09:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
16630_10152400903823094_4436118824508828839_n.jpg

Här om dagen då de vart bus i hagen. Ska bli kul att fota dem igen när vi släpper på sommarbete om 2veckor! :D

Så synd att jag inte fick med huvudet på denna bilden :/
10253869_10152400940658094_1102045725270323701_n.jpg
 
Härligt @IsabelleStolt :D

KL

Debuten för pluttan i LA tycker jag gick super bra :) Blir lite låg stundtals och galopp delen var väldigt jobbig för henne. Gjorde lite större volter för hennes skull. Men vi belönades ändå med 59,86 % Nästan ;) hihi. I ryggningen hade hon super bråttom så jag han knappt göra halt innan hon började. Hon är kvick och lär sig saker ibland för fort ;) Men jag är jätte nöjd med rundan och med hästen såklart :)

Tyvär orkade jag inte lägga in protokollet denna gången.

 
Senast ändrad:
Tack så mkt @Nightwish!

Ja lite har han allt biffat till sig, främst i nacken dock, resten har inte riktigt hängt med än, men det kommer! Han är rätt rejäl för att vara arab, 162 sist jag mätte honom, lär väl inte hända så mkt mer på den fronten, om inte musklerna lyfter manken förstås.

Jag vet inte om jag sa det, men jag beställde wow-sadeln iaf, den kommer i mitten av juli. Jag längtar jätte mkt! Mest längtar nog min tränare dock, hon tjatar om att jag MÅSTE ge mig ut och tävla på honom! :D
 
Debut i LA:1 i söndags och jag konstaterade att vi inte kan rida på kort bana, blir massa saker som ska in och inte en meter man hinner få bjudning på. Fick en björk i huvudet också ;) Men fick 7 på förvända, den jag trodde skulle gå åt skogen. Sen blev det endel missar som fel galopp, bröt av en gång och flyttade inte på sig i skänkelvikningarna. 55, någonting% :) Nästa gång blir det nog en LA:3 så vi får plats. Kommer åka till Skåne i helgen och träna hoppas jag, och nästa vecka till Stockholm för att pröva Childeric sadlar. (Har en Equipe till salu;)
 
Det går bättre nästa gång ska du se! Förvänd galopp är SVÅRT! Var nöjd med den 7:an!

Ja jag hoppas på det :D 7:or på 10 m volterna i trav och 7:or på båda förvända och uppridningen i trav :) Ja man får försöka se det ljusa, det finns där inne :) Missade att halten i programmet var vid X i slutet också så där gjorde jag lite fel med ;)
 
@IsabelleStolt En björk i huvudet ? :rofl: Jätte fina bilder :love:

KL
Vi tränade för Ricardo igår. Han skröt om hennes bakben och sa att hon kommer bli en bra tävlingshäst för de större klasserna. Han tycker dock det är synd att hon är så liten men han anser att det inte ska ha någon betydelse :)
Det jag måste tänka på är att ha lugna händer och smyga fram hjälpen lite mer så jag inte kör pang på rödbetan. Lägger ut film så snart den blir godkänd :)

IMG_8247.png
 
Oj! Tack så mkt!

Nu är det dessvärre så att alla arabhingstar som går igenom en veterinärbesiktning är godkända, så visst är han godkänd, men det lägger jag ingen vikt vid.

Det jag däremot lägger vikt vid är det här:

1377363_283215531851991_61290313617590053_n.jpg

10404885_283215541851990_5565377997387654070_n.jpg

10252024_283214655185412_4493764641866309906_n.jpg


Har ni sett något sötare?? :love::love:
Jätte lik sin pappa som föl, enligt ägarna det mest typade fölet de har haft, och det är ett välmeriterat sto som har fått många föl! 22 år i år och det var tänkt att hon skulle pensioneras från avel nu, MEN iomed att de är så nöjda med den lille så kommer de hit och gör ett helsyskon!

Enligt ägarna så är den lilla mkt typad, rör sig med otrolig bärighet och är extremt lugn och orädd! Mamman är lite av den gamla typen, rör sig lite symaskinsmässigt o sådär, så jag är väldigt nöjd med hur han verkar nedärva sig!


Sedan lägger jag mkt vikt vid det du säger, att han är den snyggaste araben du har sett. Det är många dressyrryttare som dreglar över hans rörelser, och hur ofta händer det när det är en arab? ;) När han uppepå det är stor OCH typad... Ja, det känns lite som jackpot ;) Väldigt många som inte brukar gilla araber gillar honom, och det är bra kvitto tycker jag, han är inte bara en bra arab, han är en bra häst oxå :p
Han verkar nedärva storleken med, hans son på 22 månader är 155,5.

Behöver jag säga att jag är kär i min "lilla" plutt? :love::love:
 
Han ÄR snygg @kimmis87 !

Här går det framåt med stormsteg. Jag ränner ju med Fiorano på dressyrtävlingar som hunsad läderfettsansvarig ;) så lite inspirerad blir man, vi avrundar våren med en programträning nästa söndag sedan går hon på sommarlov hela juni. Börjar få fnurr på galoppfattningarna, har tagit några glädjebockar och skuttat småkryss. Mycket finare i munnen sedan tandläkaren åtgärdade hakar och vargtand. Fina, stora!

20qo1y.jpg


I övrigt ser det lite rörigt ut. Ena valacken hon går med har visat sig betäcka och det är inte populärt hos mig. Så till hösten står vi utan plats just nu och jag bygger hage till förbannelse. Tacksamt när tråden ser ut som Sideshow Bobs frippa och myggen jublar.
 
Var iväg idag och red en LA:3 . Jätte nöjd med rundan. Dock var hon väldigt trött så jag orkade inte hålla ihop henne ordentligt hela programmet. Men hon kämpade på bra lillan. Men hon gjorde sina saker. Lite motvillig i ryggningen och ett avbrott i den förvända galoppen. Annars hyffsat fina poäng
icon_smile.gif
Ni kan kolla på poängen i Equipe. Vi skrapade ihop 59,85% Nästan 60 igen
icon_wink.gif

Och det öste ner regn i slutet av programmet. Så vi blev lite blöta
icon_smile.gif


javaa.jpg
javva.jpg
Javvaaa.jpg
javvaav.jpg
 
Var iväg idag och red en LA:3 . Jätte nöjd med rundan. Dock var hon väldigt trött så jag orkade inte hålla ihop henne ordentligt hela programmet. Men hon kämpade på bra lillan. Men hon gjorde sina saker. Lite motvillig i ryggningen och ett avbrott i den förvända galoppen. Annars hyffsat fina poäng
icon_smile.gif
Ni kan kolla på poängen i Equipe. Vi skrapade ihop 59,85% Nästan 60 igen
icon_wink.gif

Och det öste ner regn i slutet av programmet. Så vi blev lite blöta
icon_smile.gif

Åh hon är så fin! Det är bara orken som brister, inte kvalitén. Jag har en häst som låser sig mycket på tävling, men tjurig och tävlingsmänniska som jag är tänker jag alltid "Jag skall rida på över 70%" och bara ger gärnet. Vissa gånger funkar inte ens det då orken brister, men jag tycker att när man tävlar får man vara drottning för en dag ;)

Vore ditt sto större skulle jag nog förfölja dig med köpeerbjudanden, tycker hon är så fin :d
 
Åh hon är så fin! Det är bara orken som brister, inte kvalitén. Jag har en häst som låser sig mycket på tävling, men tjurig och tävlingsmänniska som jag är tänker jag alltid "Jag skall rida på över 70%" och bara ger gärnet. Vissa gånger funkar inte ens det då orken brister, men jag tycker att när man tävlar får man vara drottning för en dag ;)

Vore ditt sto större skulle jag nog förfölja dig med köpeerbjudanden, tycker hon är så fin :d

Ja det är inte lätt. Men hon är nog matt i kroppen efter en intensiv vecka med mycket träning både dressyr, hopp och skogs ridning. Haha inte tycker du väl hon är liten :laugh: hihi. Hon brukar pinna på bra på tävlingar annars men idag var hon extra trött :) Mycket med brunsten också skulle jag tro hon var lite matt förra tävlingen också .
 
Var iväg och tävlade idag, känslan var betydligt bättre än tidigare även om han fortfarande blir låååång och långsam. Han var riktigt tramsig och skyggade för både domare och en ljusfläck på marken, reste sig t.o.m. en gång, antagligen eftersom han inte var helt framme. Jag la extra volter när han höll på som värst så vi fick avdrag för felridning och i kombination med resningen förlorade vi ganska många poäng där. Men det känns ändå som att vi är på rätt väg! Nästa gång kör vi två klasser, så får vi lite mer skolning per tävling! Det ska nog bli ordning på oss också.. :up:
b103113.jpg
 
Åh, vad avis jag blir! Jag vill också komma igång och tävla! Vi har lite jobb kvar, bara. Jag har fixat en "vanlig" sadel till Galishimo men vågade inte rida i den på en gång då han kändes för vild, så jag föredrog westernsadeln så jag kunde hålla fast mig ifall han skulle bli rädd och spritta iväg. Nu har han blivit lite tryggare så nu har jag faktiskt vågat mig upp tre gånger i den "vanliga" sadeln! :) Det känns bra men jag är småskraj och lutar mig framåt fortfarande. Det försvinner nog allt eftersom. Men roligt är det! Han har börjat bli väldigt snäll. Han skyggar mycket mindre nu än förut. Pellefanten :heart

_DSC0028.JPG



_DSC0103.JPG
 
Tack @Bluefish!

Hovslagaren var här igår, vi diskuterade mkt fram och tillbaks hur vi skulle göra med fötterna på herrn, jag talade om ganska tydligt att jag inte var nöjd med hur de såg ut, och att han ganska ofta inte hann undan med framfötterna innan bakfötterna skulle ner på samma ställe. Och hör och häpna! Hovslagaren lyssnade!

Jag red idag och provade lite och jösses vilken skillnad det är! Han slår inte längre i sina skor och han bär sig mkt bättre! Han skulle nog behöva ytterligare något kortare tå fram, men det kommer. Han fick kilsulor bak för att hjälpa till att avlasta knäna.

Galoppen har varit lite tråkig på sistone, inte ute, men inne... Men idag kunde vi galoppera rätt bra i ridhuset, det fanns kraft uppåt, och jag kunde göra iaf 12 meters volter utan problem. Så nu är det nog snart dags att börja hoppa lite. Jag vill inte börja hoppa innan jag kan reglera galoppen riktigt ordentligt nämligen, och det har varit lite svårt i de djupa ridhusunderlagen. Men nu går det nog.




Vad många fina bilder det är i tråden nu! Jätte kul!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 928
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
618
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 054
Senast: mackan
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 649
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp