Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Tjatter Tänk om vi, medlemmar på Buke, skulle skriva en bok där vi samlar all vår visdom. Vi får ett kapitel var, vad skulle ditt kapitel handla...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 860
Senast: Crossline
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 196
Senast: lillkillen
·
IT & mobiler Hur sparar jag bilderna? Går inte att spara dem till icloud trots extra lagring där. Blir knäpp på eländet Behöver ha dem över till datorn.
Svar
10
· Visningar
842
Senast: Sonic76
·
Äldre Jag vet att det är svårt att jämföra, men jag är ändå lite nyfiken på vad folk har för kostnader för sina bilar! (vi försöker motivera...
Svar
17
· Visningar
1 640
Senast: BusBarro
·
Fritid En kollega till mig har en vit blus som fått rödvin på sig. Hon har tvättat den, sedan haft på Ta Bort och tvättat igen. Fläckarna är...
2
Svar
20
· Visningar
3 094
Senast: susanne
·
Skola & Jobb Fick en fråga av en elev på praktiken idag när vi gick igenom kemiska reaktioner. Om man blandar guld med silver (blir vitguld) kan man...
Svar
13
· Visningar
953
Senast: Ajda
·
Äldre Vad är det här för galet system??? Har beställt en ny dator. Den ska köras ut till min adress någon gång mellan 8-16. Under den tiden...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 475
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej sedan igår runt 17 tiden så har jag känt mig yr och illamående vågar inte att mat det går bra med Kvarg men har ingen aptit för...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: annie_cool
·
Skola & Jobb Om en verksamhet övergår till en annan huvudman vid en upphandling enligt lagen om offentlig upphandling och det är reglerat att det ska...
Svar
0
· Visningar
432
Senast: FannyN
·
Äldre Fick ett samtal från bolaget där son och katt är försäkrade, med ett förslag om att ha alla mina försäkringar hos dem och då få rabatt...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: anna_panna
·
Skola & Jobb Jag ska på ny intervju på ett ställe där jag blev erbjuden en tjänst för ett år sedan, som jag tackade nej till. Vid den...
Svar
12
· Visningar
1 643
Senast: anna_panna
·
Äldre Om man vill se mer om Stockholm förr, typ innan 1930-tal, vad rekommenderar ni? Var på Nordiska häromdagen och vill se stadsmuseet när...
Svar
11
· Visningar
453
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Hej! Undrar om det är någon av er som vet hur det fungerar med studiestöd från csn på högskolenivå om personen inte ligger i fas med...
Svar
2
· Visningar
410
Senast: ifuh
·
Kropp & Själ På vardagar har jag standardfrukost att gnaga i mig. Men till helgen äter jag gärna det lilla extra. Dessvärre lider jag (tydligen) av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 235
Senast: aiquen
·
Kropp & Själ Jag har funderat på att skriva en tråd här en längre tid. Då jag sett att många får så fin input.. Men samtidigt känner jag mig som en...
2
Svar
22
· Visningar
1 374
Senast: MiaMia
·
Äldre Jag ska iväg på jobbresa några dagar till Tucson, AZ. Jag kommer få en heldag fri från jobb och tänkte då hinna med något att göra/se...
Svar
7
· Visningar
522
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag har matplatsen i mitt vardagsrum. För tillfället finns endast en taklampa där, ovanför soffbordet. Har en kottelampa där (kopia)...
Svar
12
· Visningar
2 345
Senast: Araminta
·
Relationer För att göra en lång historia kort. Har varit gift i många år med min make och vi är varandras motsatser i många saker. Han är lugn &...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 006
Senast: norrsol
·
IT & mobiler Seriöst, jag fattar ingenting av idrottonlines manual Ett tag fick jag det fungera, men inte helt ut. För flödet visades inte i boxen...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: Snurrfian
·
Äldre Behöver tips på 30-årspresent! Vad har ni gett? Vad har ni fått? Det står helt still! Alla tips mottages! :bow:
2
Svar
21
· Visningar
1 616
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp