Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Btw. Är det inte ny tråd vid 2000 inlägg?
Eller vart är det gränsen går?
Om så är fallet, vem tar på sig att starta ny?
 
Jag gillar att baka... och fika :angel: Har inte varit lika jobbigt i slutet den här gången, antagligen för att jag har ett datum. Förra gången höll jag på att bli knäpp på riktigt när han aldrig ville komma ut :eek: Men har kunnat vila en del på dagarna också eftersom sonen varit på förskolan några timmar om dagen. Det har också varit välbehövligt, för trött är jag, sover dåligt på nätterna. Ont i kroppen, speciellt ryggen. Är något framtung...

Men snart är bebis ute :love:
Hur gör ni med syskonet under snittet och hur länge planerar ni att bli kvar (självklart beror det på hur allt går, det förstår jag).

Jag ska träffa läkaren på tisdag, hoppas verkligen på bra besked om snitt då.
 
Men snart är bebis ute :love:
Hur gör ni med syskonet under snittet och hur länge planerar ni att bli kvar (självklart beror det på hur allt går, det förstår jag).

Jag ska träffa läkaren på tisdag, hoppas verkligen på bra besked om snitt då.

Min mamma kommer upp imorgon, hon ska vara hemma hos oss och ta hand om A dag/em när vi är inne på sjukhuset. Sen tror jag hon och sambon får bytas av på natten, A har aldrig varit ifrån oss någon natt och han känner ju inte mormor jättebra heller. Bor 30 mil bort så blir ju inte att man ses sådär superofta. Så då får sambon åka hem och vara med sonen på natten, så får min mamma vara med på BB ifall jag behöver hjälp med något.

Informationen vi fått är två nätter om allt är som det ska. Sist åkte vi in på fredagen och fick åka hem på torsdagen, så två nätter är en klar förbättring!
 
2D5B1756-F501-498B-8BD2-4C7438E99142_zpsnfb6ktha.jpg

Konstigt att man har ont i ryggen...
 
Oj.
Nej verkligen inte.
Min mage är typ hälften så stor och jag ska ha om 2 veckor

Jag är åtminstone glad att veta att jag slipper gå över 16 dagar med den här kalaskulan igen. :crazy:
1 dag kvar istället för 22. Går in i v 40 idag...
Kanske inte är så konstigt att magmusklerna aldrig hittade tillbaka efter förra graviditeten heller, var gigantisk då också...
 
Jag är åtminstone glad att veta att jag slipper gå över 16 dagar med den här kalaskulan igen. :crazy:
1 dag kvar istället för 22. Går in i v 40 idag...
Kanske inte är så konstigt att magmusklerna aldrig hittade tillbaka efter förra graviditeten heller, var gigantisk då också...
Det förstår jag.
Planerat snitt?
 
Yes :up:
Förra gången igångsättning på BF+15, men han ville inte komma ut då heller, så blev akutsnitt på BF+16. Känns skönt att slippa gå igenom det en gång till och ha planerat på en gång istället :up:
Samma här.
Fast av andra anledningar
Känns skönt att ha ett datum och ett mål
 
Yes :up:
Förra gången igångsättning på BF+15, men han ville inte komma ut då heller, så blev akutsnitt på BF+16. Känns skönt att slippa gå igenom det en gång till och ha planerat på en gång istället :up:
Jag fick lära mig när jag var på Aurorassmtal sist att man inte sätter igång tidigare snittade mammor. Det visste jag faktiskt inte.
Men pga att värkarna kan bli kraftigare och påverka snittet. Eller vad hon nu sa.

Jag är så avis på dig som har bebis i knät inom kort :love:
 
@YaHilweh Men vilken dagmamma! Här hon ingen utbildning?:nailbiting: Får man vara dagmamma utan utbildning där?:down:

Tydligen har hon utbildning och hennes mamma jobbar på förskola.
Vi har vart supernöjda, fram till nu. När vi plötsligt önskar något i verksamheten.

Börjar även inse att vår dotter kanske inte bör umgås så mycket med hennes äldre. För Havanna har blivit av med sitt mjuka jag, men hon har alltid vart tuff när det gäller saker som typ. När hon trillar. Hon säger upp igen och reser sig.
Nu börjar den äldre sonen hos dagmamma slå igenom allt mer i Havannas beteende. Och hennes egna barn som ändå är äldst i gruppen är de som man säger till minst, de får hållas.
 
Jag fick lära mig när jag var på Aurorassmtal sist att man inte sätter igång tidigare snittade mammor. Det visste jag faktiskt inte.
Men pga att värkarna kan bli kraftigare och påverka snittet. Eller vad hon nu sa.

Jag är så avis på dig som har bebis i knät inom kort :love:

Vad jag har förstått är det lite olika i olika landsting, men att man är mer försiktig vid en igångsättning efter snitt. Mer övervakad osv. Risken finns att livmodern spricker i ärret. Så nej, det känns inte som något jag vill prova... :yuck: Jag fick såna sjuka attack-värkar sist, kunde inte röra mig utan att få en värk. Bebis blev också stressad av värkarna. Kunde bara ligga helt still och försöka andas (edan hamnade snett så den tog inte, så hade bara lustgasen dessutom). Läkaren sa också efteråt (och även vid snittsamtalet) att har man gått över så länge första gången är det stor risk att göra det igen. Så nja. Känns som planerat snitt är det rätta för mig.

Det känns sjukt att vi har en ny familjemedlem om lite mer än ett dygn :eek:
 
Vad jag har förstått är det lite olika i olika landsting, men att man är mer försiktig vid en igångsättning efter snitt. Mer övervakad osv. Risken finns att livmodern spricker i ärret. Så nej, det känns inte som något jag vill prova... :yuck: Jag fick såna sjuka attack-värkar sist, kunde inte röra mig utan att få en värk. Bebis blev också stressad av värkarna. Kunde bara ligga helt still och försöka andas (edan hamnade snett så den tog inte, så hade bara lustgasen dessutom). Läkaren sa också efteråt (och även vid snittsamtalet) att har man gått över så länge första gången är det stor risk att göra det igen. Så nja. Känns som planerat snitt är det rätta för mig.

Det känns sjukt att vi har en ny familjemedlem om lite mer än ett dygn :eek:

Det är så rörigt när det är olika överallt. Just det pga livmodern var det.
 
Tydligen har hon utbildning och hennes mamma jobbar på förskola.
Vi har vart supernöjda, fram till nu. När vi plötsligt önskar något i verksamheten.

Börjar även inse att vår dotter kanske inte bör umgås så mycket med hennes äldre. För Havanna har blivit av med sitt mjuka jag, men hon har alltid vart tuff när det gäller saker som typ. När hon trillar. Hon säger upp igen och reser sig.
Nu börjar den äldre sonen hos dagmamma slå igenom allt mer i Havannas beteende. Och hennes egna barn som ändå är äldst i gruppen är de som man säger till minst, de får hållas.
Vad hennes mamma har för utbildning spelar ju ingen roll. Min mamma är sjuksköterska men det spelar ju ingen roll i mitt arbete, även om det hade varit inom vården.
Tror det är svårt att vara dagmamma, särskilt när man har egna barn i barngruppen. Det blir automatiskt väldigt svårt att förhålla sig till.
@em-pirre dagmamma i Sverige är ett utdöende fenomen och i många kommuner finns det inte kvar.
 
Låter inte som någon vidare dagmamma @YaHilweh , så bra att ni byter! (Gick hos riktigt dålig dagmamma som liten som favoriserade sina egna barn ganska friskt, så personligen får jag rysningar av bara ordet... Men såklart är finns det både bra och dåliga, som med allt annat...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 795
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Zpunk
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 860
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp