Bukefalos 28 år!

Visst gör det ont när knoppar brister

Nu har jag varit bortrest några dagar, och därmed varit utan internet. Jag mår pissdåligt idag, vilket jag är övertygad om beror på Bukeabstinens. Kan aldrig tänka mig att alkoholen från igår är inblandad i alla fall, det låter för långsökt.
Jag mår också pissdåligt idag och jag har inte ens druckit en liten öl igår. Var har du varit, förresten? Spännande ställe?
 
@Koltrast och @Hedinn
Var det dill inblandat på något sätt igår? I så fall är det garanterat därför ni mår dåligt.

Se här t.ex
Midsommar: dill
Nyår; kanske hummer med dill
Julmat; sill med dillsmak
Sommaren i det stora hela: nypotatis med dill eller räkor med dill.
Fotbollskväll: dillchips

Det är dill inblandat i väldigt många fall när en mår dåligt dagen efter. Alltså, det är dillen som gör det!
 
Nu skulle jag iofs aldrig få för mig att äta dillchips, men jag ser vad du menar. Kan inte minnas att jag åt någon dill igår, bara. Är minnesluckor en vanlig biverkan av dillöverdos?
 
Nu skulle jag iofs aldrig få för mig att äta dillchips, men jag ser vad du menar. Kan inte minnas att jag åt någon dill igår, bara. Är minnesluckor en vanlig biverkan av dillöverdos?
Samma här, dillchips funkar inte. Minns inte heller något dillintag igår, faktiskt.

Jag har varit på Åland. Så alkohol ingår liksom automatiskt.
 
Nu skulle jag iofs aldrig få för mig att äta dillchips, men jag ser vad du menar. Kan inte minnas att jag åt någon dill igår, bara. Är minnesluckor en vanlig biverkan av dillöverdos?

Minnesluckor, frossa, kräkningar, huvudvärk etc är ytterst vanliga biverkningar. Det kan räcka med lite dill för att uppnå de här effekterna och du kan ev ha blivit drogad av någon som smugit ner dill i din mat utan att du märkt det :(
 
Samma här, dillchips funkar inte. Minns inte heller något dillintag igår, faktiskt.

Jag har varit på Åland. Så alkohol ingår liksom automatiskt.

Att du inte minns behöver inte betyda att du inte fick i dig något. Åkte du färga till Åland? En har ju hört skräckhistorien om de båtarna och du kanske råkade ut för någon som la dill i ditt glas? :(
 
Minnesluckor, frossa, kräkningar, huvudvärk etc är ytterst vanliga biverkningar. Det kan räcka med lite dill för att uppnå de här effekterna och du kan ev ha blivit drogad av någon som smugit ner dill i din mat utan att du märkt det :(

Usch, otäckt det där! Det har hänt ett par gånger att jag fått mynta i mitt glas och det tycks ha samma effekt. :eek:
 
Att du inte minns behöver inte betyda att du inte fick i dig något. Åkte du färga till Åland? En har ju hört skräckhistorien om de båtarna och du kanske råkade ut för någon som la dill i ditt glas? :(
Jo, men jag åkte ju dit i fredags och drack bara vatten på båten. Kan sånt komma i efterhand, kanske?
 
Jo, men jag åkte ju dit i fredags och drack bara vatten på båten. Kan sånt komma i efterhand, kanske?

Det borde kunna vara som med ett virus typ, att det tar ett tag innan det verkar. Jag menar, för de flesta kommer ju effekterna dagen efter men för vissa kommer effekterna ganska så omedelbart. Så då borde det ju även vara möjligt med en fördröjning.

Sen får en ju tänka på att dill trots allt är en naturlig produkt så styrkan varierar säkert och det borde påverka effekterna!
 
Usch, otäckt det där! Det har hänt ett par gånger att jag fått mynta i mitt glas och det tycks ha samma effekt. :eek:

Kanske dillen bara är toppen av ett isberg och att det finns fullt av andra naturprodukter som kan ge de efftekterna?! :eek: bäst är nog att akta sig för allt som är grönt på tallriken eller i glaset!
 
Hatar när det händer!

Själv har jag skrivit "jag är från Sverige eller Nordkorea (eller kanske från Sovjet)" i pannan så att det inte ska bli något fel. Då har jag liksom täck upp för alla eventualiteter.
Kanske borde skriva en kom ihåglapp? (komihåglapp? kom ihåg-lapp? kom-ihåg-lapp? ihåg? kan vara det fulaste ordet jag skrivit idag. ihåg. ihåg. ihåg. urk)
 
Vad tusan?! Jag känner mig bortglömd. Har denna tråd på bevakning men får ändå inga notiser. Tycker ni inte om mig längre? *gravt fall av Attention Whore-syndromet... Obotligt och kroniskt tillstånd som bara lindras med hjälp av choklad och odelad uppmärksamhet*
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 246
Relationer Jag var tillsammans med min dåvarande sambo i 5 år tills jag ville göra ett uppbrott pga. svalnade känslor. Han blev förkrossad och jag...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 983
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Kära buke, listan kan göras lång om hur fel min verklighetsuppfattning är och hur jag skrivit trådar förut. Men nu har jag äntligen fått...
Svar
11
· Visningar
1 078
Senast: Monifa
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 291
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp