Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner hur plugget börjar äta upp mig. Rörig kurs med 15 obligatoriska delar kvar som ska lämnas in. Tenta om 1 vecka i fysik/kemi, känner mig rätt lugn inför den man har inte börjat läsa på den ännu.

Men den största ångestklumpen är en rest rapport som jag skrivit om innan. En ganska stor del av mig vill ha en annan examinator om jag kan få det men just nu orkar jag inte dra igång någonting. Alternativet är att rätta den så som jag tror att den nuvarande examinator vill ha det (är ju svårt att veta efter som jag fått två olika rättningar...). Mest för att jag inte tycker att det är rätt att underkänna en rapport pga ett kriterium jag fått godkänt på i bedömningsmatrisen. Och hen har var varit så satans otrevlig i all kontakt. Kan någon bara tala om för mig vad jag ska göra? Vad är smartas? Svälja stoltheten, rätta den och svära i garderoben eller söka om ny examinator?
 
Hoppade nyss av den kurs jag påbörjade för några veckor sedan eftersom jag fått jobb och tänker vara ledig och hänga med avkomman tills jobbet börjar första februari. Det känns himla konstigt att inte vara student längre. Skönt på ett sätt, men konstigt. Har skrivit typ tjugo tentor, lämnat in säkert dubbelt så många promemorior och uppsatser och mellan tummen och pekfingret tragglat mig igenom 40-50 000 sidor med kursmaterial under de här fem åren. Och nu är det slut.

O_o

Jag är färdig!

:bump:
 
Hoppade nyss av den kurs jag påbörjade för några veckor sedan eftersom jag fått jobb och tänker vara ledig och hänga med avkomman tills jobbet börjar första februari. Det känns himla konstigt att inte vara student längre. Skönt på ett sätt, men konstigt. Har skrivit typ tjugo tentor, lämnat in säkert dubbelt så många promemorior och uppsatser och mellan tummen och pekfingret tragglat mig igenom 40-50 000 sidor med kursmaterial under de här fem åren. Och nu är det slut.

O_o

Jag är färdig!

:bump:

Jag har varit student så länge att jag förmodligen blivit arbetsskygg. :o Grattis till jobbet!

/Av-och-till-studenten sedan 10 år tillbaka :angel:
 
Hoppade nyss av den kurs jag påbörjade för några veckor sedan eftersom jag fått jobb och tänker vara ledig och hänga med avkomman tills jobbet börjar första februari. Det känns himla konstigt att inte vara student längre. Skönt på ett sätt, men konstigt. Har skrivit typ tjugo tentor, lämnat in säkert dubbelt så många promemorior och uppsatser och mellan tummen och pekfingret tragglat mig igenom 40-50 000 sidor med kursmaterial under de här fem åren. Och nu är det slut.

O_o

Jag är färdig!

:bump:

Grattis! :bump:

Jag känner igen känslan men jobb är roligare ändå. Jag kan sakna friheten från studietiden men kunskapsinhämtningem är så mycket roligare nu.
 
Jag behöver jullov! Hjärnan är full! :p herregud vad sliten jag börjar bli. Jag är inne på ny kurs sedan igår. Verkar mycket mer strukturerad än den tidigare. Jag hoppas att den blir bättre. Den förra var helt fruktansvärd. Nu hoppas jag att kaffet blir klart snart så jag kan tugga vidare i den där förbannade boken. Den sägs vara intressant. jag har tagit mig igenom introduktionen. Ska leta upp lite sammanfattning nu tänkte jag...
 
Jag blir tokig. Det saknas information från kursansvarig. Det saknas information om föreläsningar, seminarier, examinerande moment och allt är väldigt luddigt. Det har gått fyra veckor av en kurs på tio veckor, dvs. nästan halva kursen - jag kan fortfarande inte säga vad kursen handlar om eftersom kurslitteraturen är så oroligt spretig åt olika håll?!
 
Jag skrev en tenta förra tisdagen som jag tror att jag misslyckats på. Vill bara veta.

Och jag tycker det var utformningen av provet som jag åkte dit på, inte själva kemin. I princip hela klassen höll med, tog upp det med läraren som typ blev sur och gick till försvar, höll inte med. Jo, på en fråga, den tänkte hon ta bort. Tror dock jag klarade just den.. :meh:
 
Jag behöver jullov! Hjärnan är full! :p herregud vad sliten jag börjar bli.
Jag läste "jag har jullov!" . (:cautious::arghh:)
Tänkte direkt att jag ska ta reda på vart du bor och komma över och kissa i dina skor, pga känsla i linje med du egentligen skrev. :wtf:

Själv är jag snart klar med T3, under vilken jag har fått iaf 2 sjukdomar av dem jag tenterat under kursens gång. Börjar bli lite skruvad i huvet...
Känner skräckblandad förtjusning inför T4 med 15 v VFU, varav flertalet veckor på annan ort. Kommer miljöombyte göra gott, eller är det droppen som får studentbägaren att rinna över?

Fint i kråksången:
Att vara deprimerad och känna folk som dör, kan generera höga betyg i studier om dödsfall, lidande och förstämningssyndrom. //MVH, luttrad_SSKstudent :meh:
 
@Murphy om det vore så väl. Hinner knappt återkomma till plugget förrän jag ska skriva tenta efter jul. Meeen det är väl sånt som hör till eller? Just nu känner jag bara.. Yuk! Men snart klar med t1. Bara 5 kvar sen då :wtf: Tur att det är intressant. Det mesta i alla fall. Just nu är jag egentligen inte särskilt pepp. Juuuulen kom hiiiiit!

Och folk har fått för sig att jag ska fira jul både här och där. Hah! Skulle kunna skratta dem rakt upp i ansiktet. Jag ska ligga på soffan och glo på tv, krama mina ungar, äta god mat och bli fet. Enbart. Något annat har jag varken ork eller lust till.
 
@Murphy om det vore så väl. Hinner knappt återkomma till plugget förrän jag ska skriva tenta efter jul. Meeen det är väl sånt som hör till eller?
Yup!:D:p
Enligt tryckfel i schemat skulle vi ha seminarium på nyårsdagen. Ingen hade varit förvånad om det var sant. Förra året läste vi 200% över jul... Över halva kursen kuggade på tentan sen.

Map jul har jag slutat fira under studentåren - jag och min partner brukar kliva upp tidigt och dricka varsin hutt snordyr whisky innan vi åker på julbad på badhusets relax och SPA. Sen ser vi dålig film och beställer hämtpizza med utkörning.
MYCKET behaglig julafton med 2 dagars helt läsledigt. Rekommenderas!
 
Jag börjar utveckla ett hat till litteratur historia... :arghh: Tenta på fredag och det känns som jag kan mindre och mindre för varje minut...
 
Tack gode gud, jag fick en rest och inte omtenta!!!

Dock så fick halva klassen omtenta/rest(9st), vilket jag tycker känns orimligt. Tidigare har max tre fått omtenta på svårare delat än den här. Men en oerhörd lättnad för mig i alla fall!!
 
Den där tunga tentan klarade jag med god marginal, check!
Ska snart skriva på avtal för jobb efter examen, check!
Termin 10 snart klar, check!

Nu känns det t o m riktigt okej att ha tentaperiod istället för jul- och nyårsledighet, för det är sista gången någonsin!!!
 
Den där tunga tentan klarade jag med god marginal, check!
Ska snart skriva på avtal för jobb efter examen, check!
Termin 10 snart klar, check!

Nu känns det t o m riktigt okej att ha tentaperiod istället för jul- och nyårsledighet, för det är sista gången någonsin!!!
Vad har du läst? :)
 
Den där tunga tentan klarade jag med god marginal, check!
Ska snart skriva på avtal för jobb efter examen, check!
Termin 10 snart klar, check!

Nu känns det t o m riktigt okej att ha tentaperiod istället för jul- och nyårsledighet, för det är sista gången någonsin!!!

Grattis!

Men vad gör du till våren? Eller är det T11-tenta du skriver efter jul?
 
@Wysiwyg

Ah, nu ser jag att du kanske förstod det som att det är sista tentaperioden någonsin? Syftade på att inte vara ledig över jul och nyår, otydligt av mig :)
 
@Wysiwyg

Ah, nu ser jag att du kanske förstod det som att det är sista tentaperioden någonsin? Syftade på att inte vara ledig över jul och nyår, otydligt av mig :)

Nu ramlade poletten ner, sista jul-tenta-p. Jag förstår, jag förstår! Min hjärna är mos. :p

Detta blir min näst sista jul som blir förstörd av tentaplugg och min näst sista tenta-p (om jag nu inte får omtentor, peppar peppar). Går t10 nästa termin och då är det projektarbete.
 
Nu ramlade poletten ner, sista jul-tenta-p. Jag förstår, jag förstår! Min hjärna är mos. :p

Detta blir min näst sista jul som blir förstörd av tentaplugg och min näst sista tenta-p (om jag nu inte får omtentor, peppar peppar). Går t10 nästa termin och då är det projektarbete.

Precis, sista jul-tenta-p :D

Ah, just det! De flesta andra har projekten senare än vad vi har (termin 6). Jag tyckte att det var en skön pluggpaus :p Ska du göra något kul/intressant?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 279
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 058
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
15 262
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Hur få bort fåglar ur ligghallen?

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp