07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Kirre ja verkligen , anledning att oroa sig massor av många orsaker /anledningar .
Vad är "en kotledsinflammation på slottet" liksom i potentiell relevans i jämförelse ... :eek::nailbiting:;)

Hoppas skämtet i kombo med andemeningen framgår ..;)
 
Har varit speaker hela dagen på våra dressyrtävlingar. Sett många fina hästar och många glada ryttare. Vi hade MSV C1 och MSV B4.
Däremot ser jag i FB flödet nu på kvällen att flera kompisar som varit på andra tävlingar runtom i Stockholm verkar så missnöjda.
Blir lite ledsen av att se det. Alla har så mycket press att prestera att vi inte kan vara glada att vi har friska och tävlingsbara hästar.
Jag vet att jag har ruggig dubbelmoral nu för jag brukar vara nästan likadan. Försvara dåliga poäng osv men nu när jag har tävlingspaus så ser jag det med lite andra ögon. Hoppas det håller i sig till nästa säsong, alltså att jag kan glädjas över att ens tävla.
Jag är dock ruggigt emotionell idag. Har haft en crappy helg med massa strul med mitt gamla släp och var till och med tvungen att sätta mig ner och gråta ett tag för att jag saknade min pappa så mycket. Så jobbigt att inte kunna ringa och få hjälp och så jobbigt att inte klara av saker och ting själv. Bläää

Men Divan är fin att rida iallafall :love:

Kram bästa du!
 
Har dressyrat med min luddiga ponny ikväll. Hon måste verkligen röra sig mer. På dessa veckor med halvfart har hon stadigt ökat i vkt. Ny hage med enorma mängder gräs har inte riktigt hjälpt heller. Hon känns väldigt fin ridmässigt, men svettas mängder. Ska ta och klippa imorgon om jag hinner.

Trivs super i nya stallet och hästarna har landat mer och mer i flytten. Är hemskt glad över att Barb inte hostat en enda gång heller! Brjar ana att det nog satt nåt i väggarna i gamla stallet som hon reagerade på.

Drottning luddöra:love:
14713562_10209381836374778_7423664437280475831_n.jpg
 
Alltså min häst är ju för rolig. Hon har ju någon gång visat att jag är tråk genom att demonstrativt gå 20 m ut i leran och bara blängt på mig och om jag börjat greja med annat kommer hon tillbaka.

Imorse gick de längst bort (typ 5-10 min promenad upp och ned för slänter) som vanligt och jag såg henne inte först då hon stod i en slänt men så hörde hon nog mig hosta och hon dyker upp och börjar gå emot mig. Trevligt tänkte jag. :angel: Så vek hon av men de har ju sin stigar och vände strax emot mig igen för att sen vända igen och promenera förbi och bort från mig, i riktning mot ligghallen. Hon fortsätter gå bort från mig men mot ligghallen, ensam. Jag ser henne försvinna ner för nästa slänt och hör henne trava över bron och galoppera upp för slänten på andra sidan och jag börjar då gå efter. När jag kommer upp för samma slänt så ser jag att hon stannat typ 50 m från ligghallen och tittar bakåt, när hon ser att jag kommer går hon vidare. Fortfarande helt själv. Jag kommer ikapp henne vad det lider, ger mediciner och gosar lite, tar av grimman ihen när jag är klar och går mot grinden, hon tittar lite efter mig innan hon vänder och knatar hela vägen tillbaka till kompisarna.

Alltså, hur ofta går hästarna hela vägen "hem" på egen hand och väntar sen på att matte ska haka på? :rofl: Hon såg så himla rolig ut, väldigt målmedveten. :p
 
Alltså min häst är ju för rolig. Hon har ju någon gång visat att jag är tråk genom att demonstrativt gå 20 m ut i leran och bara blängt på mig och om jag börjat greja med annat kommer hon tillbaka.

Imorse gick de längst bort (typ 5-10 min promenad upp och ned för slänter) som vanligt och jag såg henne inte först då hon stod i en slänt men så hörde hon nog mig hosta och hon dyker upp och börjar gå emot mig. Trevligt tänkte jag. :angel: Så vek hon av men de har ju sin stigar och vände strax emot mig igen för att sen vända igen och promenera förbi och bort från mig, i riktning mot ligghallen. Hon fortsätter gå bort från mig men mot ligghallen, ensam. Jag ser henne försvinna ner för nästa slänt och hör henne trava över bron och galoppera upp för slänten på andra sidan och jag börjar då gå efter. När jag kommer upp för samma slänt så ser jag att hon stannat typ 50 m från ligghallen och tittar bakåt, när hon ser att jag kommer går hon vidare. Fortfarande helt själv. Jag kommer ikapp henne vad det lider, ger mediciner och gosar lite, tar av grimman ihen när jag är klar och går mot grinden, hon tittar lite efter mig innan hon vänder och knatar hela vägen tillbaka till kompisarna.

Alltså, hur ofta går hästarna hela vägen "hem" på egen hand och väntar sen på att matte ska haka på? :rofl: Hon såg så himla rolig ut, väldigt målmedveten. :p
C gör också så. Att han kommer fram när jag ska ta in honom och är jag inte tillräckligt snabb med grimman galopperar han själv till grinden och väntar där i stället :love:
 
C gör också så. Att han kommer fram när jag ska ta in honom och är jag inte tillräckligt snabb med grimman galopperar han själv till grinden och väntar där i stället :love:

Hon kan ju komma och möta ibland men nu var hon som närmst typ 10m, jag stod bara still. Och lämna flocken sådär och inte ångra sig längs vägen, det är ju ändå en bra bit från där de var och grinden. Hon blev nog lite snopen när jag inte tog in henne stackarn, när hon gjort sig till så. :p
 
Tävling igen för min grå.. Var i Billdal och hoppade 1.45 och 1.50. Hon kom 5:a i 1.45 och 9:a i 1.50 ✌ så nu har hon gjort tre starter i 1.50 och har tre placeringar.. Nästa tävling Elmia och sen pratade Jörgen om SM på Strömsholm.

Åh jag missade, jobbade hela helgen. Trodde lördagens 150 skulle börja senare! Men den måste ju ha utvecklats nått enormt nu på sista tiden? Har du ingen film?
 
Åh jag missade, jobbade hela helgen. Trodde lördagens 150 skulle börja senare! Men den måste ju ha utvecklats nått enormt nu på sista tiden? Har du ingen film?

trodde också att det skulle börja senare på lördagen, hästskötaren filmade. Lägger ut en länk när filmen ligger uppe på Youtube. Filmade inte själv för en gångs skull, njöt i stället av att titta på henne :-) Hon utvecklas hela tiden, har en hel del markarbete kvar innan allt sitter där. Lite svårt att ta förhållningar, hennes motto är "kan själv". Hon hade två ner i lördags, gör inget. Nollan kommer att komma, målet för den här säsongen var ju placering i 1.50 och det fixade hon ju i debuten..

Bild från framhoppningen.

14691115_1002028919906217_221706208085235233_n.jpg
 
trodde också att det skulle börja senare på lördagen, hästskötaren filmade. Lägger ut en länk när filmen ligger uppe på Youtube. Filmade inte själv för en gångs skull, njöt i stället av att titta på henne :-) Hon utvecklas hela tiden, har en hel del markarbete kvar innan allt sitter där. Lite svårt att ta förhållningar, hennes motto är "kan själv". Hon hade två ner i lördags, gör inget. Nollan kommer att komma, målet för den här säsongen var ju placering i 1.50 och det fixade hon ju i debuten..

Bild från framhoppningen.

14691115_1002028919906217_221706208085235233_n.jpg

Usch så obehagligt högt, tacka vet jag fälttävlan :p

Ser fram emot filmen :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
867
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 162
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 123
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 937
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp