Vilka har sulky.nu här?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

hörni. vad gör en talanghäst nu då?
ja e inte så uppdaterad på sidan längre, men ser till att hästarna tränas o startar.
går nästan bättre när ja inte e så inne i de.

har även betäckt lite inför nästa säsong, fast de går ju inte att bygga om stallet med en gång, hade behövt betäcka två till men hade inte plats. suck bara 4 ston kvar på han.....
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Bra att tråden är igång igen, för ännu en gång är det en FELANMÄLD häst i ligaloppet och jag tänker inte anmäla om den ska va kvar:mad:
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

jag tycker du ska anmäla ändå.. den som anmält fel kommer att få minuspoäng och inte räknas med i placeringarna.
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

ja kanske ska bli elitmedlem sen igen.......
beror på hur de går under nästa period.
Sålde två hästar för 500 för ja behövde stallplatserna. men nähä, han inte bli av med dom. deadline gick ju ut igår. Men dom var fortfarande kvar nu när ja skulle betäcka.... suck.
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

de var snabba puckar denna gången med att starta upp.

Ska vi rabbla upp våra nya föl??
Mina kommer på onsdag tror jag!
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Hallå allihopa.. nu är de så här att jag har verkligen inte tid med sulkyligan just nu :( Vad sägs om att göra ett uppehåll den här säsongen? Går väl in och skapar lopp då och då så är loppen öppna för alla
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Lite trist med uppehåll, men såklart OK om du inte har tid! Ett förslag bara när du lägger ut lopp: Nu kan man ju välja vissa proppar; man kan välja vilken ålder hästarna ska ha (3-6 år) och man kan också välja max 10.000 kr resp. max 20.000 kr i insprungna pengar. När du lägger ut lopp kan du kanske välja en pengagräns för loppet (och kanske även en åldersgräns) eftersom de flesta deltagarna i ligan har hästar som inte har sprungit in så mycket pengar?

Om loppen är öppna för alla så blir det ju lätt så att några anmäler hästar med 10-20.000:- på sig och så anmäler någon annan en häst med en halv miljon på sig, och då är det inte så svårt att räkna ut vem som vinner.

:)
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

säger du det! :) Har inte ens haft tid att betäcka.. ska göra de den här veckan.. illa.. så jag har inte sett uppdateringarna..
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Löpteknik Knackig Psyke Oduglig
Kondition Miserabel Rytmik Knackig
Frambensmuskler Värdelös Ryggmuskler Värdelös
Bakbensmuskler Värdelös Tränar

sto föl=)

värdena på rätt ställen^^
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

vilka e de rätta ställena???
trodde de var psyke o kondis så man slapp tärna de de.
men de e klart.. kanske de e bättre de sitter på de andra ställerna så man de "räcker" att träna kondis o sen psyke??!
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Psyke, Rytmik och Löpteknik är ju det som tar lång tid att träna upp 2-4veckor beroende på hur fort hästen tränar. Kondition går ju oftast på 1 ibland två veckor och likaså musklerna.

Därför vill jag ha höga värden på "rätt ställen" på fölen;)
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

1-2 veckor????? att få det till maxat??? Hur i hela friden gör du då??

löptekniken o rytmiken ser jag först o främst till att den är knackig, sedan ger ja mig på o maxar kondis o sen psyke. Men 1-2 veckor tar de inte!!!
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Haha, nej inte maxat, utan att stiga ett ibland två steg, därför är psyke, rytmik och löpteknik viktigast att träna först.

Men nu tänker jag inte avslöja nåt mer:P av 3 uppfödda kusar kvar i min ägo har alla blivit a-rankade som 1 åringar och ska nu börja starta som 2åringar=)
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

hehe, men jga trånar nog rätt jag oxå. För mina pollar eller om de var sambons stall som jag nu mera sköter som blev a-rankade när ja bytte tränarfilofosi!!
Har aldrig haft a hästar förut.

Men ja vet inte om ja ska satsa på en hisnande på psyke eller kondis.....
vet du de??
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Härligt! :bump:
Hur bra var det?

Jag sålde ett föl för lite under 2 miljoner för ett halvår sedan och man kan ju lätt satsa lite annorlunda efter det!
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

index 24 med knackig på 3 och oduglig på resten.. knackig löpteknik, kondis å psyke tror jag de va=) nu jävlar ska de satsas!:D
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

nu har ja tränat enorm kondis samt enorm psyke på en.
samt att de e minst knackigt på löp o rutmik.

vad bör jag träna sen????
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
28
· Visningar
2 194
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 481
Senast: Mineur
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Ketrawzc
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 546
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp