Bukefalos 28 år!

Ytlig tråd

Sv: Ytlig tråd

Fullkomligt normal med lite höfter, precis som det ska va.. Tycker du ser jättefin ut! Jag är av samma "modell" som du, dock en storlek större och jag ser mej verkligen inte som stor och det tycker ingen annan heller. Så de som kommenterar din vikt har verkligen en snevriden syn på hälsosam vikt.

Mvh Domino_s
 
Sv: Ytlig tråd

Fullkomligt normal med lite höfter, precis som det ska va..
Och vi som inte ser ut så är fel ute då? Borde odla lite höfter och vara lite mer kvinnliga?
 
Sv: Ytlig tråd

Jag skulle säga att du är helt normalviktig och dessutom riktigt söt!

Lite fashinerande det här med hur olika folk ser på vikt, bara svaren i den här tråden säger ju allt ifrån smal-kurvig/mullig.
 
Sv: Ytlig tråd

De elaka kommentarer är ju helt vansinnigt och har nog inte med din vikt att göra. Låter snarare som att det kommer från nån tjej som är avis på dig i något sammanhang.
 
Sv: Ytlig tråd

Delvis kl
Normal tycker jag är ett så konstigt begrepp. Alla kroppar ser ju olika ut, och ska se olika ut..

Till TS: Du är jättefin, verkligen! Tycker att du ser sund och välmående ut, och tycker inte att du ska ändra något, om du inte själv vill gå upp eller ner i vikt. Vad du själv känner, och vad din kropp känner, är viktigast.
 
Sv: Ytlig tråd

Herregud! Du är ju kanonfin. Helt normal och smal, varken spinkig eller tjock, du behöver inte ändra på någonting. Gawd - folk alltså.

Apropå frågan om folk vågar lägga upp eller inte: Jag vågar absolut lägga upp bilder på mig själv, men jag har ganska bra kroppskännedom. När jag var smal visste jag att jag var smal, när jag var lite mulligare visste jag om det, men jag var fortfarande normalviktig. Numera är jag riktigt tjock och det vet jag också :p Kanske inte bauta-stor som första veckan i Biggest Loser, men definitivt långt över "mullighets-gränsen".

Men nog är jag lite ytlig ändå, för jag tenderar att gömma mig eller springa bort om jag märker att folk tar kort nuförtiden, och det gjorde jag inte förut när jag var smalare. Men om någon skulle kalla mig fet skulle jag bara nicka. Jag har ju BMI på fetma-skalan. Men om jag hade normalt BMI och någon kallade mig för fet skulle jag bli både förbannad och ledsen.
 
Senast ändrad:
Sv: Ytlig tråd

Smal/normal utan att vara planka. Rätt perfekt i mina ögon.

Att nån säger mullig förstår jag inte alls :meh:
 
Sv: Ytlig tråd

Vad är det för tollar som kommenterar din vikt? Bit ifrån, be dem äta bajs. Du har en jättesnygg kropp!
 
Sv: Ytlig tråd

Jag vill, utan tvekan, påstå att du är braviktig!

Ett solklart fall av bravikt, helt klart!

TS: Vad ledsen jag blir av att läsa dina funderingar, att andra människors onödiga ord har fått dig att tvivla såhär på dig själv. Jag hade nog reagerat likadant ifall någon sa något till mig och jag är extremt känslig för kommentarer som har med vikt/mat/träning att göra, så jag kan tänka mig hur du känner dig. Precis som många (alla?) andra i den här tråden vill jag dock bara säga att NEJ! du är verkligen inte stor någonstans och du ska verkligen inte "gå ner något kilo"! För det första har du en väldigt snygg kropp som det är redan, och för det andra finns risken att du hamnar i en nedåtgående spiral och fortsätter att gå ner i vikt även när du gått ner de där få kilona som du tänker på. Det behöver ju absolut inte bli så, men risken för att du inte är nöjd även efter att du gått ner något kilo finns, och då kan det bli farligt och mycket jobbigt för dig.
 
Sv: Ytlig tråd

Hur skulle ni klassa min kropp, Smal, mullig,överviktig, eller fet ?
Genomsnittlig.

Inte underviktig och absolut inte fet.

Varför ens ta med fet som alternativ? Alla friska människor kan se att du inte är fet.
 
Sv: Ytlig tråd

Nu kommer jag väl till viss del gå emot de flesta i tråden men...

Jag tycker att du är normalviktig (braviktig, var ett bra ord!), fast påväg åt det mulliga hållet.
Att säga 'smal' tycker jag är lika skevt som att säga 'tjock'. Tjock är du inte ens i närheten av att vara, och jag antar att det är det folk har sagt till dig?!
Det ska du absolut inte ta åt dig av.


Jag har ungefär samma storlek på benen som du och jag tycker definitivt att det är för mycket fett på dem, dock skulle jag snarare kalla mina ben för 'otränade' snarare än tjocka! :p
Dock är det ingenting som jag känner att jag orkar, behöver eller vill göra något åt.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: hollypolly
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 127
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 804
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 272
Senast: jemeni
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp