Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår inte derivatans funktion hur jag än läser och kollar på filmer :arghh:. Hatar matte, hatar matte, hatar matte :banghead: :angel:.
 
Ah, just det! De flesta andra har projekten senare än vad vi har (termin 6). Jag tyckte att det var en skön pluggpaus :p Ska du göra något kul/intressant?

Men hur hinner ni med att få in allt som behövs för att kunna jobba som vik-ul när ni har en termin mindre till T9?

Ja gud jag ser också SÅ himla mycket fram emot nästa termin! Hoppas på att det blir lugnt och skönt. :angel: En liten paus kommer det ju bli i vilket fall.

PMar dig!
 
Men hur hinner ni med att få in allt som behövs för att kunna jobba som vik-ul när ni har en termin mindre till T9?

Ja gud jag ser också SÅ himla mycket fram emot nästa termin! Hoppas på att det blir lugnt och skönt. :angel: En liten paus kommer det ju bli i vilket fall.

PMar dig!

Bra fråga! Svår att svara på när jag inte har så bra koll på andra programupplägg, men vi läser ju i "block" som återkommer i flera omgångar under programmet. Kanske blir det lite mer effektivt på så sätt? Vi får ju inte heller arbeta som vik-ul inom de specialiteter där vi inte haft klinikplacering, så ni kanske har fler att välja på efter T9 :)
 
Jag har lämnat in två arbeten jag är väldigt nöjd med för ett tag sedan, så jag vill ha tillbaka dem, gärna igår!!! *nyfiken* :D
 
Fick en inlämningsuppgift under förmiddagen, satt med den till klockan 13 med avbrott för handling, lunchfodring och hundrastning. Blev klar med 2 uppgifter av 3. Den ska vara klar den 13:e. Behöver lära mig slappna av känner jag :rofl:
 
Jag förstår inte derivatans funktion hur jag än läser och kollar på filmer :arghh:. Hatar matte, hatar matte, hatar matte :banghead: :angel:.
Vet du, den kursen var dödligt tuff tyckte jag och även mattesnillen i min klass. Man lärde sig något på en sida i boken, kände sig smart typ 3 tal. Vände blad och sen var det en ny sväng med grekiska. Vissa kurser är sådana. Jag har stött på någon den här terminen också där man känner en enorm frustration för att allt nytt är helt.. knäppt. Sen, framåt slutet, inser man att wow, det finns ett system!

Traggla vidare, det släpper förmodligen lite så småningom! Heja!
 
Och jag vägrar att inte vara julledig! :angel: Jag tar jullov med barnen och sedan får jag hårdplugga med sista inlämningsuppgiften sista veckan, det är ingen tenta i denna kursen i alla fall.
Jag har dock min fyraåring hemma nu eftersom jag är så himla trött på hans förskola. Jag har redan gett honom jullov (:banghead:), hur jag nu ska lösa mitt hårdpluggande med en fyraåring runt fötterna. Men det får jag väl lösa på nåt sätt. :p
 
Vi har sista seminariet den 22:e, inlämning av hemtenta den 12:e och forum den 18:e januari. Jag drog på mig själv lite extrajobb så veckan innan julafton måste jag lämna in en tenta från förra kursen. Men jag ger mig själv jullov redan nästa vecka, runt torsdag-fredag, efter att vi hämnat hem valp. :love:
 
Hummel, mummel...:grin:
Försöker kirra bostad för 5v VFU på annan ort utan att ruinera mig på dubbla hyror. Surare uppgift än väntat. Otroligt skönt att ha nästa 5+5v på studieorten, annars vet det fan om jag rott i land nästa termin ekonomiskt.

Finare i kråksången är två rapporter om hur att dö, samt att förhålla sig till psykisk ohälsa landande i inkorgen bedömda VG. Inte helt dum i huvet som student ändå! ;)
 
Jag hoppar in här :)
Ska börja läsa till sjuksköterska på distans efter jul. Bli min andra långa distansutbildning men då bodde jag hemma första 2 åren och nu bor jag utanför Sverige:D Så det blir intressant.
Grattis!
Modigt med distans (säger jag som trivs på campus och aldrig skulle våga).
Vilket lärosäte?
 
Grattis!
Modigt med distans (säger jag som trivs på campus och aldrig skulle våga).
Vilket lärosäte?

Jag skulle gärna vilja läsa på plats för att få testa på just campuslivet men det har aldrig passat. Få se till att ha självdisciplin istället:nailbiting:

Det är Umeå Universitet med bas i Skellefteå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 056
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 119
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 659
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp