Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Unafraid konstaterade att jag lär mig bäst genom att gå på alla föreläsningar och utgå ifrån anteckningar/material från föreläsningar sen. Lånar boken från bibblan om jag behöver den till uppsats/skrivande. Enda gången jag ev köper är om det är en kurs med mycket övningar löpande som finns i boken. Ofta går det att lösa på annat sätt dock :)
Bra att veta! Tack för infon :D
 
Jag har haft hela sommaren på mig att skriva en uppsats som ska lämnas in imorgon.
Jag har skrivit ett par rubriken.

Yay me.

Nästa möjlighet är vecka 38. Frågan är om man ska sitta uppe inatt eller helt enkelt vänta?
 
Jag har haft hela sommaren på mig att skriva en uppsats som ska lämnas in imorgon.
Jag har skrivit ett par rubriken.

Yay me.

Nästa möjlighet är vecka 38. Frågan är om man ska sitta uppe inatt eller helt enkelt vänta?
Det beror väl på hur omfattande arbetet är. Hinner du inatt? Har du planer i morgon?
 
Det beror väl på hur omfattande arbetet är. Hinner du inatt? Har du planer i morgon?

7-10 sidor. Mirakel kan ju ske. :D
Jag har en liten jäkel på ett par sidor som jag måste göra imorrn, komplettering efter missat seminarium (vars kompletteringar ALLTID är totalt orimliga i storlek).
 
7-10 sidor. Mirakel kan ju ske. :D
Jag har en liten jäkel på ett par sidor som jag måste göra imorrn, komplettering efter missat seminarium (vars kompletteringar ALLTID är totalt orimliga i storlek).
Sånt där kan jag tycka är extremt märkligt, på seminariet räcker det att sitta av tiden och svara "jag vet inte riktigt" för att bli godkänd, men missar man ett seminarie så ska det skrivas flera sidor och utförligt beskrivas hur man uppfattar saker och ting.
 
Sånt där kan jag tycka är extremt märkligt, på seminariet räcker det att sitta av tiden och svara "jag vet inte riktigt" för att bli godkänd, men missar man ett seminarie så ska det skrivas flera sidor och utförligt beskrivas hur man uppfattar saker och ting.

Alltså, precis så. Jag ska grundligt beskriva två olika metoder (diskurspsykologi och fenomenologi) och sedan beskriva hur jag hade använt metoderna på mitt material aka b-uppsatsen. Konstigt uppgift i och med att seminariet var INNAN b-uppsatsen påbörjades.

Men, som sagt. Hade jag varit där hade det räckt med ett "absolut, håller helt med hen".
 
Jag kanske har förutfattade meningar eller något men...

Jag börjar ju studera nu om någon vecka. Antar att det då kommer vara någon inspark/nollning/etc. Och då antar jag också att alkoholen kommer att flöda? Jag har aldrig smakat alkohol, aldrig varit på fest och har inga planer på att göra något av det heller. Är inspark/kalla-det-vad-du-vill öht någonting jag ska bry mig om då?
Har nämligen fått för mig att det är = hejdlöst festande. Men samtidigt känner jag att det skulle vara kul att lära känna mina blivande klasskamrater utanför seminarie-salarna också.
(Undermening: Är inspark bara hejdlöst festande? Kan man ha kul där även om man inte vill dricka alkohol och festa?)
 
Jag kanske har förutfattade meningar eller något men...

Jag börjar ju studera nu om någon vecka. Antar att det då kommer vara någon inspark/nollning/etc. Och då antar jag också att alkoholen kommer att flöda? Jag har aldrig smakat alkohol, aldrig varit på fest och har inga planer på att göra något av det heller. Är inspark/kalla-det-vad-du-vill öht någonting jag ska bry mig om då?
Har nämligen fått för mig att det är = hejdlöst festande. Men samtidigt känner jag att det skulle vara kul att lära känna mina blivande klasskamrater utanför seminarie-salarna också.
(Undermening: Är inspark bara hejdlöst festande? Kan man ha kul där även om man inte vill dricka alkohol och festa?)
Jag dricker själv inte. Hade jag varit du så hade jag skippat det. Jag tycker personligen bara det är jobbigt att umgås med fulla människor. Är övertygad om att du kommer lära känna dina klasskamrater ändå :)
 
Jag kanske har förutfattade meningar eller något men...

Jag börjar ju studera nu om någon vecka. Antar att det då kommer vara någon inspark/nollning/etc. Och då antar jag också att alkoholen kommer att flöda? Jag har aldrig smakat alkohol, aldrig varit på fest och har inga planer på att göra något av det heller. Är inspark/kalla-det-vad-du-vill öht någonting jag ska bry mig om då?
Har nämligen fått för mig att det är = hejdlöst festande. Men samtidigt känner jag att det skulle vara kul att lära känna mina blivande klasskamrater utanför seminarie-salarna också.
(Undermening: Är inspark bara hejdlöst festande? Kan man ha kul där även om man inte vill dricka alkohol och festa?)
Kan bara prata för Linköpings universitet och ja, alkoholen flödar, men man har ALLTID alkoholfria alternativ och det är inget konstigt alls att inte dricka! Jag själv dricker alkohol, men klarar inte så mycket pga känslig mage och då dricker jag alkoholfritt eller helt enkelt inget alls. Vi har dessutom regeln att nollan inte får bjudas på starkare än 4,5% under nolle-p så det brukar vara ganska lugnt. Men visst händer det att vissa är nya med alkohol och helt enkelt testar sina gränser. Vi har alltid ett gäng utsedda nyktra faddrar på varje tillställning där vi serverar eller säljer alkohol.

Jag tycker absolut att du bör gå på er nollning! Det är i första hand ett tillfälle för alla att lära känna varandra och känna sig välkomna till universitetet.
 
Senast ändrad:
Minns inte exakt hur det är men vi har ett antal alkoholfria dagar också. Minns inte om det är varannan dag eller hur det är. Det enda jag kan tänka mig är problemet är att det kanske inte är så roligt att stanna till stängning kl 01 på natten. Men vi har ju massor av grejer under dagarna också.
 
Kom in på två av kurserna, men då den ena har en träff redan sista helgen i augusti - såklart obligatorisk - så känner jag bara ångesten flöda. Kommer tacka nej till min plats nu ikväll.
Dock kommer jag från v.44-2 läsa en kurs på 50%, fårproduktion och landskapsvård :).
 
Kan bara prata för Linköpings universitet och ja, alkoholen flödar, men man har ALLTID alkoholfria alternativ och det är inget konstigt alls att inte dricka! Jag själv dricker alkohol, men klarar inte så mycket pga känslig mage och då dricker jag alkoholfritt eller helt enkelt inget alls. Vi har dessutom regeln att nollan inte får bjudas på starkare än 4,5% under nolle-p så det brukar vara ganska lugnt. Men visst händer det att vissa är mys med alkohol och helt enkelt testar sina gränser. Vi har alltid ett gäng utsedda nyktra faddrar på varje tillställning där vi serverar eller säljer alkohol.

Jag tycker absolut att du bör gå på er nollning! Det är i första hand ett tillfälle för alla att lära känna varandra och känna sig välkomna till universitetet.

Det där låter ju jättebra!
Nu ska jag inte gå på just LU utan SH, men hoppas att de har liknande.
Har ju min Herr Häst också (som ju tar tid, flera h/dag! :angel:) så räknar absolut inte med att kunna gå på allt ändå, men tänkte om det ändå fanns kanske någon liten *någorlunda* alkoholfri aktivitet. Men får hoppas på det :)
 
Det där låter ju jättebra!
Nu ska jag inte gå på just LU utan SH, men hoppas att de har liknande.
Har ju min Herr Häst också (som ju tar tid, flera h/dag! :angel:) så räknar absolut inte med att kunna gå på allt ändå, men tänkte om det ändå fanns kanske någon liten *någorlunda* alkoholfri aktivitet. Men får hoppas på det :)
Ja, funkar det med någorlunda alkoholfria också så hade du haft massor att gå på här i alla fall
 
Jag kanske har förutfattade meningar eller något men...

Jag börjar ju studera nu om någon vecka. Antar att det då kommer vara någon inspark/nollning/etc. Och då antar jag också att alkoholen kommer att flöda? Jag har aldrig smakat alkohol, aldrig varit på fest och har inga planer på att göra något av det heller. Är inspark/kalla-det-vad-du-vill öht någonting jag ska bry mig om då?
Har nämligen fått för mig att det är = hejdlöst festande. Men samtidigt känner jag att det skulle vara kul att lära känna mina blivande klasskamrater utanför seminarie-salarna också.
(Undermening: Är inspark bara hejdlöst festande? Kan man ha kul där även om man inte vill dricka alkohol och festa?)
Kolla hur det ser ut på just din skola/utbildning Jag läser på Örebro universitet och ja det finns inspark men den är inte kopplad till klassen och de som gick på insparken tyckte visserligen att det var trevligt men de lärde inte känna någon i klassen. Vi har lärt känna varandra på fikarasten och grupparbeten. Facebook gruppen har varit väldigt bra också! :)
 
Kan bara prata för Linköpings universitet och ja, alkoholen flödar, men man har ALLTID alkoholfria alternativ och det är inget konstigt alls att inte dricka! Jag själv dricker alkohol, men klarar inte så mycket pga känslig mage och då dricker jag alkoholfritt eller helt enkelt inget alls. Vi har dessutom regeln att nollan inte får bjudas på starkare än 4,5% under nolle-p så det brukar vara ganska lugnt. Men visst händer det att vissa är nya med alkohol och helt enkelt testar sina gränser. Vi har alltid ett gäng utsedda nyktra faddrar på varje tillställning där vi serverar eller säljer alkohol.

Jag tycker absolut att du bör gå på er nollning! Det är i första hand ett tillfälle för alla att lära känna varandra och känna sig välkomna till universitetet.

Hur vore det om du läste på hemsidan först, Dressyrtjejen? :banghead: :banghead: :banghead:
Läste infon om insparken nu. Det stod liksom inte detaljerat uppdiktat i punktform varje aktivitet, men som jag ändå förstod/tolkade informationen var att mycket skedde typ på dag/em-tid och att typ 60-70% av aktiviteterna var alkoholfria. (Typ enda som det verkligen stod "alkohol" mellan raderna på var en "insparks-avslutnings-fest"). Så det låter ändå lovande! :up:
 
Hur vore det om du läste på hemsidan först, Dressyrtjejen? :banghead: :banghead: :banghead:
Läste infon om insparken nu. Det stod liksom inte detaljerat uppdiktat i punktform varje aktivitet, men som jag ändå förstod/tolkade informationen var att mycket skedde typ på dag/em-tid och att typ 60-70% av aktiviteterna var alkoholfria. (Typ enda som det verkligen stod "alkohol" mellan raderna på var en "insparks-avslutnings-fest"). Så det låter ändå lovande! :up:

Även vi hade lite varannan dag tänk gällande novischtiden. Jag tycker definitivt att du ska ge det en chans! Alkohol är något som ständigt diskuteras, med rätta, i studentkretsar och även om det blir fel fortfarande då och då så vet jag många föreningar runt om i landet som jobbar stenhårt med att skapa balans i aktiviteterna.
 
Även vi hade lite varannan dag tänk gällande novischtiden. Jag tycker definitivt att du ska ge det en chans! Alkohol är något som ständigt diskuteras, med rätta, i studentkretsar och även om det blir fel fortfarande då och då så vet jag många föreningar runt om i landet som jobbar stenhårt med att skapa balans i aktiviteterna.

Precis! Fick samma intryck här. Jag hade typ någon förutfattad mening att det var liksom "måndags-fest med skoltema", "tisdags-fest med rosa tema", "onsdags-fest med lekar" etc. etc. Men i den infon jag hittade tyckte jag att de verkligen lyfte fram att "det här är avslutningsfesten, men dessa, dessa, och dessa dagar/tider kommer det att vara alkoholfritt". Så jag tror nog ändå att jag ska ge det en chans! :up:
 
Är man dötrist och mossig om man känner att man vid 27 års ålder har blivit för gammal för nollning och hellre far hem till hus, hund och barn? :o

Gud alltså, studentfester i all ära, jag går säkert på någon under mina 3 år men jag känner att det nog hade varit mer självklart för ett par år sedan :o jag måste säga att jag är lite avis på maken som visste tidigt vad han ville göra med sitt liv och därmed betade av det i yngre ålder och orkade uppleva alla fester :p jag är slut i flera dagar efter en festival nu för tiden...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 794
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 189
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 664
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp