Vuxna ponnyryttare!

Jag är inte så aktiv i denna tråd även om jag läser den ofta! Här är en bild på mig och min 12:a, en welsh cob-valack som är under inridning. Snart är det dags för ett långt sommarlov för lilleman.

11327074_256289687898852_1826629620_n.jpg

Älskar hans gula färg!
 
Jag har tänkt samma sak, att nu borde vi lyckas ses när avståndet är mindre :) Jag vill klappa på Zimba (och shettisen... Zebbe?) nån gång med! Angående motivationsdippen så är det nog något man har till och från oavsett hästmaterialet s.a.s. Jag känner så med ibland, att det hade varit roligare med en yngre, flashigare häst med mer kapacitet men jag vet att Gedion är den finaste jag någonsin kommer ha :love: Men visst red du på nåt ställe med isisar för ett tag sedan? Annars kanske det finns någon ridskola eller privatpersoner som vill ha ridhjälp där du kan rida ett tag för att behålla motivationen? Hur långt har du till Skövde, kanske passar att rida Gedion nån gång ibland?

Det stämmer bra att jag ridit några gånger på islandshästar, ska dit på onsdag igen på uteritt. Och visst det är ju kul, men jag är superkräsen som van privatryttare och det här är ju turridningshästar som bara följer hästen framför(den jag ridit är 26år..) :p:grin: inte så utvecklande direkt. Har kollat efter privathästar att rida men dom som behöver hjälp vill ha t.ex 2 bestämda dagar varje vecka som man kommer och rider och det har jag inte tid med när jag har två egna hästar som ska skötas, jobb med oregelbundna tider och husrenovering. Mig skulle det passa att bara rida ett par gånger i månaden och lägga resten av tiden på zimba, Skulle jättegärna vilja rida på Gedion, skulle vara skitkul :bump::) och skulle vara jättekul om du hälsade på här någon gång:) har 5-6mil till skövde.

I fredags var vi ute på långpromenad tillsammans med grannens 6årig halvblod(jag gick bredvid alltså). Gick superbra, zimba brydde sig inte ett dugg om den andra hästen och gick gärna först på läskiga ställen :) ridingen har stannat av helt, har verkligen tappat motivationen där. Sitter upp och skrittar runt lite då och då men mer är det inte. Och för zimba är det ju egentligen bara bra då han har mycket kvar att utvecklas i kropp och knopp.
 
Det stämmer bra att jag ridit några gånger på islandshästar, ska dit på onsdag igen på uteritt. Och visst det är ju kul, men jag är superkräsen som van privatryttare och det här är ju turridningshästar som bara följer hästen framför(den jag ridit är 26år..) :p:grin: inte så utvecklande direkt. Har kollat efter privathästar att rida men dom som behöver hjälp vill ha t.ex 2 bestämda dagar varje vecka som man kommer och rider och det har jag inte tid med när jag har två egna hästar som ska skötas, jobb med oregelbundna tider och husrenovering. Mig skulle det passa att bara rida ett par gånger i månaden och lägga resten av tiden på zimba, Skulle jättegärna vilja rida på Gedion, skulle vara skitkul :bump::) och skulle vara jättekul om du hälsade på här någon gång:) har 5-6mil till skövde.

I fredags var vi ute på långpromenad tillsammans med grannens 6årig halvblod(jag gick bredvid alltså). Gick superbra, zimba brydde sig inte ett dugg om den andra hästen och gick gärna först på läskiga ställen :) ridingen har stannat av helt, har verkligen tappat motivationen där. Sitter upp och skrittar runt lite då och då men mer är det inte. Och för zimba är det ju egentligen bara bra då han har mycket kvar att utvecklas i kropp och knopp.

Ah, okej. Det är inte så utvecklande kanske nä, även om det ju kan vara trevligt ändå. Men då får vi se till att du kommer och hälsar på och rider min vita. För tillfället går det trögt med att leta stallplats dock, tror jag har för dåligt med kontakter och för höga krav :p
 
@Pancakes Ni flyttar ju lite närmare oss i alla fall :bump: I Skövde är vi ju lite då och då så om du får stallplats där så kommer jag gärna och hälsar på dig och Gedion!

Kl
Här har vi superdunder dipp! Eller ja... Det är väl jag som har det.
I måndags var det 1år sen jag hämtade hem min gråa. Han är supergullig, social och framåt.. Men skrämmande nog så känner jag att jag har lessnat ganska rejält på att traggla med en unghäst.. Var helt övertygad om att jag skulle tycka det var superkul att utvecklas från grunden tillsammans men nja... Saknar ridningen något otroligt och när jag tänker på det så är det ju flera år kvar innan jag och zimba kan komma till ordentlig ridning. Det visste jag så klart innan att det skulle ta lång tid men trodde att jag skulle nöja mig med att jobba mycket från marken och att brist på ridning inte skulle göra så mycket. Och det varierande humöret, ibland är han världens lugnaste och coolaste som lätt knallar över presenningar och allt möjligt utan att bry sig medans han nästa dag bryter ihop totalt om man gör en lite för hastig rörelse. Och jag kan glömma att rida om jag har någon med mig, han är jätteskeptisk mot folk så jag får alltid vara ensam. Kommer på mig själv med att kolla hästannonser ibland :o Nu kommer det aldrig gå så långt, det är ju högst troligt bara en dipp ifrån mitt håll, har haft en lite dålig period på flera håll... Och innerst inne ligger han mig ju väldigt varmt om hjärtat.
Men fortsätter det med samma känsla så kanske jag överväger att ta hjälp med inridningen i höst.

Oj, vad jag känner igen mig... Jag hade tröttnat på unghästar och skulle köpa en inriden och klar, och råkar såklart falla för en som visserligen är inriden, men som nån gång ibland inte riktigt förstår vad människor har att göra på hans rygg. Som din, världens coolaste i vissa lägen, men kan då och då bryta ihop om jag råkar lyfta armen för hastigt för att klia mig på näsan... Ibland känns det oöverstigligt, ibland ger jag mig fasen på att vi ska fixa det! Jag brukar påminna mig själv om hur det var förra året vid samma tid, och det kan hjälpa :)
 
Jag skulle rida ännu mindre om jag inte satt upp mål som Riks och kvalitets. X är jättesnäll så det finns eg ingen anledning men har lite pucklar att ta mig över, som att rida ut själv. Även om det är smidigt att motionera två i taget!
 
Nu är mina fit for fight igen. Veterinären var där idag och tittade på tänder samt vaccinerade. Bellas tänder var jättefina trots att de inte är kollade på 6år. Har inte märkt något på henne heller som stelhet, svårigheter att äta m.m.

Pepsi har aldrig fått sina tänder kollade av en som har tänder som sitt specialområde. Hon har heller aldrig haft problem med rakt bett men ogillat delade. Idag fick det sin förklaring - vargtänder. Men hon var inte skadad i munnen, inga sår eller nått. Så det är ju riktigt skönt :) Däremot funderade veterinären om det var lönt att ta bort dom och vi funderade på om det kunde vara värt att rida bettlöst mellan varven. Så ett micklem ska inhandlas och testas.

Jag läser era uppdateringar och roligt att se hur det går för alla. Här händer inte jättemycket. Mycket rullar på i samma spår hela tiden vilket är skönt och en kontrast till jobbet där det kan hända vad som helst, närsom helst.
 
Oj, hoppsan nu fick Pepsi både en ny sadel och ett micklemträns :o Sadeln satt jag väääldigt skönt i idag. Kändes som den formade sig efter rumpan. Så imorgon ska jag in till Hööks och köpa sadelgjord eftersom jag inte har en så lång som behövs.

Ridabstinensen är stooor :D


 
Idag var jag och min puff på träning! Första gången i AR, för Elise Nilsson. Mycket intressant, både pålle och jag har mycket att tänka på nu. Han är väldigt smart min lilla häst, fattar jättefort och försöker göra rätt, så upplever kag inte alls honom i den engelska dressyren. Så nu ska vi jobba på hemläxa till nästa träning i augusti!

Min nya sadel kom idag med, en begagnad Sensation Ride Hybrid. Sjukt skön så ska uta och mocka nu samt prova lite noggrannare på hästarna, hoppas de tycker om den lika mycket som jag :D

image.jpg5_zps8bsqdxvb.jpg


image.jpg3_zpsfqjt6ljf.jpg


image.jpg6_zpsllsfld5c.jpg


image.jpg4_zpsobkeipe5.jpg
 
@mily Utanför Ängelholm. Kände igen Elise Nilsson, vet 2 stycken som är verksamma inom AR så tänkte att det inte var jätte långt bort. Nu är vi visserligen i södra Sverige men efter att ha tillbringat lite tid i Kiruna så känns allt väldigt nära :p
 
@Sockerbit Hon ser ju inte ut att vara döende vid åsynen av den lilla åsnan i alla fall. Min hade nog velat springa hem. Travaråringarna hos grannen har i alla fall den effekten på honom :rofl: Kul att du kunnat börja rida henne ute :)
 
@Pancakes
Åsnan var väldigt intressant, däremot var en flock getter typ djävulens påfund och hon undra vad hennes knasiga matte utsatte henne för. Men superkul att kunna komma ut lite grann...

Travaråringar säger du, jag förstår nog din häst. De där små kan ju se ut precis hur som helst ibland :p:)
 
Idag har vi haft dressyrträning, sista innan sommaruppehåll. Jag jobbade 85 minuters övertid vilket gjorde att jag kom till stallet en halvtimme före min träning skulle börja, med skimmel och planer om att jogga fram ordentligt var det onekligen inte optimalt. Sopade av, hivade på grejer, snabbjoggade och sen började träningen. Var beredd på att komma därifrån lite nedslagen och besviken. Så blev det sannerligen inte. Tvärtom så gjorde vi ett kanonpass även om det var rätt varmt i ridhuset.

Känns roligt att ha höjt svårighetsgraden ett snäpp. Fick massa beröm av tränaren för hur mycket vi utvecklats det senaste halvåret och verkligen börjar komma till ridning. Sen går det inte lika bra hela tiden eftersom det är ett trappsteg vi är på, men när det är bra så är det bättre än det som var bra innan.
 
@Pancakes va roligt! Och härligt för motivationen om inte annat! Jag börjar också komma dit nu, att man känner att det finns mer att plocka fram hos sig själv och hästen. Sen att det inte sitter i ett helt ridpass, men man blir alldeles salig över de stunderna känslan infinner sig :)

@Sockerbit getter och får äter ponnysar!!! :D :D Säger iaf min ädla springare :p
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 620
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Dessie2010
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp