Bukefalos 28 år!

07-ornas 18'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marvin Well, jag hade kanske inte jublat om min häst fick stå inne. Men jag hade å andra sidan blivit ännu mer vansinnig om min häst med de symptom din uppvisade, tillåtits leva jävel inne eller ute bara för att man inte vågat ta ett beslut över huvudet på nån annan ang att lämna en kompis inne. Tänk om det varit nån fraktur, allvarlig senskada eller liknande liksom.

Hoppas verkligen det funkar att slå på en sula :) Är ju inte den roligaste årstiden underlagsmässigt hos er kan jag tänka mig. Är det nåt jag inte saknat med att flytta till norr så är det avsaknaden av lera.

Jag håller med dig. jag har iofs hästar som är bra förebilder att ha inne. Min ponny har agerat läromästare (ha ha, när hon var 3 år) i att stå på box, hennes ettåriga kompis blev skadad och skulle bo inne vilket hon vart extremt stressad av, då släppte de in min lilla till den andra (de har jätteboxar) först och sen fick de ha varsin box, då lärde sig den andra rätt snabbt att ta det lugnt
 
@cirkus Jag tänker lite att i ett stort hyrstall måste ju någon häst fungera att stå inne? Även om det inte är roligt, så måste man ju kunna tänka så pass långt att om man själv varit i Marvins sits hade iaf jag varit oerhört tacksam om nån ställde upp på mig.

Min häst är ju ingen ängel att rida när hon fått stå inne för mkt. Men hon sköter sig inne, så jag hade garanterat ställt upp om det hade behövts någon dag för att en annan häst hade en allvarlig skada. Blir det mer permanent hade jag dock inte gjort det, men då brukar man kunna lösa det på andra sätt. Tex att man turas om eller att man hyr in den skadade hästen på ett lämpligare ställe.
 
@stjarnfrugt: Tyvärr tror jag inte att en annan häst inne i stallet hade hjälpt särskilt mycket. Hon verkar inte vara så upprörd över att vara ensam som över det faktum att hon inte får gå ut. Tror tyvärr att hon hade levt jävel oavsett, även om alla 22 hästarna i stallet var inne. Min häst är ju annars en av de lugnaste, snällaste och mest väluppfostrade hästarna i stallet, men hon blir ett monster om någon förvägrar henne rättigheten att gå ut kl 07.30. :eek: (Och skriker om misshandel om hon inte får komma in kl 15, men det får hon inte. :devil:)

Suck. Inatt har hon ätit ytterligare typ 10 kg halm, tog en före-bild efter att jag mockat och lagt in ny halm, får se hur det ser ut i kväll sen. Går det inte att lägga sula och sko på i morgon måste vi hitta på nåt annat, behöver ha ut henne i sjukhagen. Skrek hysteriskt och bankade med frambenen i boxdörren när jag dök upp i morse (och då var det typ 7 hästar kvar inne), lugnare sen när hon fick massor med ny halm. Lera har vi gott om, hela nedre delen av hagen närmast grinden är lera upp över kotan. Längre upp i hagen är det bara lite blött och halkigt.
Den lediga lilla sjukrutan är rejält grusad, så det borde gå att lösa med tillräckligt mycket plast och silvertejp runt foten!
 
@Marvin Ja dom har sina egenheter...

Hoppas verkligen att det går att lösa med utevistelse. Antar att ett sånt där "rid-boots" inte är ett alternativ, är hon gipsad lär ju hoven inte gå ner i dom... Men plast och silvertejp är underskattat.

Tur ni har halm. Det är nämligen en av fördelarna jag saknar efter att jag flyttade till norr :crazy:
 
Hej!

Jag presenterar mig också i denna tråden, jag har läst och hämtat mycket inspiration härifrån! Jag har ett sto f 2007 e Sandakan-Porfyr som jag nu haft i ett år och några månader. Vi har inte kommit särskilt långt tillsammans, men siktar på att försöka komma till start på vårens klubbtävling i dressyr (alltså LC eller LB om jag vågar sikta högt) väl förberedda.

Jag är en tant på 44 år, mycket medelmåttig ryttare som jobbar på att försöka få sitsen på plats. Hästen är endast grundutbildad och har haft ett föl, så i princip är hennes år hos mig det första året med arbete för henne. Hon har haft många åsikter om detta arbete, hon har gått från att släpa sig fram i paddocken till att ha en bra bjudning i alla fall, men vårt största problem är att hon ibland "flippar ur" på ett oberäkneligt sätt. T e x senast vi skulle rida på ridbanan ute, det var hoppträning i ridhuset bredvid och många ekipage som red fram på uteridbanan. Varje gång min häst såg ett nytt ekipage, blev hon okontaktbar,:rage::nailbiting: det känns som om hon bara ska explodera och hon smågalopperar, skuttar och tramsar.

Andra dagar är hon helt lugn och harmonisk och otroligt fin! Det jobbiga är att inte kunna hitta något mönster i detta, och jag har gått från att vara uteryttare som älskat att jobba på skogsvägar, till att bli en riktigt tråkig dressyrtant som helst håller sig i ridhuset.:o:crazy: Så hon har uppfostrat mig, kan man säga. Jag har ju läst om era hästar och diverse problem, så kanske jag bara är van vid ovanligt snälla hästar, för jag har aldrig varit med om att det liksom aldrig tar slut trots att jag tycker att jag "vinner" striderna. Nu har jag en jättebra tjej som har sett hur hon uppför sig och som har erbjudit sig att hjälpa oss, tack och lov.

Jag skriver mest här för att ventilera frustration, för just nu är det motigt att hitta glädjen i ridningen. Jag måste ändå passa på att särskilt tacka dig @stjarnfrugt för även om du fått kritik av vissa, tycker jag att det skulle kännas nedslående att bara läsa om allas framgångar och glädjestunder (även om det också behövs i kompotten!) - det är ärligheten i dina inlägg jag verkligen uppskattar. Du är verkligen brutalt ärlig, och det bidrar till att detta forum känns levande på något sätt.

Som @Fiorano skrev har jag också en Sandakan-avkomma, och jag känner igen mig mycket väl i det du skriver! Har inte så mycket att tipsa om eftersom jag kämpar för fullt med min varje dag, men jag tycker att han fungerar som bäst när han får arbeta varierat och gå ute långa dagar med kompisar i hagen (som alla andra hästar alltså). Lycka till!
 
Har ridit idag efter ytterligare en veckas vila. Har inte hört nån hosta senaste dagarna så jag tänkte att det är dags att prova. Skrittade 25 min på volten hemma, superpigg häst så jag är glad att jag inte tänkte tanken på att rida ut. 10 minusgrader och vila gör sitt för energin, märks ingen skillnad att hon går ute dygnet runt...

Hon hostade ingenting alls så jag vågar vara försiktigt optimistisk :) Imorgon tar jag nog släpet ner till ridhuset, tror inte att det är nån ide att tro att vi kan skritta dit med den här energin hon uppvisar. Hoppas det är lugnt där imorgon så hon kan hålla sig i skritt, det funkar ju oftast inne med det är klart att är det liv och ståhej blir även det svårt.

Hoppas verkligen detta är sista gången jag får sätta igång henne nu för hon behöver verkligen röra på sig. Hon är så fet att jag var tvungen ta bort schabraket och hade bara renskinnspadden kvar, hon har en värmeknöl som jag ogärna gnuggar under sadeln utan renskinnet. Trots avsaknaden av schabraket fick jag lirka i 1 minut innan jag kunde spänna gjorden på yttersta hålet :crazy: Har en gjordförlängare men den var ju såklart hemma i förrådet idag (vi har inget direkt utrymme för utrustning i stallet), och den andra sadeln fettade jag in igår och hade ingen lust att rida i.


Har även frågat stallägaren om utsikterna att hyra in en ponny på lösdriften. Det är ju hur som haver en förutsättning att det finns plats, utan det är det ju ingen ide att jag funderar ens för i dagsläget orkar jag inte byta stall när min häst nu äntligen fått komma till en lösdrift som fungerar.
Har sett en jäkligt fräsig -12:a till salu. Lite väl ungt kanske och inget att rida på direkt men en av dom stammar jag är otroligt svag för och dessutom rätt storlek och sto.
Lite saftigt att rida in själv osv, men samtidigt tänker jag lite att det finns värre buskryttare än mig som ridit in sina hästar själv utan att det gått käpprätt åt skogen, så kanske skulle man kunna..? Jag har ju ingen erfarenhet av att rida in i egen regi, men jag har ju en hjärna att anlita rätt medhjälpare åtminstone för de uppsuttna grejjerna. I värsta fall får man väl skicka iväg den, även om jag gärna vill vara med själv. Jag är lite lur på att det finns en i min kommun som man kanske kan ta med hästen till eller som kommer ut till en, så slipper man ha den borta och gå miste om erfarenheten.
 
@stjarnfrugt Håller en tumme att hostan gett sig nu! Klart du kan rida in själv. Inridningen med insittning osv är egentligen den lättaste biten. Är mest att bra hålla sig kvar och få djuret att röra sig framåt. Det är utbildningen sen som är svår men har mycket svårt att tro att du inte skulle klara det galant! Kan jag kan definitivt du också:).
 
Kl
Blä. Jag har nog aldrig känt mig som en sämre ryttare än de här senaste dagarna. Senaste uteritten var katastrof med bara dragkamp. Sen hoppträning med noll kontroll. Och idag skulle jag prova rida med pelham för första gången och det gick ju... Inte bra...
För det första ska man vara smart och prova EN ny sak åt gången. Inte prova med padd under dressyrsadel, kängor och vinterjacka och nytt bett samtidigt. Ingenting fungerade. Hon var så otroligt dryg första biten. Slängde med huvudet och letade spöken och var spänd som en jag-vet-inte-vad så kindkedjan hoppade av hela tiden och slängde runt åt alla håll och hon var nästan lika stark som på vanliga bettet. Efter halva turen gav jag upp och vände. Efter en bit hemåt hoppar kedjan av igen och DÅ inser jag att jag lyckats med det otroliga konststycket att sätta bettet uppochner! :banghead: Hur fan lyckas man!?
Jaja, sitta av och fixa och dona med det i mörkret med pannlampa. Tur som fan att min ponny är det snällaste som finns... Inser direkt att bettet är för litet, jag hade inte räknat med att det skulle gå upp på kinderna och ta i mot tänderna vilket det gjorde och klämde rätt ordentligt. Så hon gick självfallet och ruskade ännu mer på huvudet och försökte förtvivlat få av sig det. Så jag släppte ner det så att det bara hängde helt löst och då kunde hon äntligen skritta på... Men minsta lilla jag ens rörde tyglarna krullade hon ihop nacken för att komma undan. Så nja. Det var ingen hit alls. Jag tyckte så himla synd om henne... :(

Så ja. Imorrn tar min sambo med bettet in och provar byta till en större storlek, funkar det inte så vette fan.
 
Jag skulle ha ridit idag men orken tog slut när jag kom till stallet och det spöregnade och va 1 grader varmt... Tror jag måste försöka kolla runt här i trakterna om det finns något ridhus jag kan börja åka till emellanåt.
Tar så sjukt mycket energi när svärfar är sjuk och jag känner att jag mest bara klankar ner på mig själv när jag rider och tycker jag gör allt fel. Bara att försöka skaka av sig all skit och tänka positivt och ha roligt igen:banana:
 
@Fiorano Jo sitta in är ju egentligen inte svårt. Det har jag gjort förr. Har man den minsta kroppskontroll och avläsningsförmåga borde det gå bra. Däremot har jag aldrig grundutbildat dvs lärt in tygeltag, stopp, gå, skänkelhjälper osv. Tömköra kan jag inte ens.
Men nånstans tänker jag att det kanske inte är så tokigt ändå att ha en treåring. Den rids in i vår, sen vila och sen kommer den ju inte att gå speciellt hårt på ett par år. Så tiden blir inte ett problem, knappast ekonomin heller då jag jag tvivlar på att en unghäst kostar lika mkt som en i full träning. Under tiden kan jag träla på med min 07:a och se vad det blir av henne. Går hon att rida är det bra för då blir jag inte för ringrostig för unghästen. Och nånstans kanske jag har en påläggskalv att se fram emot om det nu aldrig blir bra med 07:an. Jag har ju minst två år på mig med 07:an att se om jag orkar med henne, innan den andra är såpass igång att det känns som att dom tar lika mkt tid och pengar i anspråk.
Men samtidigt är det ju ett projekt att ha unghäst. Och frågan är om det är två projekt jag verkligen behöver. Jag har ju haft ett ständigt projekt med den här i snart 3 år och jag är som sagt ganska trött på att jobba och slita och inte få nån belöning.

Men allting är ju som sagt beroende på om jag alls kan ha båda på lösdriften. Jag köper aldrig i livet en treåring och har den på stall 12 tim/dygn. Finns inte på min karta. Dessutom är vinterhagarna inte tillräckligt stora för vad jag tycker är okej för en sån ung häst att gå i större delen av året, även om de hagarna vi har i vårt stall är de bättre i området.

@Maja_Kandi Det blir lätt så på pelham att öglorna för sidostyckena vill på att klämma. Man kan böja ut dem lite om man ser till att göra det försiktigt så att man inte knäcker dom. Frågan är om det är alldeles för litet även i mundelen?
Ett rakt bett är ju heller inte katastrof om det är lite för långt. Så prova att byta det först och främst.

Men visst hade du provat att rida henne på rakt bett förr? Har för mig att jag läst nåt om det. Funkade hon på det? Annars kan det vara en ide att prova ett pelham med lite tungfrihet. Min gillar som sagt inte helt raka bett men går super på mitt oledade tränsbett med tungfrihet.
Och för min del provar jag inga hävstångsbett som inte är oledade. Dock har jag inte behövt på den här, men en av mina projektponnyer söderut red jag ut på pelham.
 
Som @Fiorano skrev har jag också en Sandakan-avkomma, och jag känner igen mig mycket väl i det du skriver! Har inte så mycket att tipsa om eftersom jag kämpar för fullt med min varje dag, men jag tycker att han fungerar som bäst när han får arbeta varierat och gå ute långa dagar med kompisar i hagen (som alla andra hästar alltså). Lycka till!

Åhh, en till! Det är ändå kul att höra lite erfarenheter från någon annan, skriv gärna! Jag tror egentligen att min häst inte skulle ha några problem om jag var en tillräckligt erfaren och duktig ryttare. Hon är liksom så smart och har så många egna ideér så hon överlistar mig hela tiden. Hon kan variera stil under samma ridpass, från att vara trög och seg, till att bli en springig bomb...hennes svaghet är att hon älskar beröm och det är väl därför det funkar emellanåt. När hon väl går bra är hon en dröm, och det är de få minuterna under ridpassen som bär upp resten av tragglet.

Igår fick hon hoppa med min medhjälpare. Jag har aldrig sett min häst så slut både mentalt och kroppsligt! Det var ett av de första passen med hoppning för henne, och konstigt nog tittar hon inte alls på hinder. Hon tyckte det var väldigt konstigt att byta galopp och hade stora problem med detta...tur att jag inte siktar högre än LA under min livstid. Skönt att hon fick jobba, och det dåliga samvetet över att jag inte rider tillräckligt bra blev stillat...bara hästen är nöjd så:meh:.
 
:eek:
Nöjd Pålla fick en sko med sula och komma ut i sjukhagen lagom till lunch! Inte en sekund för tidigt tyckte hon. Tyckte hon avlastade hoven mer igår kväll och i morse, men när hovis tagit av bandaget så övergick hon raskt till att vila det andra bakbenet istället. Helt torrt under bandaget, och hon verkade då inte halt när hon småtravade igenom stallgången.
Jag jobbar natt igen, så hon får gå ut i sjukhagen i morgon också, så ska jag kolla om hon rör sig rent i morgon kväll.

Kan meddela att bädd med torv och halm är väääldigt svårskött. Initialt väldigt mysigt, såhär såg det ut igår kväll när jag åkte:


Möttes av det här i förmiddags:
 
@Fiorano Jo sitta in är ju egentligen inte svårt. Det har jag gjort förr. Har man den minsta kroppskontroll och avläsningsförmåga borde det gå bra. Däremot har jag aldrig grundutbildat dvs lärt in tygeltag, stopp, gå, skänkelhjälper osv. Tömköra kan jag inte ens.
Men nånstans tänker jag att det kanske inte är så tokigt ändå att ha en treåring. Den rids in i vår, sen vila och sen kommer den ju inte att gå speciellt hårt på ett par år. Så tiden blir inte ett problem, knappast ekonomin heller då jag jag tvivlar på att en unghäst kostar lika mkt som en i full träning. Under tiden kan jag träla på med min 07:a och se vad det blir av henne. Går hon att rida är det bra för då blir jag inte för ringrostig för unghästen. Och nånstans kanske jag har en påläggskalv att se fram emot om det nu aldrig blir bra med 07:an. Jag har ju minst två år på mig med 07:an att se om jag orkar med henne, innan den andra är såpass igång att det känns som att dom tar lika mkt tid och pengar i anspråk.
Men samtidigt är det ju ett projekt att ha unghäst. Och frågan är om det är två projekt jag verkligen behöver. Jag har ju haft ett ständigt projekt med den här i snart 3 år och jag är som sagt ganska trött på att jobba och slita och inte få nån belöning.

Men allting är ju som sagt beroende på om jag alls kan ha båda på lösdriften. Jag köper aldrig i livet en treåring och har den på stall 12 tim/dygn. Finns inte på min karta. Dessutom är vinterhagarna inte tillräckligt stora för vad jag tycker är okej för en sån ung häst att gå i större delen av året, även om de hagarna vi har i vårt stall är de bättre i området.

@Maja_Kandi Det blir lätt så på pelham att öglorna för sidostyckena vill på att klämma. Man kan böja ut dem lite om man ser till att göra det försiktigt så att man inte knäcker dom. Frågan är om det är alldeles för litet även i mundelen?
Ett rakt bett är ju heller inte katastrof om det är lite för långt. Så prova att byta det först och främst.

Men visst hade du provat att rida henne på rakt bett förr? Har för mig att jag läst nåt om det. Funkade hon på det? Annars kan det vara en ide att prova ett pelham med lite tungfrihet. Min gillar som sagt inte helt raka bett men går super på mitt oledade tränsbett med tungfrihet.
Och för min del provar jag inga hävstångsbett som inte är oledade. Dock har jag inte behövt på den här, men en av mina projektponnyer söderut red jag ut på pelham.

Ja jag ska prova byta till ett större. Hon har mest bara gått på rakt med fasta ringar, allt annat har hon ratat och blivit väldigt tråkig på på olika sätt. Hade ett helt vanligt tränsbett ett tag, tvådelat med lösa ringar, vilket en period funkade väldigt bra. Men det är det raka som funkat allra bäst. Därför blev jag glad när det fanns ett helt vanligt rakt pelham med korta skänklar. Tänkte att det kanske inte skulle bli sån jättestor omställning, men tja... Ojojoj. Hoppas det funkar bättre med ett större. Annars får jag prova nåt annat. Kanske ett tredelat med fasta ringar, har aldrig provat tredelat på henne innan. Dressyrträning på söndag, hoppas kunna få lite bra tips med mig därifrån.

Ang ponnyplanerna låter det faktiskt riktigt klokt (och väldigt roligt ;)) i mina öron att köpa en treåring. Skulle nånting inträffa så att du inte hinner/orkar med mer än en häst en period så tar en treåring verkligen inte skada av att bara skrota i hagen ett tag. :)
 
:eek:
Nöjd Pålla fick en sko med sula och komma ut i sjukhagen lagom till lunch! Inte en sekund för tidigt tyckte hon. Tyckte hon avlastade hoven mer igår kväll och i morse, men när hovis tagit av bandaget så övergick hon raskt till att vila det andra bakbenet istället. Helt torrt under bandaget, och hon verkade då inte halt när hon småtravade igenom stallgången.
Jag jobbar natt igen, så hon får gå ut i sjukhagen i morgon också, så ska jag kolla om hon rör sig rent i morgon kväll.

Kan meddela att bädd med torv och halm är väääldigt svårskött. Initialt väldigt mysigt, såhär såg det ut igår kväll när jag åkte:


Möttes av det här i förmiddags:

Oj Jisses! Bara att skotta ser det ut som. :crazy: Vad skönt att hon verkar vara på bättringsvägen! :)
 
@stjarnfrugt Om jag har lyckats få en åtminstone hyffsat ridbar häst (tom riktigt trevlig enl dressyrtränaren), jag som innan denna aldrig suttit på en häst yngre än sju år, så hyser jag inga som helst tvivel på att du inte skulle lyckas. :)
Sen skulle jag själv nog inte välja en unghäst igen även om denna resan varit rolig men det är onekligen praktiskt när man har två.
Hoppas hostan håller sig borta.

@Marvin Spännande tidsfördriv för dig ser det ut som. :p

*kl*
Red i regnet och kylan ikväll. Först ut en sväng, som blivit vår rutin och sedan på bana. Det är fascinerande hur på och riktigt hon jobbar på grusvägen för att tio meter senare, inne på ridbanan, gå med huvuder i vädret och bli tygelhalt typ.

Jaja, vi jobbade på med det vi gjorde på träningen och när hon väl kommer igenom så blir hon en helt annan häst med bra tryck, helt annan rörelse och hon går framåt. Jättecoolt. :p Men så lätt ramlar vänster in och stödet på höger fladdrar iväg men superskönt att jag lätt hittar tillbaks nu. Jag tänkte lite idag på tipset @Jfrelin gav om nedsittning för jag vill så gärna få fram och behålla den trav jag vet finns där och som nu kommer fram emellanåt. Samtidigt kommer jag ju åt henne så mycker bättre när jag sitter ner.

I tisdags rök lite päls också. Hon stod och sov trots att jag nöp henne några gånger. :o Inte jättesnyggt men praktiskt, blev typ jakt/filtklippning.
 
Men @stjarnfrugt du skriver ju hela tiden att du vill ha en häst att verkligen rida och träna och tävla på? hur passar en oinriden 2:a häst in i den bilden om du dessutom aldrig ridit in en unghäst? :confused: Bortsett från att en sån är billigare vid inköp så hamnar den ju öht inte i det du vill egentligen utifrån det du skrivit tidigare hela tiden? Om du aldrig utbildat en unghäst dessutom så blir det ju en variablel det med i sammanhanget om du känner minsta tveksamhet utifrån det?
 
Jag har nog åkt på bihåleinflammation så den här veckan har vi ridit ut i sakta mak. Passar perfekt när kompisen har börjat sätta igång sin häst. :) Tror min pålle tycker att det har varit ganska skönt han också!

Vilken liten gris hon är Chatsi @Marvin . Skönt att hon har fått komma ut och att hon verkar må bättre!

Kul men nya i tråden! Välkomna:) Nu får ni nya lägga upp bilder så att vi får se era fina pållar!
 
@mackan Ptja, jag är väl en dum idiot som tänker att någon gång är den första gången man rider in en häst i egen regi. Hur gör andra som köper sin första unghäst? Jag har medverkat vid det tidigare, men aldrig basat själv så att säga. Självklart ser jag till att det finns folk att anlita som hjälper mig. Jag är inte helt olevd eller 12 år gammal och bäst i världen.

Jag tänker på den aspekten att det kan ta ett tag att vänja sig vid att äga två på heltid, då kanske det är bra att det inte är två som kräver full aktivitet varje dag. En ungponny blir det i vilket fall, jag tänker inte köpa en äldre som ridits av barn där jag får göra om allt arbete. Jag har ridit såna alldeles för mkt, och visst är det kul på sitt vis men ska jag köpa en riktigt fin gångartsponny så nej, jag tänker inte betala 150k för en som är i ålder att den meriterats. Jag ger ju hellre 40k för en kvalitetsponny som är 3-4 år än 40k för en som är 8-10 år och där det är ett jäkla jobb att få till ridningen. För så länge jag har kar min 07:a vill jag inte köpa dyrare än så.
Att just det här exemplaret var -12:a kan jag ju inte göra nåt åt. Den hade hellre fått vara en -11:a och lagom grundriden.

Ridmässigt tänker jag väl att min kommer att ridas nästa år. Så om det nu inte ska till en massa andra skador och eländen så tänker jag även att hon ska tävlas i sinom tid. Om det nu blir nåt av henne, men efter 1,5 år ska väl hästkraken kunna gå en LB med lite hopp om livet. Och kan hon inte det så har jag nog större problem än att häst nr 2 är för ung för tävlingsbanorna. Jag behöver inte ha två hästar i full tävlingskondition. Ang tävla så är det mer frusterande att ha en åttaåring som inte kommit ut på banorna trots att man är inne på fjärde året ihop, än att börja om med nåt nytt. Så känner iaf jag.
 
Har hur som haver talat med stallägaren och det ser både ljust och mörkt ut. Det finns plats för en häst i storleksordningen ponny + min nuvarande + ägaren egna hästar. Problemet blir nästa höst då fölen kommit och det blir en plats kort när de går in i lösdriften från beteshagarna, då kommer en av mina få gå in på stall. Det hade väl iofs funkat en period tills nåt föl blir sålt, men det gäller ju då att det finns en ledig boxplats i stallet just då. Det är ju ingen garanti. Och börja krångla med att stalla in på helt nytt ställe.... nja va.

Så det ser helt enkelt ut som att jag får satsa alla mina kort på den jag har och hoppas den funkar :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp