Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Hästhantering Hejsan! Någon som har lite tips på horsemanship övningar som är bra för nybörjare som jag? :p Har ingen erfarenhet av det tidigare...
Svar
19
· Visningar
7 157
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej alla! Jag har lite funderingar över ett beteende som jag sett hos en av ridskoleponnyerna där jag rider, och tänkte höra om någon...
Svar
13
· Visningar
1 622
Senast: Hannapirat
·
Hästhantering Nu ber jag om hjälp och tips av alla er bukefalister, jag har en 7 månaders liten fjordinggrabb som nu är ute på halvfoder hos en tjej...
Svar
14
· Visningar
1 521
M
Hästhantering Ja jag har precis bytt stall från ett stall jag själv trivdes väldigt bra i... Tänkte kanske aldrig på att hästarna inte gjorde det...
Svar
8
· Visningar
2 137
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Kan man ha en åring på bete med sin mamma? Den är avvänjd nu i januari. Vill gärna kunna ha alla hästarna i samma hage förutom...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: cutty
·
Hästhantering :bump:Hej allesammans. Går i väntans tider, om 10 dar får jag hem min nya bebis, ett litet stoföl på 8 månader:love:. Har aldrig haft...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: _Yggdrasil_
·
Hästhantering Har lite frågor kring detta då en kvinna vill stalla in sin hingst i samma stall som jag har mina hästar. Jag undrar om det, rent...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 985
Senast: kenneth
·
N
Hästhantering Hallå allesammans jag behöver lite hjälp med en sak. Jag har en unghäst på 3 år och jag har börjat sakteligen att sitta in honom i trav...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Ninya
·
Hästhantering Jag tror vi alla någongång har haft problem men hästar som vägrat gå in i transporten, så nu vill jag höra dina bästa knep för att...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: incognito
·
Hästhantering (vet inte om tråden hamnade helt rätt, men chansar) Jag har en unghäst som jag just håller på att starta, han är jobbad från marken i...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: Cilva
·
Hästhantering Jag har blivit väldigt intresserad av att lära mig mer frihetsdressyr och natural horsemanship :) Nästa år ska jag praoa och det skulle...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering När jag lärde mej rida på 70-talet fick man lära sej att leda hästen genom att hålla ena handen i grimskaftet under hästens haka och den...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 344
Senast: axel
·
Hästhantering En ny studie har gjorts i tyskland gällande de negativa egenskaperna av rollkur, endoskopi visar förträngningar och blödningar i...
Svar
4
· Visningar
1 413
Senast: Lella
·
G
Hästhantering Eftersom jag är väldigt mörkrädd av mig och inte tycker att det är särskilt givande att skritta uppsuttet på asfalterade upplysta vägar...
Svar
4
· Visningar
1 224
Senast: Masse
·
Hästhantering Hej! Jag har tränat väldigt lite "riktig NH" men har alltid hanterat häst utifrån det tankesättet. Har hållt mig till det lilla jag...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
15 724
Senast: caballo_precioso
·
Hästhantering Vet inte om jag har placerat tråden rätt men då får moderator flytta den om den ligger fel. Min häst steppar runt när vi svänger...
Svar
19
· Visningar
1 669
Senast: axel
·
Hästhantering Hej! Jag har ett litet problem med min medryttarponny (D, 15 år, sto) som vägrar gå framåt när hon skiter... Jag undrar om det går...
Svar
19
· Visningar
1 612
Senast: Twirro
·
H
Hästhantering Finns det några i min trakt som är intresserade av Trick och/eller klickerträning? Vore kul med lite nya kontakter. Kanske vi kunde...
2
Svar
37
· Visningar
2 957
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Inte tusan kan detta vara ett vettigt sätt att få hästen att sluta bocka :crazy: http://www.youtube.com/watch?v=Oz2GWsKDo_0&feature=fvw
9 10 11
Svar
214
· Visningar
14 661
Senast: Tibra
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en treåring efter Donnerfly som jag har fött upp själv. Han är en av mina stora favorit av alla hästar jag har här hemma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 492
Senast: LadySassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rumsren - hur gör ni på natten?
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp