07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Novali01

Det är ju inte bara det att hon skiljer sig i inställning och energinivå från vad jag är van vid. Klart jag vet vad jag har, och jämför med allt annat där ute som jag bara kan tänka mig. :eek:

Och då tänker jag mig en stor brun tråkig valack som är stel i sidorna, välter inåt i volterna, rör sig hårt, och så stort att jag får kämpa i åratal för att lära mig att sitta ner, stretar mot bettet, sticker mot hinder, bockar i landningen, far iväg i bockserier i skogen så jag ramlar av och slår ihjäl mig. Ouppfostrad att leda, stökig att ha med på träning och tävling, bankar i boxväggarna, kliver över folk, svår att lasta, bits och tjurar mot människor och hästar (och barn, hundar och katter). Och jo, de flesta hästar stämmer in på åtminstone hälften av ovanstående.

Och nej, jag ser inte alls fram emot att vara utan häst att rida och åka och provrida 20-30 st såna monster under mina lediga helger, och ägna vardagskvällarna åt att tröstmoffa choklad tills jag väger 150 kg och behöver en GBP-operation. :cry:

Och sen ändå desperat köpa en häst som kanske bara stämmer in på hälften av ovanstående, för att jag måste ha en häst att lägga min tid på för att inte bli galen.

Ni ser ju bara på det här inlägget hur knäpp jag blir av att inte rida regelbundet på 2 veckor? :banghead:

Lägger till: Går inte att rida ut på själv. Rädd för kor, grisar, älgar, harar, barnvagnar, trafik. Går inte över broar. Går inte att rida ut på i grupp för bli helt galen. Går inte ifrån gårdsplanen etc etc i all evighet.

Ja alltså du vet ju att jag vill se dig på en stadigare mer läromästarterränghäst :D tror @Novali01 och @fio får hjälpa mig lite där m o övertyga dig om att alla sådana inte är hemska, bruna valacker enl din beskrivning ovan :D
 
@Marvin HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Jag gillar ditt katastroftänkande (läs: jag känner mig helt plötsligt mindre ensam). Det är förödande att ha för mkt tid att tänka. Jag har nu jobbat 4 nätter och sovit urdåligt varje dag, för det enda jag tänker på är hästar. Bla detta dilemma om provridningar, hur ska jag kunna hitta ne bra häst på egen hand? lika bra att ta en som tränaren har tittat på. Sedan snurrar det vidare...om jag ska köpa en till, vad jag ska köpa för en till, hur det ska gå om jag gör det, hur rik jag är om jag låter bli, hur tråkigt det är om jag inte gör det, hur utvecklande det blir att göra det, har jag verkligen räknat rätt i min budget, tänk om jag inte klarar av den, VILKA BENSKYDD SKA JAG KÖPA TILL DEN (det viktigaste) etc etc etc etc


:angel:
 
Tack! Jag visste att du skulle förstå mig! :angel:

@Marvin HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Jag gillar ditt katastroftänkande (läs: jag känner mig helt plötsligt mindre ensam). Det är förödande att ha för mkt tid att tänka. Jag har nu jobbat 4 nätter och sovit urdåligt varje dag, för det enda jag tänker på är hästar. Bla detta dilemma om provridningar, hur ska jag kunna hitta ne bra häst på egen hand? lika bra att ta en som tränaren har tittat på. Sedan snurrar det vidare...om jag ska köpa en till, vad jag ska köpa för en till, hur det ska gå om jag gör det, hur rik jag är om jag låter bli, hur tråkigt det är om jag inte gör det, hur utvecklande det blir att göra det, har jag verkligen räknat rätt i min budget, tänk om jag inte klarar av den, VILKA BENSKYDD SKA JAG KÖPA TILL DEN (det viktigaste) etc etc etc etc


:angel:
 
*fnissar. Läser dina @stjarnfrugt och @Marvin :s inlägg.
Jag har nog haft en himla tur..
Då hon i princip ramlade på mig. Känner mig så happy över att det blev så!
Imorgon blir hon min på riktigt, Bellona. Blev en låång provtid.

Funderar bara..vad fasen, hur och vad skriver man för papper?
Kände att uppfödaren/ägaren tyckte det var lite bökigt. Alltså självklart är hon inte emot kontrakt å så men jag vet inte. När man liksom köper av en bekant så med öppna ögon.

Usch..nu är jag nervös. Drar till träning för en jag aldrig ridit för.
 
Senast ändrad:
Ja alltså du vet ju att jag vill se dig på en stadigare mer läromästarterränghäst :D tror @Novali01 och @fio får hjälpa mig lite där m o övertyga dig om att alla sådana inte är hemska, bruna valacker enl din beskrivning ovan :D

Hittills har de inte lyckats så bra. @Novali01 skickar bilder på små lurviga irländare, som visserligen hoppar typ taggtråd, men som ser ut som kaffeburkar i kroppen, och @fio hänvisar till en häst som redan är såld.

Undertiden hittar jag fler dressyrstammade hästar.
 
@fio hänvisar till en häst som redan är såld.

.

Jag kan inte hjälpa att jag råkar hitta hästar som faktiskt blir sålda.. Jag hittade en annan strax innan och vips så hade Ludwig Svennerstål köpt den. Jag hittar inte hästar så ofta som är speciella men uppbarligen så har dom jag hittar något speciellt ;)

Du får ha is i magen helt enkelt
 
@Marvin HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Jag gillar ditt katastroftänkande (läs: jag känner mig helt plötsligt mindre ensam). Det är förödande att ha för mkt tid att tänka. Jag har nu jobbat 4 nätter och sovit urdåligt varje dag, för det enda jag tänker på är hästar. Bla detta dilemma om provridningar, hur ska jag kunna hitta ne bra häst på egen hand? lika bra att ta en som tränaren har tittat på. Sedan snurrar det vidare...om jag ska köpa en till, vad jag ska köpa för en till, hur det ska gå om jag gör det, hur rik jag är om jag låter bli, hur tråkigt det är om jag inte gör det, hur utvecklande det blir att göra det, har jag verkligen räknat rätt i min budget, tänk om jag inte klarar av den, VILKA BENSKYDD SKA JAG KÖPA TILL DEN (det viktigaste) etc etc etc etc


:angel:
Jag är visserligen svensk mästare i Katastroftänkande, och min häst gör det inte så lätt för mig. Idag är jag glad att hans boxvila snart är över. för personalen vill nog inte gå med honom längre för hans depression är som bortblåst...:angel: Strax ska jag till stallet och tvätta sår.

Egentligen tror jag att problemet är att hans smärttolerans är för hög. Han bryr sig inte om han slår sig och ont i magen tar det 100 år innan han reagerar på. Så jag tar tillbaka allt om att han borde vara fälttävlanshäst. Han skulle troligen slå ihjäl sig på första hindret. :crazy:
 
Imorgon åker jag på semester! Äntligen.
3 härliga veckor i USA varav 2 kommer spenderas som road trip och 1 i Florida.
Divan blir hemma första veckan och de sista 2 kommer hon vara på träningsläger hos min tränare. Förväntar mig en GP-häst när jag kommer hem :p

Kommer säkert vara inne här och läsa en hel del och kanske skriva också :D
 
Men du @Marvin jag har ju en häst till salu. Han skulle ääälska att bli fälttävlanshäst då han flyger över breda oxrar på 1,10 utan problem så en stock eller liknande går nog också bra. Å att galoppa fort är super kul! Att bromsa är mindre kul. Broar är dock ett problem. Och kossor. Men inte harar och fåglar. Ja så länge det inte är en fasan. De är livsfarliga! Lastar sig själv. Nya platser inga problem. Trampar bara lite på en när man måste titta på allt omkring.
Å just det, du får en töltmoppe på köpet.
Låter väl suveränt?

:angel:
 
Jag har ridit! :banana: Fick ett sådant ridsug fast det blåste storm, borde inte rida på Ariel då hon blir väldigt på tårna av blåst. Plus att hon vilat i nio dagar... Men jag kunde inte hålla mig. :o

Så vi red ut och lekte lite på en lägda samt galopperade uppför en grusväg. Busridning är skoj! :bump: Jag är inte så pigg just nu, men bättre än jag trodde, så jag kanske vågar mig på tävling på söndag ändå. :laugh:
 
@Jfrelin så sjukt underbart med din USA resa ! Har ju bott där stor del av vuxna livet och vet hur fantastiskt det är att bila mellan stater/resa runt ! Avis ! Hur ser trippen ut bortsett från FL ?
 
Jag har världens bästa tränare/stallägare !
Hon vet ju att jag vill byta ut min dressyrsadel och vi har pratat om det osv men eftersom den bara inte passar mig, så är det inte akut som så och jag har lagt det lite på is eftersom jag har väldigt mycket på jobbet nu framöver kommande månader och inte riktigt läge att ta ledigt och heller ingen tid att åka runt och hämta, prova, returnera begagnade sadlar osv , eftersom jag har sadlar (2st rentav)
Ikväll stannade hon till mellan träningar och då hade hon pratat med en Skåne elev och det dök upp i det samtalet att denne hade en Equipe som inte passade hennes häst . Då tänkte hon på mig utifrån vad som passar i modell på min häst och det jag själv letar efter som ryttare, och undrade om jag ville prova den för hon själv ska ner och hjälpa en elev på Breeders under helgen, skånetjejen skulle hälsa på sin mamma här senare i veckan så då kunde sadeln följa med tränaren hem och sen kan eleven ta med den tillbaka om den inte är rätt efter vi provat den .
Verkligen så guld med en sån tränare som är så engagerad ! Väldigt glad över ett sånt engagemang .
 
Senast ändrad:
*fnissar. Läser dina @stjarnfrugt och @Marvin :s inlägg.
Jag har nog haft en himla tur..
Då hon i princip ramlade på mig. Känner mig så happy över att det blev så!
Imorgon blir hon min på riktigt, Bellona. Blev en låång provtid.

Funderar bara..vad fasen, hur och vad skriver man för papper?
Kände att uppfödaren/ägaren tyckte det var lite bökigt. Alltså självklart är hon inte emot kontrakt å så men jag vet inte. När man liksom köper av en bekant så med öppna ögon.

Usch..nu är jag nervös. Drar till träning för en jag aldrig ridit för.
Skriv papper som du skulle skrivit om du köpt av ngn annan du inte känner .
Ärligt . Folk blir så fina i kanten /obekväma när de känner varandra osv men det blir ju helt tokigt inte sällan . Så skriv ett helt traditionellt avtal !

Vad roligt att du är så nöjd och nu blir ägare ! :)
 
@mackan Jo. det kan nog vara bra..För att det inte ska bli strul.
Jag är jätte glad! Hon är så otroligt snäll och okomplicerad och kanske ger mig möjlighet att utvecklas lite ridmässigt förhoppningsvis :)!


Från början letade vi ju en allround häst som eg. skulle vara till mina barn. Men dom vi provred i den tilltänkta prisklassen, njae, då var min 06 inte sämre på något vis till det vad jag känner..
Så att denna möjlighet dök upp är ju jättekul!
Hon är ju dessutom så snäll så vem som helst kan rida.
Å hon kan springa tävling med en säck potatis på ryggen å ändå prestera även om säcken måste lära sig mer da pronto!!
 
@mackan vi börjar med ett snabbt stopp i Chicago sen flyger vi till Memphis på måndag, hänger där några dagar sen blir det Dallas, Galveston, New Orleans, Mobile, Panama City, kanske ett besök på Harry Potter World i Orlando och sen 1 vecka i Clearwater Beach.

Lyckades böja tummen baklänges när jag red idag så tur att jag ska på semester. Tror inte den är bruten iallafall :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 562
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 465
Senast: Hazel
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
17 484
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 177
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp