Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ni som använder det, vilket märke har ni? lindar ni ovanpå? går det att borsta bort när det torkat eller ska man spola? använder ni det...
Svar
7
· Visningar
2 457
Senast: Huntress
·
S
Hästvård Medryttaren var ute och skrittade idag och hästen hade tydligen en sko som var lite lös och som vred sig så att tåkappan fastnade under...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: skumpan2000
·
J
Hästvård Pålle gjorde ordentligt illa sej för nästan två månader sedan i hagen. Skalade av sej huden på baksidan av ett framben så det låg som en...
Svar
7
· Visningar
1 755
Senast: trassel
·
T
Hästvård Bakgrund: 5 årigt sto som inte kan galoppera rent i höger varv. Varit till MK i januari där man behandlade hasledsinflammation och...
Svar
4
· Visningar
2 549
Senast: Tasja
·
Hästvård Har en häst som fått diagnosen akut bronkit. Behandlades med medicin under 2 månader och har sedan aldrig varit sjuk. Hostan uppkom på...
Svar
1
· Visningar
3 695
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Vad brukar det bero på om hästar har dålig andedräkt? Jag har aldrig varit med om det tidigare att en häst luktar illa i munnen, men min...
Svar
3
· Visningar
3 074
Senast: Boj
·
N
Hästvård Någon som använder bioflog värmelera? Och när i sånna fall? kan man ha det som ett välbefinnande för hästen eller kan det va skadligt...
Svar
3
· Visningar
1 041
Senast: Leoni
·
Hästvård Jätte tacksam för svar! Idag var jag ute och gick med pållan på åkern och tänkte longera. Skrittade fram henne först 10-15 minuter och...
Svar
2
· Visningar
1 272
Senast: Boj
·
Hästvård Hur får jag tag på dom?Behöver verkligen hjälp nu med en häst som inte har det bra.Tacksam för svar. :(
Svar
18
· Visningar
1 703
Senast: charmant
·
K
Hästvård ... så skakar han alltid på dem och lyfter upp dem så himla högt innan jag får ta dem t.ex. för att kratsa hovarna eller så. Fram är det...
Svar
18
· Visningar
1 794
Senast: Krabban
·
Hästvård Vad tycker ni om böjprov? Fördelar/nackdelar? Varför är det så vanligt i Sverige men inte någon annanstans?
Svar
16
· Visningar
2 364
Senast: lil-sis
·
Hästvård Förra tisdagen var vi nere på SLöinge med pållan, med anledning av den "böld" som hon då hade haft i cirka tre veckor. Vi (jag och två...
Svar
2
· Visningar
1 100
Hästvård Åhå... Så har abstinensen börjat utmana harigheten... Bakgrund: Manlill var under 8 månader 3 grader halt, vä fram lok. under kotan...
Svar
7
· Visningar
895
N
Hästvård Min häst har en galla på ena bakbenet, men den sitter på utsidan av hasen, och det är såååå svårt att linda där (den sitter ju inte...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Axelle
·
M
Hästvård Var kan man köpa en sån där gräsreducerare till en glupsk shettis inför sommaren...är det nån som har nåt tips.? :confused:
Svar
7
· Visningar
895
P
Hästvård Har 2 frågor: 1. finns det något en hästtandläkare INTE får göra om han kommer ut till ens stall, än om hästen skulle åka till...
2
Svar
35
· Visningar
4 465
Senast: pialotta
·
L
Hästvård Var hos veterinär o kollade min hästs tänder igår. Hon rekommenderade mig att ta kontakt med en hästtandläkare (jo, jag har sett att det...
Svar
3
· Visningar
4 772
Senast: pialotta
·
K
Hästvård Då jag ev. snart får hem en ponny med sommareksem vill jag ha alla tänkbara råd av er som har erfarenhet av detta!!! Finns det några...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: kvarngården
·
Hästvård För tillfället så förekommer det kvarka lite var stans i vårt land, bland annat i mina trakter. Självklart så vill man som stall och...
2
Svar
23
· Visningar
2 043
Senast: kopparberg
·
Hästvård När jag jämnade till pållans torvbädd igår såg jag att det hade börjat gro en bit ner i lagren. Alltså ca 1-2 dm ner i "pisskakan" fanns...
Svar
12
· Visningar
1 067
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp