Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
I väntan på rätt kurslitteratur så lyssnar jag på Paulo Coelho - Alkemisten på ljudbok. Hade räknat med att boken skulle kommit med posten så jag kunde läsa den ifred från barn. Det är ett starkt önskemål att vi ska ha läst boken tills föreläsningar/introduktion på onsdag och torsdag. Så jag lyssnar på en ljudbok tills boken kommer :)
 
Jag har överlevt första dagen :D nåja, inte så stor prestation men jag hittade till lokalen i alla fall. Det var gott om folk att fråga när jag var snurrig :up: men jössenammen vad med kö det var till matstället! Jag måste vara lite mer förutseende framöver.
 
Alltså, dum fråga kanske. Men jag behöver köpa en ryggsäck. Vad tusan ska man tänka på? Jag kommer ha böcker, matlåda, och allt tjoller man behöver för att överleva busspendling typ sex timmar per dag. Så inte något billigt skräp, utan någon praktisk och bekväm. Utan att vara snordyr heller.. i-landsproblem, haha :p
 
Alltså, dum fråga kanske. Men jag behöver köpa en ryggsäck. Vad tusan ska man tänka på? Jag kommer ha böcker, matlåda, och allt tjoller man behöver för att överleva busspendling typ sex timmar per dag. Så inte något billigt skräp, utan någon praktisk och bekväm. Utan att vara snordyr heller.. i-landsproblem, haha :p
Jag köpte mig en rätt dyr, eller rättare sagt jag fick den i julklapp men jag behövde få med mig datorn och min bärbara är stor. :) men titta efter en som är bekväm att bära och att du får plats med allt du vill ha med. Du har inte någon gamal ryggsäck hemma du kan börja med för att kolla vad du faktiskt behöver gå plats med?
 
Jag köpte mig en rätt dyr, eller rättare sagt jag fick den i julklapp men jag behövde få med mig datorn och min bärbara är stor. :) men titta efter en som är bekväm att bära och att du får plats med allt du vill ha med. Du har inte någon gamal ryggsäck hemma du kan börja med för att kolla vad du faktiskt behöver gå plats med?
Det är inte svårare än så? :p nä, jag hade en Haglöf sist jag gick i skola, men jag tror att jag i princip gav bort den.. jag skulle ju aldrig plugga igen! :meh:
 
Alltså, dum fråga kanske. Men jag behöver köpa en ryggsäck. Vad tusan ska man tänka på? Jag kommer ha böcker, matlåda, och allt tjoller man behöver för att överleva busspendling typ sex timmar per dag. Så inte något billigt skräp, utan någon praktisk och bekväm. Utan att vara snordyr heller.. i-landsproblem, haha :p

Kika på Ospreys ryggsäckar, tex Momentum eller Radial. Måste man inte ha säsongens färg så kan man hitta åtminstone Momentum för en bit under tusenlappen.
 
Började idag :o kände mig som en ulv i fåra kläder typ då de flesta är under 25 ;) men anser att mina jobbår ändå vart viktiga så kommer nog lära mig att smälta in med tiden :D nervös delux var jag iaf sov knappt igår natt men nu har jag vart där sätt campus och ja nu kör jag på i 5 år :nailbiting:
 
Började idag :o kände mig som en ulv i fåra kläder typ då de flesta är under 25 ;) men anser att mina jobbår ändå vart viktiga så kommer nog lära mig att smälta in med tiden :D nervös delux var jag iaf sov knappt igår natt men nu har jag vart där sätt campus och ja nu kör jag på i 5 år :nailbiting:
Samma här, känner mig som en tant, hela 28 år :p
 
Började idag :o kände mig som en ulv i fåra kläder typ då de flesta är under 25 ;) men anser att mina jobbår ändå vart viktiga så kommer nog lära mig att smälta in med tiden :D nervös delux var jag iaf sov knappt igår natt men nu har jag vart där sätt campus och ja nu kör jag på i 5 år :nailbiting:

Samma här, känner mig som en tant, hela 28 år :p
:rofl: Jag fyller 40 nästa år, skoja inte att jag känner mig överårig! :D Men jag trivs bra, jag har inget behov av att vara supersocial med mina kurskamrater, men vi har trevligt när vi träffas på skolan.
 
Jag är 27, känner mig också rätt gammal men jag är inte äldst :D det var en kvinna som såg betydligt äldre ut än mig :)

Angående ryggsäck skulle jag spana in en med ett spänne över bröstet och smarta fack. Maken köpte en rygga till laptopen som jag gillade. Asus har gjort den säger han. Den används väldigt sällan till datorerna här :o det är mest när vi ska på äventyr med familjen som den åker med. Ombyten till barnen (i varsina fack), något att dricka, något att äta osv. Bekväm att bära är den också.
 
Alltså, dum fråga kanske. Men jag behöver köpa en ryggsäck. Vad tusan ska man tänka på? Jag kommer ha böcker, matlåda, och allt tjoller man behöver för att överleva busspendling typ sex timmar per dag. Så inte något billigt skräp, utan någon praktisk och bekväm. Utan att vara snordyr heller.. i-landsproblem, haha :p
Fjällräven är bäst, om du frågar mig. Praktiska, snygga och håller i evigheter.
 
Någon annan som läser JÖKEN eller kanske den utvidgade distansvarianten vid Lund?

Första gången jag pluggar på något år. Spännande :D
 
Samma här, känner mig som en tant, hela 28 år :p

Ja va tusan jag är 26 år och de flesta på mitt program kommer typ direkt från gymnasiet :angel::laugh: inte alla men många!

Jag är 33 år, och känner mig inte som en tant :angel: :laugh: Kollade mina kursmedlemmar, och några verkade t om äldre av korten att döma :up:. Blandade åldrar tycker jag är bra, och brukar iaf påverka arbetsplatser positivt så jag har höga förhoppningar för imorgon :D
 
2012 började jag läsa min längsta utbildning och på utbildningen var vi spannet från nyss komna från gymnasiet till 50... så kom igen. ;)
 
Två mastiga föreläsningar idag men tagit mig igenom en än så länge ;):rofl: blir spännande på fredag och se vilka åldrar de är i seminariegruppen, kanske fortsätter känna mig som en ulv i fåra kläder :o:laugh:
 
Förra året när jag började plugga igen, trodde jag att jag skulle vara typ äldst (26år). Men vi är kanske 2-3 som kom direkt från gymnasiet, 2 runt 40år, resten är typ +-3 år, tot var vi närmare 60st när vi började. Nu är vi kanske 40st kvar.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ekonomistyrnings kursen blir nog inte så illa som jag trodde innan. Våran lärare verkar jättebra och pedagogisk. Den verkar till och med nästan rolig :p
Java kursen blir nog bra den oxå, har lite fördel med att jag nästan läst den kursen innan, men failade på slutuppgiften och fick precis godkänt på tentan. Så känns lika bra att läsa den igen :p

Kom även in på en kurs i "Programmering i C#" 7,5hp. ( Trodde inte att jag skulle komma in på den för låg så långt bak i reserv listan, typ plats >50. Så blev fett glad när jag kom in :D ) Så denna termin kommer jag att läsa på 125%, men några veckor framåt blir de typ 175-200% (för att slutföra min släpande kurs). Men de funkar om man vill :P
 
Jag kom in på kursen i förvaltningsrätt som jag helst ville läsa trots att jag låg skitlångt bak i reservlistan :banana:
Så nu har jag nåt att sysselsätta mig med medan jag går hemma och väntar barn/är föräldraledig, speciellt nu innan känns det skönt då jag redan är skitless på att gå hemma :arghh: Ska även läsa en liten kurs i djurskydd. Hoppas jag hinner med sen när bebis kommit :nailbiting:
Båda kurserna har en inlämning vardera precis runt bf så måste se till att ligga lite före planeringen tror jag :laugh:
 
Sitter på föreläsning där föreläsaren (also kursansvarig) precis snäste åt klassen att hen minsann kunde se om vi gjorde annat på våra datorer eller satt med våra telefoner. Alltså ursäkta mig, men står man och läser innantill och pratar tyst som en mus är det svårt att få med sig publiken. Och en vuxen person som snäser åt andra vuxna människor som om vi vore en lågstadieklass. Näääe.
 
Sitter på föreläsning där föreläsaren (also kursansvarig) precis snäste åt klassen att hen minsann kunde se om vi gjorde annat på våra datorer eller satt med våra telefoner. Alltså ursäkta mig, men står man och läser innantill och pratar tyst som en mus är det svårt att få med sig publiken. Och en vuxen person som snäser åt andra vuxna människor som om vi vore en lågstadieklass. Näääe.
:rofl: en del verkar ha missat det där med hur man fångar publiken. Fast jag kan bli störd när vi har bra föreläsningar och folk sitter och pratar om annat och stör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 991
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 922
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
26 27 28
Svar
543
· Visningar
14 906
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp