det som oroar är att jag saknar poäng på en kurs från i vintras. Under terminerna brukar de vara rätt snabba med poängen vilket får mig att undra om jag missat ytterligare grejer. Jag är dålig på att få in grejer i tid men jag brukar komma ihåg vad som släpar. I det här fallet är det helt tomt i huvudet.

Så less på pluggrester och vill bara få legget i handen så att jag kan fokusera på jobb fullt ut :arghh:
 
Fråga, inför hösten som ny student, något speciellt att tänka på? Studentrabatter? Hur fungerar det? :D

Ang. rabatter så kolla Mecenat och Studentkortet (någon får skrika om det heter något annat på andra orter). I övrigt så tycker jag det jobbigaste var att lära sig hantera alla konton och hemsidor som universitetet kastar över en första dagarna, men det är svårt att göra någonting åt innan ;)

Lycka till! :)
 
Eftersom jag misslyckades fatalt med min vårtermin blev det ingen examen för mig (är lite lagom glad på min handledare som bara rycker på axlarna över att arbetet inte blir godkänt trots att han vid flertalet tillfällen sagt att allt är guld och gröna skogar :meh:). Bröt ihop vid terminsslut och har inte ens orkat öppna dokumentet och för att försöka rätta till det som saknas :( men tanken är väll att den ska fixas samt en till 7.5a så att examensbeviset kan hämtas snarast. Annars har jag bestämt mig för att läsa en godis-kurs (en kurs man egentligen inte behöver men som man tycker är rolig) på distans från Örebro: Måltidskunskap och Värdskap, Dryckeskunskap I. Och sen ska jag jobba ungefär 200%:angel:

Vad tråkigt att det blev så jättefel där :( Kommer ihåg ditt inlägg i våras och förstår hur knäckande det måste ha varit. Hoppas att du lyckats samla ihop lite energi nu och kan ta tag i det igen. Dryckeskunskap låter urkul! Ingår provning av dryckerna (i.e. vinet)? :D
 
Ang. rabatter så kolla Mecenat och Studentkortet (någon får skrika om det heter något annat på andra orter). I övrigt så tycker jag det jobbigaste var att lära sig hantera alla konton och hemsidor som universitetet kastar över en första dagarna, men det är svårt att göra någonting åt innan ;)

Lycka till! :)
Tack för tipsen :D
 
Jag tror egentligen inte det ska vålla några större problem. Har kursare som började jobba redan innan examen... Har mejlat enhetschefen och förklarat problematiken. Det som oroar är att jag saknar poäng på en kurs från i vintras. Under terminerna brukar de vara rätt snabba med poängen vilket får mig att undra om jag missat ytterligare grejer. Jag är dålig på att få in grejer i tid men jag brukar komma ihåg vad som släpar. I det här fallet är det helt tomt i huvudet.

Så less på pluggrester och vill bara få legget i handen så att jag kan fokusera på jobb fullt ut :arghh:

Aha, har du kollat med kursansvarig om det är något du missat?

Angående sista meningen håller jag verkligen med, jag har känt mig klar med pluggandet länge nu och vill inte behöva hålla på och tänka på det nu samtidigt som jag jobbar :down: Men i mitt fall är det väl bara att vänta tills eventuella semestrar är avklarade och sen tjata hål i huvudet på examinatorn tills allt är godkänt och klart :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 072
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 132
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 665
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp