Bukefalos 28 år!

10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var det bestämt, i slutet på maj blir Royal Linköpingsbo :D Ska bli skönt o flytta hem o ha familjen nära igen, och framförallt min tränare! :)
10320982_10152372537026067_3340411044975110368_o.jpg
 
kl

Idag hade jag hyrt in kombinerad bebisvakt/kameraman för att kunna rida medan sonen var på dagis.

Hade lagt fram några bommar att trava över och det gick bra. Lite vingligt är det och man märker väldigt tydligt när han blir lite trött, men det är ju trots allt bara tredje ridpasset efter 2 månaders vila så jag är verkligen supernöjd med honom såhär långt.

Kommer att ta ut en equiterapeut för o kolla igenom honom inom de närmsta, då han känns lite ojämn och har betydligt lättare för att svänga åt höger än åt vänster.

Film från idag (tänk bort de 10 extra gravidkilona och den gigantiska säkerhetsvästen under jackan så känns det lite bättre ;) )
http://youtu.be/WkqLhLX7Gps
 
Idag var det hoppning som stod på schemat för Våd.
Har inte varit innanför ridhusets väggar på över en månad eller mer. Vilket kändes i början på passet då servon var rätt ur funktion. Päronsvängar och krokigheter vart det gott om. Måste bli bättre på att "rida" ordentligt och kräva mer då han faktiskt kan. :banghead:
Men iaf, först travade vi över bommar vilket han gör så jäkla bra. Fick tyvärr ingen film på det, skulle vilja se det då det känns som om lilla hästen blir en halvmeter större under mig.
Sen vart det lite hopp över små kryss. Har svårt att hitta ett bra avstånd till honom ännu, hade idag nästan 7 meter mellan men det vart lite kort. En gång lyckades han ta båda hindren med bara ett spång emellan. Men men...
hade som mål att "kravla" oss över 50 cm och min ridkompis höjde och sa att det var 50. Jag styrde mot, höll andan och blundade och över kom vi....när jag hoppa av och skulle plocka bort såg jag dock att det låg på 70 :eek::nailbiting:
Illa att bli lurad sådär :p men nu känner jag mer :bump::banana::banana:
 
Åhhhh vad avis jag blir på er som kan rida! Men snart så...SNART är det min tur! :) Han har gått upp skapligt som sagt så jag hoppas jag törs börja rida lite försiktigt när jag är hemma i Sverige igen den 19 Maj,jag längtar sååååå! :love: Då kanske jag törs lägga ut bilder på han också....

Och på tal om vikten,wow vilket superfoder Dodson & Horrell är! :up: Vilken skillnad det blivit på kort tid,även fast han ätit betydligt mindre hö än vad han igentligen ska göra (fast nu är vi uppe i normaldos) så har han endå gått upp,och jag tycker även han bullat på sig lite över bog och rumpa,där han ALLTID varit tom. Jag hoppas vi får ännu mer effekt av det sen när han är i normalvikt och jag kan rida han fullt ut. Gott luktar det också,och ser riktigt smakligt ut! :banana: Kommer nog öka på det lite mer också,även fast gräset kommer mer och mer.

Fick iaf tag på veterinären i dag,och det blir två doser med Noromectin (Tror jag det stavas...) en nu och en i mitten av Juli,sen nytt träckprov efter ytterligare 8-10 veckor,så då får vi hoppas han är nollad. Veterinären sa att det är ju inte så mycket mask,men när jag berättade hur högt han brukar ligga,samt att han är väldigt väldigt smal så tyckte hon att vi ska göra så här,så han avmaskas i morgon,så det blir att mocka hage i morgon,har ju inte blivit så mycket där än då dom bara gått där 2 veckor,sen har min uuuuunderbara stallkompis lovat at mocka under tiden jag är i Grekland så dom inte smittas om igen! Bästa vännen! :love:

Tandkoll har jag dock inte fått någon tid till än,men tror inte det är någon panik,så jag får väll ta tag i det sen när jag är hemma igen. Kollar ju en gång om året,och har för mig jag kollade i början av Maj förra året,så blir väll ett år och några veckor mellan.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Tänkte kolla med er, var har ni för försäkringar till era bäbistar, vad betalar ni och vad ingår?:) Det varierar så himla mycket på vad det kostar, har just nu sveland, det var billigast då jag tecknade den men nu börjar snart en ny försäkringsperiod.
Vad jag kan se så är folksam nästan 200 kr billigare med liknande villkor som jag har nu, agria är dyrast och jag försökte kolla på dina försäkringar men där kan man inte få priset uträknat utan att bli uppringd. :down:
 
Jag har Folksam,vetvård 100.000:-,liv 20.000:-,sen har jag rehab extra,och buköppning 50.000:-,betalar ca 4500:- per år.
 
Tänkte kolla med er, var har ni för försäkringar till era bäbistar, vad betalar ni och vad ingår?:) Det varierar så himla mycket på vad det kostar, har just nu sveland, det var billigast då jag tecknade den men nu börjar snart en ny försäkringsperiod.
Vad jag kan se så är folksam nästan 200 kr billigare med liknande villkor som jag har nu, agria är dyrast och jag försökte kolla på dina försäkringar men där kan man inte få priset uträknat utan att bli uppringd. :down:
@Summerwind kanske kan hjälpa dig :) Hoppas jag taggar rätt person nu :D
Jag har Fendi i Sveland, men de har ju ändrat om lite, hon står nu i 20 användbarhet och 30 liv, det kostar 4400 per år. Till fölet valde jag Dina, tycker de har bättre upplägg.
 
Jag har IF, liv/användbarhet 50 000, vetvård 130 000 (då ingår även vet.resor, sjukbeslag, mediciner, djurambulans till visst belopp), 294 kr i månaden.
 
Det lär bli slut på den turen nu med tanke på alla vägar till veterinären....Vet inte om de höjer då? Jag kan inte säga att det är så billigt idag, jag tecknade försäkringen i juli 2010.
 
Examen idag!
Stina har ju varit på utbildning i två månader - målet var att hon skulle kunna hoppa en enkel bana.
Så här gick det:

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=OIKQBNQj0bs

Världens mest okomplicerade ponny.
Notera gärna att det är fullt av jordbuksredskap och traktorer som kör omkring i bakgrunden, hon är minst sagt trafiksäker på precis alla konstiga fordon som finns.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 553
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 835
Senast: Nota
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
4 981
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 688
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp