Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag delar stall hop med en annan. Hennes står inne nattetid (3 ston o en hingst). Alla mina går på lösdrift förutom min hingst. Hennes...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering hej buke folket, min lilla shettis är en utbrytar kung. vi har 3 trådar och fårnät vid grinden men ändå så rymmer hon flera gånger om...
Svar
10
· Visningar
2 506
Senast: Buck
·
R
Hästhantering Hej! Jag är ny här på Buke så jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips o råd. Jag får hem en unghäst om en vecka. (min först...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: rocka_mig
·
Hästhantering hade en mycket billig häst igår. tänkte tömmköra henne och då börja på en volt. (iom att vi har samma problem med longering därav...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: miia123
·
Hästhantering Jag kommer att behöva köra vårat föl till ett annat stall där han kan gå med jämnåriga. Han är nu sex månader och vi ska och titta på...
Svar
11
· Visningar
1 206
Senast: Casacha
·
Hästhantering Hej! Jag fick hem min nya häst, en varmblodsdam, för tre dagar sedan. Eftersom hon inte är igångsatt har jag inte bråttom med...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: LillaVita
·
Hästhantering Har 3 hästar som alltid kommit i hagen när man ropat på dom men för några veckor sedan kom en ny häst och den är väldigt svårfångad när...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: kimsan
·
L
Hästhantering Jag försöker lära unghästen att ha bett i munnen men hon vill inte. Det är ett vanligt tvådelat, ganska smalt bett som är lagom långt...
Svar
9
· Visningar
1 510
Senast: axel
·
Hästhantering hej, jag smygläser oftast o skriver inte mkt längre, men nu behöver jag hjälp. Jag har en häst, 15 år som ibland bara inte vill gå...
2
Svar
25
· Visningar
2 454
Senast: catya
·
I
Hästhantering Min häst har två hästkompisar. Eller... De är kompisar och hon står bredvid, i ett hörn. Hon får vara med, men på avstånd. De har gått...
Svar
11
· Visningar
2 283
Senast: Tregly
·
M
Hästhantering Hej! Jag undrar hur man börjar med att rida med halsring? Har tränat lite NH med mitt varmblodssto, och det har gått ganska bra, även...
Svar
9
· Visningar
3 188
Senast: Naqzita
·
Hästhantering Har nu fått ett riktigt stort problem. Min häst har kommit på att man kan ta tag i plasthandtagen på grinden till hagen och gå ut...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: Chili
·
Hästhantering Jag har aldrig longerat en häst. Jag undrar vad är de viktigaste sakerna att tänka på? Vad är allvarliga fel man kan göra?
Svar
14
· Visningar
2 101
Senast: eigollet
·
  • Låst
Hästhantering Vet inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden.. Fanns så mkt som kunde passa som man kunde välja mellan! FLYTTA OM DEN LIGGER...
Svar
1
· Visningar
1 371
Senast: Pancakes
·
Hästhantering Vår nya ponny har hittills gått ensam i hagen. Funderar på när man vågar släppa ihop den med en annan häst. Tidigare har han gått ihop...
Svar
8
· Visningar
3 844
Senast: nullo-modo
·
S
Hästhantering Hej ja undrar hur får man på en tvååring en grimma, som går på lösdrift som ingen har gjort nåt vid, hästen är så rädd:mad: för såna...
Svar
16
· Visningar
1 700
Senast: Migo
·
Hästhantering om ca 2 veckor så ska jag till klinik med min häst. Nu är det så här att när jag ska lasta ur hästen när vi kommit fram till platsen så...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 771
Senast: eigollet
·
Hästhantering Min pålle han går upp på rampen han sen så händer det inte så mycket mer hur jag än håller på tycker jag :confused: Tänkte vi kunde...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 521
Senast: axel
·
Z
Hästhantering Det är så att jag har en häst som är helt besatt av sällskap. Han blir jätte ivrig och nervös när han blir lämnad själv i stallet, och...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: kol
·
M
Hästhantering Hej! Har en snäll halvblodshingst som blir 2 år nu i vår. Han är inhyrd i ett stall där han går ensam i en liten hage med el, men elen...
Svar
6
· Visningar
987
Senast: tomten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp