Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Är i begrepp att köpa ekologist odlat hö ensilage då det e stor torka på vanligt hö och normalt hö ensilage När det kommer till...
Svar
1
· Visningar
1 020
Senast: Bee
·
Hästhantering Hej. Jag ska börja med trickträning av min häst. Jag har tränat honom i några dagar nu med godis och han är väldigt intelligent och...
Svar
18
· Visningar
2 102
Hästhantering Jag har varit sugen på att prova på tömkörning som lite omväxling, mest för skojs skull. Har aldrig tömkört innan, så nu undrar jag om...
2
Svar
23
· Visningar
4 021
Senast: Elina8
·
Hästhantering Hejsan! Jag tänkte be om lite råd här på buke! Jo det är så att jag håller på med ett 6 årigt litet ponnysto som är en fantastisk...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: LadySassa
·
Hästhantering Hästarna går i grunden ute 8 - 20 vintertid. Det kan bli 9 - 20 ibland, likväl som 9 - 21 eller för den delen 5 - 20 etc. 8 - 20 är...
Svar
17
· Visningar
1 757
Senast: Bonyana
·
E
Hästhantering Hej glada hästmänniskor! :) Här har vi nu runt -10° och ungefär en decimeter snö! Det är jättefint och jag tycker det är jättekul med...
2
Svar
20
· Visningar
2 063
Senast: Sjunior202
·
C
Hästhantering Hej alla på buke. Jag har ett C-ponnysto(maxad) som är 18 år, jag har haft henne i 2 år snart, hon är snäll i all hantering och ridning...
2
Svar
22
· Visningar
2 642
S
Hästhantering Har en så otrolig het ponny som jag köpt. Stressar blir genom svett kan inte skritta ska bara ösa järnet som förra ägarn tydligen gjort...
Svar
6
· Visningar
1 126
I
Hästhantering Vi har ett 9 månaders nordsvenskt sto och en 12 årig shettisvalack... Hur ska jag få dom att sluta bry sig om hunden...? Valacken har...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Idaidut
·
F
Hästhantering hejsan min maxade d-ponny höjer huvudet jättehögt när jag ska tränsa jag vet inte vad det beror på, för hon är inte lixom rädd om något...
Svar
15
· Visningar
1 540
Senast: axi
·
Hästhantering Jag trodde att folket i mitt stall hade sunda värderingar när det kommer till hästhantering men nu är jag så förtvivlad och vet inte vad...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 618
Senast: Welsh
·
A
Hästhantering Hejsan Min häst kommer någon gång i veckan och jag har två boxar att välja mellan på stallet, en 15 kvm och en på drygt 20 kvm. Nu...
Svar
9
· Visningar
1 890
P
Hästhantering Hej! Jag har en valack som är lite mer än 1 ½ år gammal som jag har börjat få ganska stora problem med när det kommer till att leda...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
14 332
Senast: LadySassa
·
L
Hästhantering Jag undrar om det finns ngn som vet när en Tinker är färdigväxt ? Tack på förhand Lotta :)
Svar
3
· Visningar
1 416
Senast: amkm
·
Hästhantering Vad gör man för att få hästen att sluta skita i stallgången? Asså han behöver inte ens vara nervös eller behöva göra det, han bara gör...
2
Svar
34
· Visningar
3 549
Senast: Rouise
·
N
Hästhantering Hej! Jag har en häst som vår och sommar ställer upp på det mesta. Är jätte lugn och snäll. Men på vintern (nov-feb) blir han helt...
Svar
12
· Visningar
2 018
Senast: Stopek
·
L
Hästhantering Hej! Tänkte höra lite med er alla då jag inte riktigt vet hur jag ska tolka detta. Har skaffat ett vbl som togs ur stall ut till...
Svar
3
· Visningar
1 591
Senast: liljekonvaljen
·
M
Hästhantering Hej! Är en mamma som inte kan speciellt mycket om hästar o nu är dottern fodervärd till en envis fjording . Hästen är ouppfostrad o hon...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 778
Senast: roxanne
·
G
Hästhantering Hej! Jag har en ridtravare som jag tränar makarbete och båda gillar det skarpt och vill lära oss något nytt nu. Nämligen spansk skritt...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Grimskaft
·
Hästhantering Hej, Söker idéer för att få en häst att sluta sparka i boxen alternativt sätta något i boxen som gör att hästen inte kan skada sig...
Svar
18
· Visningar
9 212
Senast: hekla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp