VM i hoppning

Kan nån förklara för mig hur poängräkningen funkar i de olika hoppmomenten? Vilka tävlingar är med i lagtävlingarna och vilka är med i de individuella? Vilka ska rida i morgon, ska alla det? De pratade om 20 straffpoäng inom laget om man gjorde det. Ja, ni ser, jag blir ju förvirrad :)
 
Alla som deltar i lag rider i morgon igen även om de blivit uteslutna på grund av vägran eller fall, men med 20 straffpoäng i bagaget.
De som enbart rider individuellt och blivit uteslutna i den här klassen får inte fortsätta rida VM
 
@_Zvea_ - sammanfattat från SvRF:
Tidshoppning – lag och individuellt kval 1. 1,50-tidshoppning. Antal fel räknas om till sekunder och resultatet anges enbart i tid. Därefter räknas resultatet om till antal, där bäst placerad får 0 fel och resterande ryttare får fel i relation till skillnaden upp till ledande ryttare.
Nationshoppning omgång 1 - individuellt kval .2 1,60-hoppning. Resultat från tidshoppningen följer med både för lag och individuellt
Nationshoppning omgång 2 - individuellt kval 3. 1,60-hoppning. Nationshoppningen är öppen för tio bäst placerade lag efter omgång 1 och de 50 bäst placerade individuellt. Lagryttare som inte är bland de 50 bästa men i ett lag bland de tio får starta och resultatet räknas bara för laget.
Eventuell omhoppning om medaljerna, alla ryttarna i laget startar.

Individuell semifinal, två omgångar
1,60-hoppning över två olika banor. Öppen för de 30 bästa efter tidshoppning och nationshoppningens båda rundor. Resultat i semifinalen läggs till tidigare resultat. Reservlista med 5 ryttare.
Individuell final, fyra ryttare
Hinder max 1,55 meter, min 1,45 meter. Finalisterna börjar på 0 fel och rider först sin egen häst, därefter de andra finalisternas hästar. Ryttare med totalt lägst antal fel vinner. Omhoppning kan förekomma.
 
Det kanske bara är jag som inte hängt med, men Irland överraskar verkligen. Jag trodde inte de hade ett så starkt lag. Levererar snabba, felfria rundor. Antello var riktigt fräck.
 
Ytterligare en korkad fråga. Hästen som är inne nu, med Daniel Duesser (stavning?) är den släkt med Marcus Ehnings häst?
 
Ny fråga, sitter i bilen hem från Normandie. Tittade på dressyren. Nu dålig uppkoppling på paddan. Vilken kanal/ megahertz sänder Christian Olsson på radion?
 
För alla som inte får resultaten att funka i datorn så funkar i alla fall appen alldeles utmärkt för mig med live-uppdateringen :)
 
Superfin runda imo, han var väldigt passiv och la sig inte i mer än nödvändigt. Även om hon verkar bli lite het så slarvades det inte.
 
För alla som inte får resultaten att funka i datorn så funkar i alla fall appen alldeles utmärkt för mig med live-uppdateringen :)
Min uppdatering gav upp några ekipage efter pausen och nu är det bara "Bad Gateway" på hemsidan och i appen. Kommentatorerna verkar ha samma problem.
 
Riktigt fina rundor av svenskarna hittills - jätteroligt att se! Har också problem med resultatlistan, men enligt kommentatorerna var Sverige på typ plats 5, 9 och 16 efter Henriks ritt. Borde slå ganska högt lagmässigt! Ser hur som helst lovande ut inför nästkommande dagar!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 589
Senast: bobbbo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 988
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp