Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vaknar 2-3 ggr. Men har fått konstaterat UVI. Fått antibiotika men har inte blivit bättre.
Har du kollat så du inte har UVI?

Åh hoppas det blir bättre för dig snart.

Just nu när jag skriver det här knyter det sig lite extra i magen och gör ont, jag tror det är sammandragningar?
Jag har varje gång hos läkaren/bm tagit upp att jag misstänker att jag har det. Jag har fått ta vanligt urinprov hos bm en gång bara, hon sa att det var spår av protein i så hon skulle skicka det på odling för att kolla att det inte var UVI men inget visades sedan på odling. Kan man ha det om det inte kommer upp på urinprov?
Alla mina symptom så misstänker jag också att jag haft UVI som vandrat uppåt, jag har haft ont sedan v6, och får sammandragningar i magen varje dag om det är sammandragningar som gör att jag har ont.. och ont på höger sida av magen, nedre delen. I början så hade jag väldigt ont när jag kissade, inte bara att det sved med det mer brände i röret eller vad man ska säga, nu känns det dock bara ont i magen och kanske speciellt när jag är kissnödig och efteråt.. Jag har sagt detta de gånger jag varit hos läkaren men de har inte kollat något mer, bara känt på magen och sagt att man kan ha ont när man är gravid. Jag får också mer ont ju mer jag rör på mig, efter att ha gått en kort promenad kan jag ibland få så ont att jag måste sätta mig på marken om det inte finns någon stol i närheten. Och när jag går korta promenader måste jag helst stanna några sekunder hela tiden för att hämta mig då det knyts i magen och gör ont. Men som sagt har varit hos två (egentligen tre) läkare nu och ingen av de har kollat upp något mer.. Jag tycker det är konstigt att jag går och har ont i magen hela tiden eftersom det inte verkar normalt.. Ibland på morgonen när jag vaknar kan jag vara smärtfri en stund tills jag gått upp och varit vaken en stund trots att jag bara varit hemma och inte gjort något speciellt. Jag går helst inte ens en promenad till mataffären som ligger jättenära där jag bor för jag vet att jag får mer ont då..
 
Senast ändrad:
Nu är vagnen beställd :D
Här blev det denna

Grattis!
Vi har också köpt barnvagn nu! :banana:
Det blev denna som var på rea för 2017 modell (men modellen verkar vara helt lika för 2018 av vad vi förstått) så vi har fått hem den redan i just den färgen vi ville ha också, sprillans ny. Vi funderade först på begagnat. Jag är så kär man kan kan vara i en barnvagn :love:. Det känns ungefär som när jag fick en dockvagn i födelsedagspresent när jag var liten fast roligare :D.
Det blev chassit med lufthjul mest för att färgen på styret skulle matcha och lufthjulen är lite snyggare tycker jag :o. Men kan köpa till punkteringsfria senare om det är så som vissa säger att man får punka ibland och om man blir trött på att pumpa däcken, jag tycker alla säger olika om de föredrar lufthjul eller inte så vi provar. Emmaljunga duo edge med svängbara framhjul, med matchande väska också :). Jag tycker skötväskor överlag är jättesnygga och kan lätt börja använda sådana som vanliga handväskor senare också :angel:.
Det börjar kännas mer verkligt nu, eller behovet av att boa som diskuterats i tråden har startat för mig nu tror jag efter att vi skaffat barnvagnen :). Vi har kollat på babyskydd också och det verkade inte så svårt som jag trodde efter att vi fick prata med de i affären. Barnvagn kändes svårast att bestämma (fast ändå inte för denna var klar favorit, men om det skulle bli begagnat osv.) så nu känns det mycket enklare med resten av sakerna som är kvar att skaffa av det som man måste ha :). Ska fixa gästrummet om till barnum också, även fast det nog tar lite tid före hon får flytta in helt där så vi tar nog möbleringen lite eftersom.

 
Senast ändrad:
Apropå barnrum, hur gör ni andra? Vårt hus har trots sin storlek bara två sovrum. Vårt är stort, så funderar på att helt enkelt ha spjälsängen i vårt rum så länge, så hinner vi förhoppningsvis göra om det andra mer genomtänkt i framtiden. (På sikt behöver vi kanske dessutom få till ett rum till om det skulle bli syskon, eller helt enkelt som gästrum.)

Så andra rummet får isåfall bli gästrum tills vidare, och så ställer vi dit en vettig säng, så att den förälder som inte tar barnet kan sova ostört om en ska upp och jobba eller behöver sova ut. Hur tänker ni andra?
 
Låter jobbigt för er med UVI! Hoppas det snart är på bättringsvägen!

Här är det förkylt :down:
Tror att senaste tidens stress tillslut tog ut sin rätt. Senaste tiden har vi ju styrt med flytt och lite husfix + att både sambon och jag tog BE-kort i förra veckan, och så jobbet som just nu har helt orimlig arbetsbörda känns det som.
I torsdags gick jag följaktligen hem från jobbet och sen har jag mest sovit... Sjukt skönt!

Tycker lite synd om sambon som nu hålls ännu mer vaken om nätterna när jag hostar och snörvlar, utöver bök med kuddar och nattliga toabesök. Dessutom har mitt humör totalt droppat i botten senaste veckorna. Garanterat också stress- och hormonrelaretat (även om jag inte alltid är en solstråle annars heller...), men skapligt trist att längta efter sambon en hel dag och sen bli irriterad så snart han kliver innanför dörren... :angel:

Dock något positivt också: har köpt lite kläder till kotten på Tradera och packade upp det första imorse. Blev helt plötsligt lite mer konkret när jag höll i yttepyttesmå bodys! :eek::D:heart

Grattis till BE! och flytt :bump:.
Hoppas ni får det lugnare framöver. Jag var dundersjuk med hosta veckorna innan (och medans) vi skulle gifta oss för någon vecka sedan. Det var stressigt kan jag lova, mannen var sjuk första veckorna, sedan tog jag över och blev sjuk istället och fick dåligt samvete precis som du av att väcka honom hela tiden eftersom han jobbar på dagarna :o fast det lär väl inte bli mkt. bättre sen när lilla kommer .... :rofl: ÅÅh :love:, vill också köpa första kläderna snart, smart att kolla på Tradera.
 
Grattis till BE! och flytt :bump:.
Hoppas ni får det lugnare framöver. Jag var dunderförkyld med hosta veckorna innan vi skulle gifta oss för någon vecka sedan. Det var stressigt kan jag lova, mannen var sjuk första veckorna, sedan tog jag över och fick dåligt samvete precis som du av att väcka honom hela tiden eftersom han jobbar på dagarna :ofast det lär väl inte bli mkt. bättre sen när lilla kommer .... :rofl: ÅÅh :love:, vill också köpa första kläderna snart, smart att kolla på Tradera.
Tack! Väldigt skönt att både vara på plats i huset, och ha den där extra bokstaven i körkortet! men lite ironiskt att vi väl snart kommer byta ut bilen som är anledningen till att vi tog BE... :D

Ja, kolla Tradera, finns mängder av fina och billiga kläder!
 
Apropå barnrum, hur gör ni andra? Vårt hus har trots sin storlek bara två sovrum. Vårt är stort, så funderar på att helt enkelt ha spjälsängen i vårt rum så länge, så hinner vi förhoppningsvis göra om det andra mer genomtänkt i framtiden. (På sikt behöver vi kanske dessutom få till ett rum till om det skulle bli syskon, eller helt enkelt som gästrum.)

Så andra rummet får isåfall bli gästrum tills vidare, och så ställer vi dit en vettig säng, så att den förälder som inte tar barnet kan sova ostört om en ska upp och jobba eller behöver sova ut. Hur tänker ni andra?

Vi har också två sovrum. Eventuella långväga gäster får ta soffan i vardagsrummet senare eller bo på hotell framöver :p, men vi planerar att flytta inom något år kanske. Annars lät ju din sista lösning som en bra idé för oss också men våra sovrum är ju vägg i vägg så vet inte om det skulle göra någon skillnad, får bli soffan i vardagsrummet isf. :p:D. Vi har iaf. tänkt att vi tar ut sängen ur gästrummet så vi bara har hennes saker där redan från början, och flyttar spjälsängen dit senare och byter tilllbaka till den vanliga sängen om det blir dags för det innan vi flyttar. Det rummet är mindre så det får inte plats med både och riktigt. Vi kommer ha spjälsängen i vårat sovrum i början, eller om vi skaffar en sådan man kan ha mellan sig eller sidebed kanske för allra första tiden. (Jag trodde alla har spjälsängen i sovrummet i början? :p)
 
Apropå barnrum, hur gör ni andra? Vårt hus har trots sin storlek bara två sovrum. Vårt är stort, så funderar på att helt enkelt ha spjälsängen i vårt rum så länge, så hinner vi förhoppningsvis göra om det andra mer genomtänkt i framtiden. (På sikt behöver vi kanske dessutom få till ett rum till om det skulle bli syskon, eller helt enkelt som gästrum.)

Så andra rummet får isåfall bli gästrum tills vidare, och så ställer vi dit en vettig säng, så att den förälder som inte tar barnet kan sova ostört om en ska upp och jobba eller behöver sova ut. Hur tänker ni andra?

V har ett eget rum men sover gör han i vår säng. Har skötbord och de flesta leksakerna i hans rum.
 
Apropå barnrum, hur gör ni andra? Vårt hus har trots sin storlek bara två sovrum. Vårt är stort, så funderar på att helt enkelt ha spjälsängen i vårt rum så länge, så hinner vi förhoppningsvis göra om det andra mer genomtänkt i framtiden. (På sikt behöver vi kanske dessutom få till ett rum till om det skulle bli syskon, eller helt enkelt som gästrum.)

Så andra rummet får isåfall bli gästrum tills vidare, och så ställer vi dit en vettig säng, så att den förälder som inte tar barnet kan sova ostört om en ska upp och jobba eller behöver sova ut. Hur tänker ni andra?
Vår äldsta son är 2,5 år och varken leker eller sover i "sitt" rum ännu så det får verka som gästrum. Det har definitivt varit mer användbart som extra sovrum för oss vuxna eller gäster som kommer på besök. Tycker det låter vettigt att vänta med barnrummet :).
 
Vi kommer ha spjälsängen i vårat sovrum i början, eller om vi skaffar en sådan man kan ha mellan sig eller sidebed kanske för allra första tiden. (Jag trodde alla har spjälsängen i sovrummet i början? :p)

Haha, sant kanske. Fast jag funderar också på att ha alternativet att sätta spjälsäng och gästsäng i andra rummet och ha det som barnrum från början + säng för en förälder.
För det är klart, det lär bli mycket prylar att faktiskt förvara från början :)

Annat praktiskt: skötbord. Vi har bäst plats för det på toaletten på nedervåningen men orkar man springa ner (sover en våning upp) på kväll/natt/morgon? Är det bökigt att ha två = dubbla uppsättningar grejer som känns lite onödigt...
 
Haha, sant kanske. Fast jag funderar också på att ha alternativet att sätta spjälsäng och gästsäng i andra rummet och ha det som barnrum från början + säng för en förälder.
För det är klart, det lär bli mycket prylar att faktiskt förvara från början :)

Annat praktiskt: skötbord. Vi har bäst plats för det på toaletten på nedervåningen men orkar man springa ner (sover en våning upp) på kväll/natt/morgon? Är det bökigt att ha två = dubbla uppsättningar grejer som känns lite onödigt...
Ni kan ju alltid ha den större uppsättningen där nere som ni kan använda på dagarna, och en lite mer mobil uppsättning på övervåningen som mer har det nödvändigaste för snabba nattbyten :)
 
Jag tänker såhär (jag och sambon är inte helt överens om när barnrummet ska fixas men jag vill ha det klart innan BF och det känns viktigt för mig så han får kompromissa) att barnrummet kommer ha en vanlig gästsäng, skötbord och byrå för kläder och diverse pinnar och pinaler. Spjälsäng att sätta mot sängen kommer vara i vårat rum, jag känner sådär till att låta bebis sova i sängen av div anledningar (dels har jag mycket skumt för mig när jag sover och desto mer stressad/slutkörd jag är desto värre är det, jag har duntäcke, jag vill inte oroa mig för att jag ska hitta på dumheter i sömnen och därför sova sämre bland annat).

Tänker lite som ni andra med vanlig säng i barnrummet, då kan man gå in och lägga sig där om man vill sova ostört.
 
@Monifa
Tänker mig också att vi har spjälsängen mot vår säng, visst brukar man kunna ta bort en sida? Vi har inte jättebred säng (160) och vi är dessutom hyfsat stora både jag och sambon, vet inte om jag skulle kunna slappna av med bebis i sängen också... Men antar att vi också får vänta och se hur han vill sova :p
 
Grattis!
Vi har också köpt barnvagn nu! :banana:
Det blev denna som var på rea för 2017 modell (men modellen verkar vara helt lika för 2018 av vad vi förstått) så vi har fått hem den redan i just den färgen vi ville ha också, sprillans ny. Vi funderade först på begagnat. Jag är så kär man kan kan vara i en barnvagn :love:. Det känns ungefär som när jag fick en dockvagn i födelsedagspresent när jag var liten fast roligare :D.
Det blev chassit med lufthjul mest för att färgen på styret skulle matcha och lufthjulen är lite snyggare tycker jag :o. Men kan köpa till punkteringsfria senare om det är så som vissa säger att man får punka ibland och om man blir trött på att pumpa däcken, jag tycker alla säger olika om de föredrar lufthjul eller inte så vi provar. Emmaljunga duo edge med svängbara framhjul, med matchande väska också :). Jag tycker skötväskor överlag är jättesnygga och kan lätt börja använda sådana som vanliga handväskor senare också :angel:.
Det börjar kännas mer verkligt nu, eller behovet av att boa som diskuterats i tråden har startat för mig nu tror jag efter att vi skaffat barnvagnen :). Vi har kollat på babyskydd också och det verkade inte så svårt som jag trodde efter att vi fick prata med de i affären. Barnvagn kändes svårast att bestämma (fast ändå inte för denna var klar favorit, men om det skulle bli begagnat osv.) så nu känns det mycket enklare med resten av sakerna som är kvar att skaffa av det som man måste ha :). Ska fixa gästrummet om till barnum också, även fast det nog tar lite tid före hon får flytta in helt där så vi tar nog möbleringen lite eftersom.


Kan säga att dottern är snart 2 år och vi har haft en brio happy och en kronan sulky/s med lufthjul på båda. Vi har pumpat däcken en gång och aldrig fått punktering och då har vi gått på ALLA underlag med båda vagnarna :)

Vi stod oxå och valde på begagnat eller ej, men då vi är så pass delade till en syskonvagn och den här går att köpa till adapter (och det var ett bra pris) så fick det bli denna. Speciellt då vi ville ha ett chassi där vi kunde sätta babyskyddet direkt, något vi saknade väldigt mycket sist. Blev nästan så vi drog oss för att göra saker för att det blev så omständigt att släpa runt på en sovande bebis i babyskyddet.
Skulle man handla och la babyskyddet i kundvagnen så fick inte varor plats osv.
Så det var något som sambon och jag var överens om, sedan var Happyn för stor och klumpig, gick inte längre att få tag i adapter/babyskydd till den för att förenkla. Hade det gjort det, då hade vi behållt den.
 
Apropå barnrum, hur gör ni andra? Vårt hus har trots sin storlek bara två sovrum. Vårt är stort, så funderar på att helt enkelt ha spjälsängen i vårt rum så länge, så hinner vi förhoppningsvis göra om det andra mer genomtänkt i framtiden. (På sikt behöver vi kanske dessutom få till ett rum till om det skulle bli syskon, eller helt enkelt som gästrum.)

Så andra rummet får isåfall bli gästrum tills vidare, och så ställer vi dit en vettig säng, så att den förälder som inte tar barnet kan sova ostört om en ska upp och jobba eller behöver sova ut. Hur tänker ni andra?

Som vi gjorde med Havanna kommer vi göra igen. Vi fixade till hennes barnrum lite för tidigt dock. För det användes inte alls första tiden.
Hon sov i spjälsäng bredvid oss, ingen av oss hade orkat springa in till hennes rum 6-10 gånger/natt. Vid 6 månaders ålder flyttade hon dock till eget rum, men endast för att hennes pappa snarkar så han väcker döda och höll henne vaken. Så fort hon kom in i eget rum så började hon sova bättre. Men jag vet även att vi flyttade henne till eget rum väldigt tidigt, dock är rummet precis vid vårt sovrum.

Jag fixade inte att samsova, vi testade några dagar, men det gick inte. Jag sov inte en blund. Därför sov hon i egen säng tidigt. I början när jag ammade var det otroligt skönt att ha henne så nära, speciellt då dom gärna äter halva nätterna den första tiden (inte alla, jag vet, men vår tjej var/är matglad)

Nu är planen att bebis ska få sova i spjälsängen bredvid oss och Havanna får ett nytt sovrum om någon vecka, ska bara piffa klart det. Sedan kommer skötbädd och sådant finnas kvar i bebis rum. Då vi använde det där inne sist med och det står bra där inne.
 
Haha, sant kanske. Fast jag funderar också på att ha alternativet att sätta spjälsäng och gästsäng i andra rummet och ha det som barnrum från början + säng för en förälder.
För det är klart, det lär bli mycket prylar att faktiskt förvara från början :)

Annat praktiskt: skötbord. Vi har bäst plats för det på toaletten på nedervåningen men orkar man springa ner (sover en våning upp) på kväll/natt/morgon? Är det bökigt att ha två = dubbla uppsättningar grejer som känns lite onödigt...

Vi använde bara skötbordet om nätterna/morgonen. Annars bytte vi där vi befann oss, orkade inte springa runt halva huset för skötbord :) Hade alltid några blöjor och lite våtservetter nere, mycket mer behövdes inte. Skulle man för stunden behöva något annat, puder eller vad man använder, då är det ganska smidigt att ha med det ned på morgonen :)


Ang gästrum/lekrum. Vi har ett lekrum på nedervåningen där alla leksaker är, en 120 säng som på dagarna agerar soffa (sängen är utan ben). När folk hälsar på får de sova i den sängen. Finns ben som är lätta att sätta på, om någon skulle vilja ha det. Annars får de sova på sängens om den är :)
 
Jag tänker såhär (jag och sambon är inte helt överens om när barnrummet ska fixas men jag vill ha det klart innan BF och det känns viktigt för mig så han får kompromissa) att barnrummet kommer ha en vanlig gästsäng, skötbord och byrå för kläder och diverse pinnar och pinaler. Spjälsäng att sätta mot sängen kommer vara i vårat rum, jag känner sådär till att låta bebis sova i sängen av div anledningar (dels har jag mycket skumt för mig när jag sover och desto mer stressad/slutkörd jag är desto värre är det, jag har duntäcke, jag vill inte oroa mig för att jag ska hitta på dumheter i sömnen och därför sova sämre bland annat).

Tänker lite som ni andra med vanlig säng i barnrummet, då kan man gå in och lägga sig där om man vill sova ostört.

Kommer ditt barn bara få ha pinnar att leka med på sitt rum :eek::eek::angel::angel:;)

Som jag sa innan, vi testade 1-2 nätter att samsova med dottern i babynest mellan oss. Men jag sov inget, så hon fick sova i sin säng bredvid vår direkt. Jag är otroligt glad för det och vi har sluppit "bråken" med att lära barnet sova i egen säng.
Dock har sidan på vår spjälsäng inte gått att plocka av, men då amningen bara funkade 2.5 mån för mig gjorde det inte så mycket. Lillasyster kommer tyvärr inte att ammas alls.
 
Tillägg.
Vi grodhöll direkt och rutinpottade, det hjälpte oss att minska magont och har aldrig haft några problem med röd rumpa/blöjskav osv.
 
När sonen föddes och under lite mer än hans första år bodde vi i en lägenhet på drygt 50 m2 med två rum och kök. Då var det så trångt på sidorna av sängen så vi hade hans spjälsäng i fotändan av våran. Mannen svetsade ihop ett skötbord i aluminium som man lätt la uppe på spjälsängen och längs med väggen hade vi en byrå och hyllor som rymde bebiskläder och det som behövdes vid blöjbyten m.m. det var en lösning som fungerade förvånansvärt bra! Det jag saknade var ett rum med extrasäng i och en skön fåtölj att amma i. Extrasängen löste vi genom att göra en myshörna i vardagsrummet med madrass på golvet och en himla massa goa kuddar, det var även toppen när knodden började röra på sig för då hade man ett gött ställe att hänga på om dagarna. Och det såg liksom inte ut som en sovplats men någon av oss sov där nästan varje natt:D
Något barnrum kände jag inget som helst behov av första året. När vi flyttade till hus i våras fick han eget rum men det är först nu det börjar bli inrett, innan har vi bara haft en madrass på golvet :p men nu börjar han uppskatta när man fixar någonting där inne, t.ex satte jag upp självlysande stjärnor i taket för någon vecka sedan och han älskar dem! Eller som när vi var i en tygaffär för att fixa gardintyg och jag kunde välja det tyg han visade mest intresse för:love: han älskar sitt rum och har så gjort från dag ett när det bara var en madrass där inne men han är ju fortfarande inte där inne och leker på egen hand. Vi går in där och bäddar ner gosedjur, läsar böcker och busar i sängen. Leksakerna är på nedervåningen. Och så sover han där, han sover inte särskilt bra mellan oss de nätter han vill ha närhet heller så då ligger någon av oss inne hos honom.
Så jag tror att vi kommer göra liknande med nästa knodd. Vi har först projekt tömma det rummet så det kanske blir liknande i tid också för det finns så mycket annat som ska göras också:grin:
Skillnaderna denna gång blir att vi har ett gästrum med säng som går att bädda ut till 140, spjälsängen hamnar eventuellt som en bedside och så sätter vi ett skötbord i badrummet på övervåningen. Har väl tänkt att ha en skötbädd på nedervåningen också som man kan flytta runt eller ha stationär på tvättbänken. Jag blev snabbt bekväm och när det bara var kissblöjor så bytte vi där vi var liksom, låg blöjhögar strategiskt placerade lite varstans i lägenheten:D bajsade gjorde han en gång i veckan efter några veckors ålder och så behövde vi sällan byta blöja på nätterna.
Vi får väl se hur behoven ser ut denna gången och så anpassar vi oss efter det:)

Jag känner väl inget jättebehov av att boa. Just nu är det ju roligare att klura ut fiffigheter till sonen och hans rum! Ochbså har jag resten av huset som sakta men säkert ska inredas:rofl: Men det finns en del grejer som jag vill sy och sticka/virka i mån av tid. Jag sydde en filt av lite resttygg och vadd och den har blivit väldigt använd och visade sig vara i perfekt storlek så det ska bli en likadan i andra färger. Och så ett nytt babynest för det använde vi väldigt mycket men det jag sydde till sonen blev så fruktansvärt fult och dåligt gjort eftersom jag gjorde det när jag slutat jobba och då var jag svullen och hade sån ledvärk att jag knappt kunde använda händerna:banghead: så jag ska återanvända vadden och snöret och ska faktiskt försöka ta tag i det inom de närmsta veckorna.
 
När sonen föddes och under lite mer än hans första år bodde vi i en lägenhet på drygt 50 m2 med två rum och kök. Då var det så trångt på sidorna av sängen så vi hade hans spjälsäng i fotändan av våran. Mannen svetsade ihop ett skötbord i aluminium som man lätt la uppe på spjälsängen och längs med väggen hade vi en byrå och hyllor som rymde bebiskläder och det som behövdes vid blöjbyten m.m. det var en lösning som fungerade förvånansvärt bra! Det jag saknade var ett rum med extrasäng i och en skön fåtölj att amma i. Extrasängen löste vi genom att göra en myshörna i vardagsrummet med madrass på golvet och en himla massa goa kuddar, det var även toppen när knodden började röra på sig för då hade man ett gött ställe att hänga på om dagarna. Och det såg liksom inte ut som en sovplats men någon av oss sov där nästan varje natt:D
Något barnrum kände jag inget som helst behov av första året. När vi flyttade till hus i våras fick han eget rum men det är först nu det börjar bli inrett, innan har vi bara haft en madrass på golvet :p men nu börjar han uppskatta när man fixar någonting där inne, t.ex satte jag upp självlysande stjärnor i taket för någon vecka sedan och han älskar dem! Eller som när vi var i en tygaffär för att fixa gardintyg och jag kunde välja det tyg han visade mest intresse för:love: han älskar sitt rum och har så gjort från dag ett när det bara var en madrass där inne men han är ju fortfarande inte där inne och leker på egen hand. Vi går in där och bäddar ner gosedjur, läsar böcker och busar i sängen. Leksakerna är på nedervåningen. Och så sover han där, han sover inte särskilt bra mellan oss de nätter han vill ha närhet heller så då ligger någon av oss inne hos honom.
Så jag tror att vi kommer göra liknande med nästa knodd. Vi har först projekt tömma det rummet så det kanske blir liknande i tid också för det finns så mycket annat som ska göras också:grin:
Skillnaderna denna gång blir att vi har ett gästrum med säng som går att bädda ut till 140, spjälsängen hamnar eventuellt som en bedside och så sätter vi ett skötbord i badrummet på övervåningen. Har väl tänkt att ha en skötbädd på nedervåningen också som man kan flytta runt eller ha stationär på tvättbänken. Jag blev snabbt bekväm och när det bara var kissblöjor så bytte vi där vi var liksom, låg blöjhögar strategiskt placerade lite varstans i lägenheten:D bajsade gjorde han en gång i veckan efter några veckors ålder och så behövde vi sällan byta blöja på nätterna.
Vi får väl se hur behoven ser ut denna gången och så anpassar vi oss efter det:)

Jag känner väl inget jättebehov av att boa. Just nu är det ju roligare att klura ut fiffigheter till sonen och hans rum! Ochbså har jag resten av huset som sakta men säkert ska inredas:rofl: Men det finns en del grejer som jag vill sy och sticka/virka i mån av tid. Jag sydde en filt av lite resttygg och vadd och den har blivit väldigt använd och visade sig vara i perfekt storlek så det ska bli en likadan i andra färger. Och så ett nytt babynest för det använde vi väldigt mycket men det jag sydde till sonen blev så fruktansvärt fult och dåligt gjort eftersom jag gjorde det när jag slutat jobba och då var jag svullen och hade sån ledvärk att jag knappt kunde använda händerna:banghead: så jag ska återanvända vadden och snöret och ska faktiskt försöka ta tag i det inom de närmsta veckorna.

Jag är så impad av alla er som blir klara med era babynest. Jag har ett halvsytt som jag började med till dottern men gav upp :p Köpte ett av en tjej på instagram istället :p tror jag gav 300:- för det :p
 
Jag är så impad av alla er som blir klara med era babynest. Jag har ett halvsytt som jag började med till dottern men gav upp :p Köpte ett av en tjej på instagram istället :p tror jag gav 300:- för det :p
300 var ett bra pris! Jag tycker ju att det är roligt och avkopplande att sy när man inte måste. Men det finns ju knappt någon tid längre:grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 064
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Zpunk
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp