Bukefalos 28 år!

08:0rna del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:0rna del 8

Ok vad tråkigt! :(

Fast som du säger så är det ändå "bästa diagnosen" för att det förhoppningsvis är hyfsat lätt åtgärdat.
Håller tummarna för att allt går bra :)
 
Sv: 08:0rna del 8

Idag har jag och Lusen varit på vår premiär pay and jump!
Mycket duktig kille som dock var vråltaggad när jag hoppade upp men han lugnade sig ändå ganska fort :)
60 cm och noll fel! (Trots att jag råkade glömma ett hinder som jag upptäckte i sista sekund...:cautious: )

Taggad innan avfärd:
null_zps7350940d.jpg
[/IMG]

Hoppade fint på banan över alla hinderna:
null_zps0f9dae8b.jpg
[/IMG]
 
Sv: 08:0rna del 8

Nedrans, men som du säger, det var ju "bästa" alternativet. Håller alla tummar att operation mm går utan komplikationer.

@rebeckasff
Jisses sicket språng. Heja er! Visst blir man löjligt glad när det går bra vid sådana tillfällen. :D

Kl
Nalle var lite dyrare än vanligt igårkväll när hans hagkompis smet förbi i grindöppningen och brallade iväg mot stallet i mörker och kuling. Nalle gjorde ett litet försök att följa efter, men när grimskaftet tog emot så stannade han hos mig och följde snällt med. :)
 
Sv: 08:0rna del 8

Alltid lika uppskattat när dom sköter sig och är kontrollerbara i sånna situationer! Det blir ju liksom inte lättare när man tappar den man håller i och dom drar iväg i mörkret tillsammans.. :cautious:

Hehe, aaa, just det hindret var lite extra läskigt ;)
Men han kan när han vill min lilla Lus.
Nu laddarvi för repris på torsdag fast då på hela 80 cm :eek:
 
Sv: 08:0rna del 8

Men herregud såsom du undersökt den där hästen o ingen har kommit på detta förut?? Hoppas nu verkligen att det är benbitarna som stört honom och att operationen/konvalescensen går bra.

rebeckasff: Har sagt det förut...vilka GALNA hästar du har!:D Skulle inte våga sitta still med ledare på nån av dom...:rofl:

Natasha: Hade samma situation häromkvällen, heltokiga hästar vid insläpp pga halvstorm. 4-åringen skärpte sig o lät sig snällt ledas in men innan jag hann gå tillbaka så brakade 6-åringen genom staketet...som tur var så sprang hon in i stallet iaf...:crazy:
 
Sv: 08:0rna del 8

Ja, och jag grämer mig ju lite lätt över att jag inte bad om bilder på kotlederna när jag ville ha bilder på hasleder och knäleder för att utesluta spatt och OC för ett år sedan. Ibland stirrar man sig blind på att något sitter högt upp, men det blir ju sekundära problem där istället. Nu har vi op-tid redan på torsdag, ska bli skönt att få det gjort så kan vi vara konvalescenta tillsammans sedan, sjukhage som är så roligt...
 
Sv: 08:0rna del 8

Skönt ändå att det blir så fort, då får du ju ett svar inom kort.

kl

Var o red lite dressyr ikväll för det var hiskligt dåligt väder ute. I början var hon lite seg o trist men i slutet fick vi in bakbenen och upp manken o hon travade så man kan börja lipa för mindre!:) Älskar min häst!:love:
 
Sv: 08:0rna del 8

Här är en till som älskar sin häst :love:

Hoppträning idag igen och jag har en så fin häst :bump: Det känns att hon börjar ta sig igen nu efter uppehållet, idag var hon piggare och mer följsam runt skänklarna än sist. Mindre springig, mer lugn och jag fick komma ihåg att driva lite mer. Som vanligt är det piloten som måste lära sig att bli skickligare och hästen har talangen att plocka fram om man gör rätt.
Pratade med tränaren om hon kan rida henne när vi ska höja hindren senare, så att det blir rätt då så inte jag gör så vi kommer tokigt när det börjar bli höjder. Känns bra att ha en så bra ryttare som tränare att man kan få den hjälpen :bow:
 
Sv: 08:0rna del 8

Roligt att ni börjar hitta tillbaka :)

Jag har samma planer för min 09a, alltså att låta tränaren hoppa och tävla när det börjar bli lite höjd. Känns bäst för hästen att få en ärlig chans när matte tycker att det börjat bli högt och rattar då förmycket.. :o;)
 
Sv: 08:0rna del 8

Även jag är väääldigt förtjust i min häst. Kommit igång att träna dressyr igen och han går från klarhet till klarhet. Visst ligger vi lååångt efter men skit samma, vi har kul och inte så långt från någon start i L:C /L:B dressyr, iaf om han går som igår. :)
 
Sv: 08:0rna del 8

Tack för att du tänker på oss! Jag sitter hemma och är nervös, lär göra det tills Tamas (kirurgen) ringer, eller ringa honom om jag inte hört nåt efter lunch. Även om operationen ska vara relativt enkel är jag nervös över uppvak och sövning, mätte honom till 174 cm när vi var iväg förra veckan och jag kan tänka mig att han försöker ta sig upp så fort han börjar vakna.. :nailbiting:
 
Sv: 08:0rna del 8

Har hållit tummarna hela dagen - och jag var uppe kl 5.00 redan... :meh:
Hoppas hoppas att det gick bra.
 
Sv: 08:0rna del 8

Tack för alla hållna tummar, de hjälpte nog! Operationen och uppvak gick bra, han hade ett större fragment i VB som har men även två små togs bort från HB. Lederna såg annars fina ut, endast små slipfåror och lindrig reaktion i ledkapseln som de kunde rensa på VB så sannolikt har han varit störd av fragmentet.

Sambon får hämta honom imorgon, kanske även en ny (begagnad) Subaru Forester när han ändå är på vägarna :-) Nu väntar 2 veckor på box och sen sjukhage minst 2 veckor, hoppas han kan hålla sig någorlunda sansad, ska pimpa boxen imorgon med diverse leksaker och sysselsättning!

Ser fram emot att få sitta i sadeln igen, fick sån ridabstinens att jag måste dressyra lite med i förrgår med tinkern i stallet, men det är ganska stor kontrast mot min, tinkern är betydligt mer gravidsäker! Sydde om ett par gamla ridbyxor till mammabyxor och kunde till och med sitta ner och rida sidvärtsrörelser i trav, ibland är det bra med hästar som inte har så mycket swung i steget :D
 
Sv: 08:0rna del 8

Åh vad skönt att det gick bra! :)
Och jag är som du, mer nervös för sövning och uppvak (mer än en häst som skadat sig där) än själva operationen..
Hoppas nu att konvalescens tiden också går bra!

Kl
Älskar min lilla Lusebus jag också!
Idag var vi på vår andra P&J och på 80 cm. Han var jättefin att rida fram och hoppa fram trots på tok för många hästar i ridhuset..
Inne på banan tyckte han ett långsidan med läcktaren var lite läskig men annars rullade han över alla hinderna fint förutom ett stopp som jag tar på mig pga dålig ridning.
Men han hoppade både vågplank, större grindar och vattenmattan utan bekymmer :love:
Inga bilder idag, får se om jag kan få till något från filmen senare :)
 
Sv: 08:0rna del 8

Vad skönt att allt har gått bra för er idag, nu ska det väl bli ordning :)

*kl*
Här är jag så besviken på mig själv efter hoppträningen nu ikväll, så himla dålig på att rida på en häst som är helt underbar och ställer upp och så kan inte hennes matte rida... Bläää!!

Nu blir det att skärpa till sig för på lördag är det pay and jump och jag tänkte hoppa 80 och 90 men vi får se hur det känns.
 
Sv: 08:0rna del 8

Skönt att det gått bra hittills, hoppas att det går bra med vilan nu också :)

Här är en filmsnutt från sista varvet på träningen i tisdags:

http://youtu.be/YpCI_bX0q2k

Nästa blir hopptävling på lördag, 1 m avd B. :bump: Årets första!
 
Sv: 08:0rna del 8

Skönt att höra! Jag är som rebeckasff; oroar mig mer för uppvak och sövning.
Fortsätter hålla tummarna för att konvalescensen går bra så ni kommer igång lagom till det vackra vårvädret.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 499
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 603
Senast: Madalitso
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
1 222
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 052
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp