07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så lite foton från dagen!
12037955_10206623467457279_8918791949173564187_n.jpg


12119042_10206623467857289_2972662852806528624_n.jpg


...och min groom drog inte riktigt åt skydden:p
12107784_10206623467177272_4274970745887194589_n.jpg


12118981_10206623466577257_2122381874712074051_n.jpg


11214282_10206623466457254_6250537762813678092_n.jpg


12079591_10206623466897265_4659396387950905135_n.jpg
Härliga bilder! Ni är jättefina.
 
Då har du köpt din pålla nu då ? Grattis :)

Hur många hästar har du?

Min 07, GP, köpte jag som mest färdiga häst, då var hon 5 år och man kan väl säga grundriden. Övriga har jag köpt som oinridna projekt och sen fött upp några själv. Har köpt ett par föl också.

Ibland saknar jag den tiden, var så himla roligt att åka iväg o titta på en billig häst, komma hem med en långhårig spetsryggad sak och börja med att lägga upp en foderplan/träninsplan/inridning eller vad som nu väntade. Riktigt kul! Och de förändrades så snabbt också, och alltid till det bättre. Vilket är väldigt upplyftande för en själv som hästmänniska.

Håller med, jag gillar unghästbiten! Ska börja rida in min 2-åring nu nästa vecka och det ska bli spännande! Saknar just det här med att det blir så stor skillnad på så kort tid, med Bruce känns det lite som att man stampar på samma ställe just nu, i alla fall i dressyren.
 
Idag var det julafton i stallet, mitt senaste Horzepaket kom i fredags och idag var första dagen jag hade tid att öppna och passa in. Ett täcke 150g, superbra men hade önskat att Supreme-modellen gick ner lika långt på sidorna som den vanliga Avalanche som tyvärr bara har 600D och är för klent för mig. Men mkt bra med runt 800 kr för ett 150g täcke med bra passform och 1200D tycker jag. Är nöjd med mitt ofodrade och tänkte att detta blir perfekt nu som hösttäcke och senare som skal ovanpå stalltäcke :)

Men alltså mitt nya okynnesköpta schabrak...det är SÅ jäkla snyggt att jag inte kan sluta titta på det :love: Den lila passpoalen matchar perfekt min nya plommonfärgade Kingslandkavaj. Perfect match. Mitt bästa impulsköp på länge :banana:@Marvin du kommer inte att bli besviken ;)

Imorse red jag ut med två andra från mitt gamla stall. Den ena av dem var jag tveksam till då det brukar vara lite si och så med kontrollen där, och med tanke på att senaste gången jag red ut och galopperade med mer än en kompis så åkte jag i backen så det bara sjöng om det. Min häst drog nämligen en sån sjuhelvetes rodeobockningsserie så jag hade velat se Pontus Lidsell styra upp det för att tro att det var möjligt :o Jag är sedan dess mkt skeptisk till att rida i sällskap, framförallt när jag inte är säker på att folk håller i sina hästar och inte kommer upp i häcken eller rider om mig. Men eftersom jag nu börjar tänka tanken på en unghäst så är det bara att ta tjuren vid hornen och inte ha några hjärnspöken kvar vad gäller det där uteridandet...
Min häst skötte sig givetvis utmärkt. Lite mer spökig än vanligt men inget att lägga nån vikt vid. Mkt bra för mitt närminne att det går att rida ut fler än två :angel:

Ikväll red jag "min" ponny i ridhuset. Bara skritt på fyrkanten men man kan ju jobba ändå. Jisses så skev och vinglig den är. Bara skritta rakt fram var en utmaning, jag tror att jag kommer att ha en hel del att jobba på. Den är faktiskt vingligare än en 3-4-åring så jag har inga problem med att se varför den blivit halt av att gå som ridskolehäst. Men käck och trevlig är den.
 
@Fiorano De där terränghindren ser ut att vara i lämplig höjd :angel: Tror inte vi har nåt sånt där här uppe, min häst hade nog gillat det skarpt. Men precis som för Barb hade det nog varit alldeles för mkt hejkon bejkon och jag misstänker att jag inte hållit mig kvar banan igenom :o Dock hade jag kunnat tänka mig att åka och hoppa lite på en sån bana för tränings skull.
 
Vi var förresten och tävlade fälttävlan i helgen också, vi blev 2a! :) 70,9% i dressyren, ett ner i hoppningen och 7 sekunder över tiden i terrängen. Kommer bilder och filmer men har inte hunnit ladda över dem än.
Så duktiga ni är :)

Ja håller med dig angående unghästar, det händer något (oftast kul) hela tiden.
 
Vi var förresten och tävlade fälttävlan i helgen också, vi blev 2a! :) 70,9% i dressyren, ett ner i hoppningen och 7 sekunder över tiden i terrängen. Kommer bilder och filmer men har inte hunnit ladda över dem än.

Jag tog en bild på dig!

Ni var jätteduktiga i terrängen - jag tyckte att du red på bra men ändå fick lite över tiden..

(Tänk att han som vann den andra 90-klassen är 78 år! han blev genast min idol!)
 
Va?? @cirkus, vad gjorde du där?? Jag var ju där som lagledare för mitt gulliga lilla påwnielag. De duktiga tjejerna bärgade 5:e platsen av 17 lag, såååå lyckliga när de fick vara med på prisutdelning på sitt första Lag-SM!:love:
Såg Gabbys dressyr och hoppning men bara 2 hinder i terrängen, han skuttar lite för mycket uppåt istället för framåt, är nog där du tappar lite tid?
 
Va?? @cirkus, vad gjorde du där?? Jag var ju där som lagledare för mitt gulliga lilla påwnielag. De duktiga tjejerna bärgade 5:e platsen av 17 lag, såååå lyckliga när de fick vara med på prisutdelning på sitt första Lag-SM!:love:
Såg Gabbys dressyr och hoppning men bara 2 hinder i terrängen, han skuttar lite för mycket uppåt istället för framåt, är nog där du tappar lite tid?

Ja jag var där och tramsade runt och såg dottern i huset (där jag bor när jag är i Skåne) komma tvåa efter den 78-årige dansken. När jag ändå var där så passade jag på att kolla in Gabby. Jag såg de allra sista ponnyerna också
 
Ja jag var där och tramsade runt och såg dottern i huset (där jag bor när jag är i Skåne) komma tvåa efter den 78-årige dansken. När jag ändå var där så passade jag på att kolla in Gabby. Jag såg de allra sista ponnyerna också

aha! Då vet jag var du huserar...
 
C har fått gå ut i hagen nu idag på nya stallet. NÖJD häst! än så länge får han nöja sig med liten hage och att vara ensam i och med att han slagit på sig lite och fått sår på benen och därför inte kan ha benskydd. Dessutom är det bra med liten hage då han inte gått ute på ett tag. Jag ska plocka in honom vid lunch idag så blir inte magen helt chockad av gräset. Han var inte ett dugg intresserad av det hö jag gav honom.

Hämtade nytt hö igår. Det var klass-skillnad mot det gamla. Ska ev. få hyra en liten lada av de som har stallet så jag kan köpa hela partiet av det bra höet och slippa byta under vintern. :bow:

12141530_10156553825540497_5092388315033700616_n.jpg
 
@Fiorano Va grym du är som vågar ge dig ut! Jag hade varit livrädd:crazy::nailbiting:!
@Amanda_F Va fint de ser ut. Hoppas verkligen på lite tur nu för er framöver.

Jag tränade igår och hittade ett helt nytt läge efter att ha kollat på gamla filmer från träningar med favorittränaren.
Jobbade med att sitta ner i traven i några steg och sen rida lätt, rida öppna, sluta och förvänd öppna för att inte fastna någonstans. Väldigt härlig och bra känsla förutom att jag drar upp högersidan och spänner den i vänstervarvet så de blir lite stretigt där mellan varven.
Fick dock panik på min sadel igår för jag får skav direkt på skinkorna när jag ska sitta ner i traven och så vansinnigt ont i ryggen och då va han ändå magiskt fin igår och det va lätt att sitta ner.
Åkte hem och letade efter sadlar med flat säte och impulsbeställde en sadel från sadelmagasinet på vist eller förlust:D:o.
 
@cirkus Jag ser ingen bild? :angel:

Jag tyckte också att jag red på, fattar inte hur snabbt de som red för fort måste ha ridit :p Men jag hade iaf klocka denna gången och låg ganska mycket efter där jag hade tittat ut att hälften borde vara ungefär, så sista halvan tror jag ändå jag red ikapp lite. kom väl igång för sent + lite omtramp och Bruce tittade på hinderna som man galopperar förbi.

@Novali01 vilka hinder var det du såg? Vet inte om jag tycker han hoppade så mycket uppåt, snarare hoppade vi lite hur som helst, ibland omtramp, ibland flera meter för långt ifrån... Han har slutat backa av på 90-hinderna nu känns det som, det var mycket enklare när det var större hinder :cautious:
 
Film från helgen:


Dressyren var väl OK, inte helt igenom i högervarvet i varken trav eller galopp och ganska lojt överlag men för klassen ändå ganska bra. Fick 7or rakt genom hela programmet förutom en 6a på traven i högervarv där han hamnade på dubbla spår, en 8 på skritten och 8or på sista uppridningen och avslutningshalten.

Hoppningen kändes egentligen inget vidare, hade problem redan på framhoppningen med att han inte ville byta galopp åt ena hållet, så han blev lite stressad och drog iväg. Hoppbanan var ganska konstig tycker jag, var bara en stor S-båge och efter att han rann iväg redan till 2an och rev den grovt fanns det liksom ingenstans där jag hade tid att sätta ihop honom igen, men han hade iaf koll på fötterna runt resten av banan :p

Terrängen kändes han pigg och tvekade inte på något hinder, dock tittade han på lite hinder vi red förbi och det var väl inte de snyggaste sprången direkt. Lade inte någon musik på sista delen eftersom jag tycker speakerns kommentarer är lite roliga, hon som ledde och jag låg på samma straff inför terrängen så hade jag klarat tiden också hade det varit den som var närmast optimaltiden som vann.
 
@cirkus Jag ser ingen bild? :angel:

Jag tyckte också att jag red på, fattar inte hur snabbt de som red för fort måste ha ridit :p Men jag hade iaf klocka denna gången och låg ganska mycket efter där jag hade tittat ut att hälften borde vara ungefär, så sista halvan tror jag ändå jag red ikapp lite. kom väl igång för sent + lite omtramp och Bruce tittade på hinderna som man galopperar förbi.

@Novali01 vilka hinder var det du såg? Vet inte om jag tycker han hoppade så mycket uppåt, snarare hoppade vi lite hur som helst, ibland omtramp, ibland flera meter för långt ifrån... Han har slutat backa av på 90-hinderna nu känns det som, det var mycket enklare när det var större hinder :cautious:

Jag vågar väl inte lägga ut en bild bara sådär utan att du okejar det ;)
Tyvärr är den precis i omtrampet innan trakhenern....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 946
Senast: Hazel
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 874
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 954
Senast: Nox
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp