09:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahopp, nu har jag och odjuret varit på äventyr igen, idag en pay&ride :devil: Sist vi tävlade tyckte jag att det gick bra och att vi fick lite snålt betalt. Idag var det hey baberiba, och domaren måste ha haft sina snäll-glasögon på, för han såg nog inte samma ritt som jag var med om. Idag fick jag vara "den där med den galna hästen", kämpade mig blå för att inte ha ihjäl något av ponnyekipagen på framridningen. Väl inne på banan studsade vi oss till drygt 64% i LB:2, vilket jag tyckte var ungefär 20% mer än vi gjort oss förtjänta av. Sedan ville han inte lämna banan, farligt där ute. Nu blir det lydnadsträning för fulla muggar!:angel:
 
Jag och Dono har varit i väg på tävling idag. Oj vad han sprang fint på framridningen, han har aldrig varit så fin. Kom till och med fram folk och berömde honom, sånt gör mig så himla glad! :D Men precis innan vi skulle gå in på banan, började en häst stegra och skrika. (väldigt bra träning för honom dock). Då blev han väldigt spänd och okontaktbar, han använde nog den sista energin han hade. Han släpade sig runt banan och jag red som en tok för att få fram honom. Haha! Han tyckte även att han skulle gå ut från banan så det passade han på att göra! haha Token... :P Men jag är så himla nöjd ändå, att han var så fin på framridningen. Så nya tag igen, så hoppas jag att han kan börja släppa lite spänningar på banan snart :)
 
Jag och Dono har varit i väg på tävling idag. Oj vad han sprang fint på framridningen, han har aldrig varit så fin. Kom till och med fram folk och berömde honom, sånt gör mig så himla glad! :D Men precis innan vi skulle gå in på banan, började en häst stegra och skrika. (väldigt bra träning för honom dock). Då blev han väldigt spänd och okontaktbar, han använde nog den sista energin han hade. Han släpade sig runt banan och jag red som en tok för att få fram honom. Haha! Han tyckte även att han skulle gå ut från banan så det passade han på att göra! haha Token... :P Men jag är så himla nöjd ändå, att han var så fin på framridningen. Så nya tag igen, så hoppas jag att han kan börja släppa lite spänningar på banan snart :)
Men sikken buse :D Precis bara att ta nya tag :) Dom är ju trots allt fortfarande ( i mina ögon) bäbisar ;) Hihi
 
Måste erkänna att saker går framåt med min buse, vi tränar mkt dressyr och hoppning. Blir inte så jätte mycket skogsridning nu när det är så kul att rida, vädret är bra, hästen rolig och allt blir bara bra. Trotts allt allt varit bra ett tag nu sedan jag satte igång honom igen så har han fått en knäpp tillbaka och är lite hetsig i galoppen igen. Men det löser sig nog med mer träning. Sedan så har jag även haft en som provridit honom och är personen ifråga intresserad så säljs han nog inom en snar framtid. Men vi har haft nästan två härliga år tillsammans och han har lärt mig mycket!
 
Passade på att njuta av det fina vädret och åkte till stranden och red med en kompis :D (Hennes låne häst passar här med då han är också är född -09 :D)
Min sits är fortfarande inte helt korrekt, men lägger upp bilder ändå :p
Bildbomb!!!
En_dag_pa_stranden_D.jpg

25763_1398801508.jpg

46935_1398801546.jpg

90966_1398801516.jpg

51384_1398801536.jpg

92775_1398801519.jpg

92634_1398801523.jpg

11652_1398801530.jpg

96000_1398801538.jpg

37506_1398801548.jpg

67875_1398801500.jpg

55788_1398801543.jpg

30921_1398801553.jpg
 
Gud så trist om man bara fick visa bilder när allt är helt korrekt @Nightwish ;) Det ser så jäkla härligt ut där på stranden!

Min sportko har börjat komma igång nu. Rullar på bra ute i samtliga gångarter, och snart kommer veterinären och kollar munnen på henne. Inga tendenser till sadeltvång öht senaste veckan :banana: Har börjat mata på henne ordentligt nu så det ska bli lite fjutt i damen. Förhoppningsvis även lite former. Slutligen får hon sällskap utav ett annat sto i veckan och därmed slipper jag ha henne i blandflock. Yes, livet äro underbart nu. Just det, har en egen sadel också :up:
10287221_10152356172975688_2146329899_n.jpg
 
@manhattan_2006 - För att svara på inlägg, "tagga" nån i inlägg så sätter du bara @ framför nicket ;)

Så fort din har skimmlat av, min är fortfarande väldigt mörk, men det är jag glad för, hon är en riktig skitgris :p.
Han är så himla fin, hur hög är han nu?
Min är ca 174....
 
@Nightwish Tack nu fattar jag!

172 senast jag mätte för några månader sedan, han har vuxit länge så får se om han är färdig nu;)
ja han skimla av jättefort från att han var 3 tills nu.
Roligt när de är mörka lite längre är så fint när de är grå, inte för det spelar någon större roll men det är ju rätt ovanligt att de blir ljusa så tidigt.
 
Idag provade vi lite delat ur LA:1 som vi rider på torsdag. Stor skillnad i galopp delen. Bär sig mycket bättre och rinner inte iväg. Var lite svårare i höger varv där hon drog iväg lite grann. Och så har hon börjat förstå sig på vad rygga betyder så idag behövde vi inte ens någon hjälp med det :) Duktig liten skit.
 
_DSC0089.JPG


Apropå snack om skimlar så hade jag precis börjat tvivla på att jag HADE en skimmel. Galishimo har varit riktigt mörk. Men denna vår så bröt de vita stråna fram! Känns ju nästan som en ny häst... :p
 
Idag har matte haft hjärtat i halsgropen och lillan har varit så glad. hehe jora vi har hoppat igen ;) En linje dessutom som hon tyckte var skit skoj så det kändes som om det gick i 120 genom den. Jo hon hade eld i baken kan man säga.
Iaf så höll det i sig när hon kom ut i hagen också ;) Hihi hon var helt galen idag stumpan :P

10169339_10152122016183753_5156677668180047530_n.jpg

10313536_10152122016073753_630074864554107423_n.jpg
10307414_10152122016263753_7642432586809638824_n.jpg
 
Och idag fyller min "lilla" prinsessa år :love: :banana:
Det firades med att åka iväg på en Clear round
Hoppade en runda i 0,90 m och blev felfri :D

10268600_796334357043697_237881358951566396_n.jpg
 
Oh vad kul det ser ut för er alla som tävlar!!

Jag skulle så gärna vilja börja hoppa lite med min, men jag känner att galoppen inte är tillräckligt reglerbar än för det, jag vill kunna styra riktigt bra, korta sprången snabbt bara några få språng och sådär innan vi börjar hoppa på allvar!

Men åååh så avis jag är på er allihop!

Just nu jobbar jag på att hitta någon med en valack att rida ihop med. Ston skiter han i fullständigt, men valacker spanar han väldigt mkt på. Jag kom på att han aldrig har träffat valacker, utan bara ston och hingstar innan, så för honom är väl valacker något jätte konstigt. Jag hoppas att det ska försvinna med lite träning. Jag har ju innan faktiskt aldrig ridit med andra hästar, så det är väl inte jätte konstigt om han blir lite spänd såhär i början. Jag funderar på att anmäla mig till ridskolan, just för att det är 10 st i varje grupp, då måste han ju vänja sig :p
 
Jag har tyvärr inga nya bilder på Fille, men! Han har blivit pappa! Jag har än så länge bara fått en huvudbild, så ni får hålla er tillgodo med den! Skimmel kommer den lille parveln bli, och de är så nöjda med honom att de funderar på att betäcka om! :D

10247271_10154169721645193_5718239516314620642_n.jpg
 
Äntligen har vi lyckats ta oss runt utan massa missar! Idag red vi en LB:1 och den enda missen var att han bröt av i galoppen en gång då han blev spänd, samt att han passade i stället för att skritta. Det händer när han blir spänd, då han tappar bjudningen. Men jag lyckades ändå lotsa honom runt banan utan större missöden :) 68,10% Med bland annat 8,5 på en serpentin, och fyra stycken 8 till i programet! :D Så himla glad, då vi red på 58% förra gången och målet idag var att rida på över 60% :) Första utan för placering, nu är vi också på gång :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 919
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 001
Senast: mackan
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 649
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp