Bukefalos 28 år!

07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Jag har missat, vem av dina ston är det du betäckt, är det den här?

annars förstår jag att hon kan kännas seg, vem blir inte det i den här värmen ;)
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Kan det vara samma som min Juno-att hon sprungit i hagen och vrickat sig? Han blev iofs ohalt på mindre än en vecka, men vrickningar kan ta en j-la tid! Hoppas att hon läker snart:).


I söndags var hon inte halt vä. bak så det är något nytt, däremot markerade hon lite då på "sårbenet". Skulle kunna vara en vrickning men eftersom hon inte är svullen så tror jag inte det. Fram ser hon fräsch ut nu iallafall och såret är i princip läkt. De senaste dagarna har det verkligen läkt ihop fort.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Juno var knappt varm och inte ett dugg svullen där han var halt. Hans hälta kom i samband med det där fullständiga tokruset för insekterna (höll på i dryht tio minuter och sprang sig svettig över stock och sten in och ut ur skogen...). Så jag är väl rätt säker på att det bara var en vrickning för honom. Ska kolla honom på lina idag, men tror ju att han är helt fräsch.

Skönt med såret och jag håller ändå en tumme att det inte är så allvarligt med hältan:p. Du måste ju få använda dina nya Pikeurbrallor:D!
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

*kl*

Har börjar inridningen av mina nya stövlar idag. Det är en smärtsam historia och efter lite skritt knäppte jag upp dom och öppna lite dragkedja eftersom det gjorde ont i knävecken:p. Men dom är ju iaf sjukt snygga:D!! Barbie kändes fin idag, pigg men riktigt ridbar och mjuk:). Började redan nötningen av ryggningarna och hon blir rätt sur, på slutet gjorde hon en superfin ryggning så jag känner hoppet!

998221_10200910358833134_3085315_n.jpg
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

De är svinsnygga! Vilket märke?

Måste köpa nya stövlar jag med. Jag hoppas jag slipper måtta upp för det är ju så satans dyrt. Mina är måttade men jag vägde nog 7-10 kg mer än nu och hade så klart bredare vader.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Dom är från Alex´s Boots. Italienarna som alltid finns på mässor. Jag har ju superstandard ben och då kostade dessa bara 3.000:-:). Är supernöjd med dom!
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Känner igen mig i tröstätandet främst av onyttigheter;). Hoppas verkligen det löser sig för era hästar! Själv ska jag till vet igen med rörelse störning/hälta i ett bakben som inte vill ge med sig. Han har kunnat bli påverkad av hakningarna tidigare men det har alltid gett med sig men nu misstänker jag att det är ngt mer. Han med att starta han första tävling i varje fall men nu börjar det kännas lite hopplöst...
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Jag hade hellre kommit hem med en välundersökt häst utan diagnos, än med en diagnos som kan innebära konvalecens på 6-18 månader, om hon nånsin blir frisk.

:cry:

Nu får jag ju inte ta ut det i förskott, eftersom det ju inte gick att ge någon prognos, men min hjärna är blixtsnabb på att komma på skräckhistorier. :crazy:

Jfrelin: Min häst var ju halt på ett bakben förra sommaren, visade sig vara en rejäl låsning i ländryggen.
Den här gången syntes heller ingenting utanpå, men var ju väldigt mycket allvarligare.

Hur tusan ska man veta?? Man skulle ju behöva ultraljuda hästen själv varje dag. :crazy:

Stor ångest nu, valde i samråd med vet att låta henne gå kvar på betet så länge, där är rätt lungt. Men de rör ju på sig, nån springer för flugor och så blir nån arg för att Chatsi står i vägen och flyttar på henne, och då kan hon ju springa några steg.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Nej så tråkigt! :cry:
Vet vilket helvete det är att ha dom i vila & inte veta hur lång tid allt kommer att ta eller om det någonsin blir bra! :yuck::cry:

Lider verkligen med dig & håller tummarna för att det vänder! :)
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Åh jag förstår :( tjatigt, men hoppas att veterinären har något positivt att säga när du ska tillbaka om två veckor.

cirkus, ok.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Gud så tråkigt :( Blir verkligen ledsen av att läsa detta... Jag håller verkligen tummarna flr att det ser bättre ut vid återbesöket....

Jfrelin: Hoppas att Divan blir bra snart och att det bara är nåt smått :)

Jag är fö på semester så jag har inget hästnytt att komma med. Dock verkar hästen sköta sig för hästvakten så då är jag nöjd :)
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Jfrelin: Min häst var ju halt på ett bakben förra sommaren, visade sig vara en rejäl låsning i ländryggen.
Den här gången syntes heller ingenting utanpå, men var ju väldigt mycket allvarligare.

Skulle kunna vara något sådant. Ska kolla när ET kommer ut nästa gång. Tror det är snart.

Håller båda tummarna att prognosen inte blir så dålig. Skulle ju vara oerhört tråkigt om det var väldigt allvarligt. Fina Chatsi.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Men fy vad trist. :( Hoppas verkligen att prognosen inte blir så illa när ni väl kan se mer exakt vad det är om två veckor.

Jfrelin; Hoppas det inte är något stort hos din heller. Dessa hästar! :arghh:
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Håller tummarna för er också! :) Det är så lätt att dom vrickar till sig i hagen oavsett underlag! :(
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Usch vad trist. Hoppas inte att det är för allvarligt och att hon blir frisk snart! Håller även tummarna för Jfrelins häst, att det inte ska vara allvarligt!

Kl
Här börjar det bli lite tungt, men jag försöker att tömköra så ofta jag orkar och hinner :) men det märks på pluttas kroppshydda att motionen har minskat. Han börjar bli tjock ;)

Hade en mysig morgon ute i stallet idag innan alla klägg vaknat till liv :)
BDFC316A-5829-41A3-AB4A-9074D69626DF-32393-000022E836582AC6_zps24547162.jpg
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Liten uppdatering på min konvalescent... Har precis skrittat ut en halvtimme, men det är en krutdurk jag sitter på. Men måste ändå säga att hon sköter sig fint med tanke på att hon står i utebox med tillhörande sjukhage hela dagarna. Får ju endast skrittas så det går ju inte att rida ifrån flugjävlarna heller. Så här ser det ut när vi ska ut :)
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1001517_10151561527492810_1803785069_n.jpg

Återbesök på klinik på onsdag, hoppas hennes hovledsinfl läkt ut...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 060
Senast: Marita73
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
62 63 64
Svar
1 268
· Visningar
48 495
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp