Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Hästhantering vilket "sätt" tycker ni är den mest ultimata för att få fram en bra individ? Hur börjar ni med era unghästar t.ex förberedelser för...
2
Svar
33
· Visningar
3 281
Senast: Rolle
·
B
Hästhantering Till och från sedan vi köpte vår arab har vi haft problem med henne, ett tag hotade hon en annan ägare när hon skulle ta in sin häst...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 101
Hästhantering Jag ska köra ett föl i veckan i min transport som inte är småhäst-anpassad ;) Dock är det inbyggd sadelkammare i släpet så det är ju...
Svar
12
· Visningar
1 193
Senast: Eme_liie
·
S
Hästhantering Som rubriken lyder! Vad har ni för små knep för att förhindra olyckor av alla dess slag i er hantering med hästar? :)
Svar
13
· Visningar
1 537
Senast: mamman
·
F
Hästhantering Hej! nu har jag provat bädd på min polle i en månad och lite till, men han fungerar inte särskilt bra på det eftersom han gräver upp...
Svar
12
· Visningar
1 420
Senast: fialoppan
·
Hästhantering Hej! Det sägs ju att det ska bli storm imorgon och då undrar jag ifall jag som har hästar med bra vinterpäls som gått otäckade på...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: em76
·
Hästhantering Kommer förhoppningsvis ta hem en ny häst på måndag. Undrar lite när man ska börja rida den nya hästen? (Enligt nh) Ska den stå nån dag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
12 438
Senast: Rhodugune
·
Hästhantering ...hur skulle ni arbeta med den här hästens problem? 8-årigt sto som i dagsläget lider av kombinationen överskottsenergi och mycket...
Svar
16
· Visningar
1 682
Senast: Korven
·
Hästhantering Min ponny har fått för sig att när man ska lasta så går han upp på halva rampen, sen kastar han sig av åt ena hållet. Han har alltså...
Svar
6
· Visningar
1 357
Senast: Koriander
·
F
Hästhantering Hejsan där ute! nu är det så att jag har en varmblodig travare på 8 år och jag känner att jag vill prova lite NH-övningar. Jag undrar om...
2
Svar
20
· Visningar
1 813
Hästhantering På lördag så ska jag hämta hem min häst (7 månader) har kollat i gamla trådar men lyckas inte riktigt hitta något svar och ingen som har...
2
Svar
20
· Visningar
3 637
Senast: Eme_liie
·
H
Hästhantering Jag känner mig hemsk när jag använder spö. Men ibland måste man ju, eller? En häst jag rider vägrar gå frammåt efter flera...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
24 726
J
Hästhantering Hej. vet att inlägget kanske kom lite fel nu? men jag undrar .. hjälper det med snö sulor? ska snart få hit hovslagaren och måste...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 025
Senast: Yrrol69
·
Hästhantering Jag har läst ett otal trådar om hästar som inköpts och blivit helt personlighetsförändrade vid ägarbyte och flytt. Vilket givetvis är...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Pancakes
·
E
Hästhantering Har ni täcken på era hästar nu? i såfall varör/varför inte ?:)
2
Svar
24
· Visningar
1 956
Senast: Casacha
·
Hästhantering Vi har en ny ponny och har haft den nu i ca 3 veckor. Allt har gått bra hittills men igår skulle vi första gången ta den till stallets...
Svar
12
· Visningar
1 584
Senast: Harbor
·
Hästhantering Hur är det egentligen när en häst kliar sig på en? En i mitt förra stall sa att hästen absolut inte får klia sig på en människa, för...
2
Svar
32
· Visningar
3 809
Senast: Atalantha
·
L
Hästhantering Det sägs att Clarke XX var genuint elak. Min farfar jobbade med han när han var ung, någon som känner till honom? Roligt att veta!:p
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: LadySassa
·
Hästhantering Hej, har ventilerat det här lite i andras tradar men inte fatt nagon reaktion sa jag tankte att det kanske ar battre att starta en egen...
Svar
17
· Visningar
1 899
Senast: daphna
·
A
Hästhantering Jag är lite fundersam.. Jag har haft min häst i 6 år (den 23:e januari) och vi har haft en väldigt bra, stark och stabil kontakt som...
2
Svar
38
· Visningar
2 702
Senast: Cizma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp