Bukefalos 28 år!

WRAS + SvRF = sant?

Sv: WRAS + SvRF = sant?

där ser man där ser man! :)

Undra bara för nyfikenhets skull om det nämndes om på vilka grunder eller nått knyst om att ta upp det igen (som det blev nu från förra gången sas)
 
Sv: WRAS + SvRF = sant?

Rapporten kan jag inte se på wras hemsida ännu men detta fick jag från FB sidan, vad jag kan se så ska det inte tas upp fler gånger.
 
Sv: WRAS + SvRF = sant?

Ombuden förmedlade medlemmarnas vilja från klubbarna. Det var ett klockrent nej till fortsatt arbete för projektgruppen. Därmed är det avslutat.
 
Sv: WRAS + SvRF = sant?

Det enda jag såg som fördel var att om jag snabbt som attan nu skaffar livstidslicens i wras till min ungponny och wras går med i svrf så kommer den med största sannolikhet att omvandlas till en livstidslicens även för svrf vanliga grenar :p :D


Men nä, bra att det röstades nej. Jag tror tävlingsryttarna på amerikanska raser hade förlorat så oerhört på det!


MEN. Kan ju inflika med att jag har en connemara också och har varit iväg på riksmästerskap för connemara med honom ett par gånger, arrangerad av SCS (ej anslutna till svrf). Men då har just hoppning och dressyr arrangerats av en ridklubb ansluten till svrf medan SCS har stått som arrangör av utställningen och de engelska ridklasserna (som är grenar utanför svrf).

Så hade man ju kunnat göra på rasshowerna också inom western OM det hade blivit en sammanslagning :) Rasföreningen förlorar ju dock intäkter på det så som startavgifter...
 
Senast ändrad:
Sv: WRAS + SvRF = sant?

Jo det har man kunnat göra, vilket även informerades om, men jag tror att det var fler saker som övervägde negativt, bl a att många av våra "fördelar" (t ex lägre licensavgift) bara var garanterade under de två första åren.

Att dessutom SvRF just nu genomför en organisationsförändring som vi inte vet hur den kommer att se ut, var säkert också bidragande!

Nu kommer istället att utredas om vi kan gå in i RF själva;)
 
Sv: WRAS + SvRF = sant?

Den här soppan har inneburit att ordföranden gjorde som han brukar när svar på frågor kring hans handlande och beslut krävs, han försvinner och gör sig onåbar. Skillnaden mot tidigare gånger är att han tillslut avgick i förtid "av personliga skäl" ....som det brukar heta. Ett av få beslut som han (med kraftfull hjälp) tagit som inte bara varit till nytta för föreningen, utan också glatt majoriteten av medlemmarna i hela Western-Sverige.

Det har förekommit så mycket dumheter, fulspel, medvetet åsidosättande av stadgar och regler för att PG skulle nå till mål om ett samgående att man skulle kunna skriva en tjockare bok om allting.

Jag hoppas nu att de nya får tid, arbetsro och mandat att sätta ut en ny och bra kurs för WRAS fortsatta överlevnad. Än är 30-åringen inte död, men det var nära att han blev lustmördad av sina närmaste som hade som uppdrag att göra honom starkare.
 
Sv: WRAS + SvRF = sant?

Nu är ju ämnet lite överspelat, men gillar det faktum att SvRF svängde rätt snabbt efter domen i bilsportförbundet. Nu är det fritt fram för privata tävlingar inom även t ex dressyr och hoppning:D

Monopolet väck!!!:bow::bow::bow:
 
Sv: WRAS + SvRF = sant?

Ja intressant hur snabbt dom vände! :D

Har hört att dom privata tävlingarna brukar vara roligare, med mer showiga klasser. Vad jag förstått kör man dock under SvRF:s reglemente så licenser etc är krav.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 520
Senast: cassiopeja
·
Western Svensk Reining är som säkert de flesta vet medlem i SvRf från och med 2016. Vad detta innebär för svensk reining återstår att se...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
31 685
Senast: Texaz
·
Tjatter Då var det dags för årets upplaga av Secret Santa här på Buke! Många av er har varit med i flera år men några är kanske nya, så jag kör...
68 69 70
Svar
1 384
· Visningar
66 923
Dressyr Kan väl inte vara bara jag som funderat på detta? :D (A propos denna tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1218064)
2
Svar
21
· Visningar
5 174
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp