Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå böcker. Jag vågar inte sälja mina :o Har sålt av en del genom åren men har fortfarande 10+ kvar. Tveksamt om jag någonsin kommer läsa någon av dem (igen) men kan inte släppa tanken på att jag kanske behöver slå upp något någon gång :nailbiting:
 
Apropå böcker. Jag vågar inte sälja mina :o Har sålt av en del genom åren men har fortfarande 10+ kvar. Tveksamt om jag någonsin kommer läsa någon av dem (igen) men kan inte släppa tanken på att jag kanske behöver slå upp något någon gång :nailbiting:
Kan man inte använda Google? :o
 
Jag tänker inte köpa en enda bok före jag börjar, en som gått ut tidigare sa att dom flesta tvåor säljer sina böcker till ettorna.

Eller borde jag handla redan nu?
 
Jag kom inte in på nåt :(. Anmälde mig ju sent och hoppades som fan att jag skulle ha tur nog men icke. Är typ biljonte reserv på två stycken och sextonde reserv på en.

:(.
 
Jag kom inte in på nåt :(. Anmälde mig ju sent och hoppades som fan att jag skulle ha tur nog men icke. Är typ biljonte reserv på två stycken och sextonde reserv på en.

:(.
Men 16:e är väl inte omöjligt? Jag var typ 21 reserv på en utbildning och jag tänkte att det var kört. Planeringen på jobbet bara "ja men då kommer du ju in." Det gjorde jag men jag valde att skippa det. Det var dålig timing med livet i övrigt det året.
 
@Amha Nä jag hoppas att 16:e inte är omöjligt. Vi får väl se helt enkelt. (håll gärna en tumme för mig :D)
 
Jag kan inte logga in på antagning, gissar att det är många som försöker.
Var 6e reserv på två, tror tyvärr inte tillräckligt många tackar nej till de kurserna.
 
Jag tänker inte köpa en enda bok före jag börjar, en som gått ut tidigare sa att dom flesta tvåor säljer sina böcker till ettorna.

Eller borde jag handla redan nu?

Brukar gå att handla av äldre kursare. Skolorna/utbildningen brukar ha fb-sidor också där man kan efterfråga litteratur.
/från en som slutade köpa även begagnat redan tredje terminen
 
Skrev ju förut om att jag inte kommit på önskad master pga att universitet använt lottning som metod.

Jag har tittat vidare på detta och enligt Högskoleförordningen får man inte ens tillämpa lottning på detta sätt. Senast i höstas kom ett beslut från UKÄ mot Uppsala universitet (http://www.uka.se/om-oss/publikatio...n-bara-goras-nar-meriterna-ar-likvardiga.html) som använt lottning på olämpligt sätt. Observera då att uu har delat in ansökningarna efter betyg och därefter lottat. SLUs lottning är ännu värre eftersom alla ansökningarna gått i samma sökgrupp och därefter lottats.

Jag har varit i kontakt med UKÄ och UHR och blivit rådd att anmäla men kan samtidigt konstatera att det förmodligen inte hjälper mig just nu. SLU beter sig dessutom goddag yxskaft. Det har framkommit att de var informerade om beslutet gällande uu men valde ändå att inte se till att rättades innan antagningen öppnade i våras.
 
@Unafraid konstaterade att jag lär mig bäst genom att gå på alla föreläsningar och utgå ifrån anteckningar/material från föreläsningar sen. Lånar boken från bibblan om jag behöver den till uppsats/skrivande. Enda gången jag ev köper är om det är en kurs med mycket övningar löpande som finns i boken. Ofta går det att lösa på annat sätt dock :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 795
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 189
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 664
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp