10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bläää! Jag har fått en släng av den klassiska januari/februari "deppen"... Motivationen tryter, orken är inte på topp och vädret har inte bjudit på de bästa förutsättningarna för sköna rally-rundor i skogen.
Men men, nu är det snart mars så då borde jag väl ta tag i livet igen :D

Har haft en liten svacka i ridningen det sista (gissningsvis beroende på ovanstående ;)) men det ska jag råda bot på med hjälp av lite träningar. Jag har mest skrittat runt i skogen på min lätt uttråkade häst som letar efter saker som hon bara måste bli "rädd" för. Några pass har vi gjort i ridhuset, inga bra sådana tyvärr. Men igår hopptränade vi! :) Det gick helt okej, hon var inte ordentligt framme för skänkeln vilket genererar bockningar och kickar i sargen. :meh: Livet är jobbigt när hon måste ta i lite, hon är hyffsat bekväm av sig... Inför sista rundan blev jag riktigt irriterad på henne och tog ett spö, när hon fattade att jag visst tänkte använda det om hon inte lyssnade ordentligt så blev hon sååååå fin! :love: Tror aldrig hon har gått så bra! Svarade fram för skänkeln och kom ihop sig i kroppen. Matte har definitivt varit för snäll på den punkten.
Nu är det slut på att lata sig, dags för mig att börja rida och för Callsan att börja jobba :devil:

img_9677_58b31d002a6b2273f362f2c3.jpg
 
Vi skulle varit med på en pay and ride idag. Jag fick bli hemma pga någon feberfrossa. Istället för att sitta på hästen blev det till att krypa i fleecebyxor, fårskinnstofflor o stickad tröja o så ner under täcket. Jag är dock tacksam över att det inte verkar vara kräksjukan, utan något annat jag fått. Känner mig helt matt.
 
Vi skulle varit med på en pay and ride idag. Jag fick bli hemma pga någon feberfrossa. Istället för att sitta på hästen blev det till att krypa i fleecebyxor, fårskinnstofflor o stickad tröja o så ner under täcket. Jag är dock tacksam över att det inte verkar vara kräksjukan, utan något annat jag fått. Känner mig helt matt.
Men så tråkigt! Vi har nog haft samma virus. Jag började nytt jobb i veckan. Hann jobba två timmar innan feberfrossan slog till. Försökte härda ut, men fick se mig besegrad och gå hem. Ett dygn senare var jag bra. Skumt..
 
Men så tråkigt! Vi har nog haft samma virus. Jag började nytt jobb i veckan. Hann jobba två timmar innan feberfrossan slog till. Försökte härda ut, men fick se mig besegrad och gå hem. Ett dygn senare var jag bra. Skumt..
Javisst är det konstigt? jag är dock glad över att det gick över fort. Nu känner jag mig nästan som vanligt.
Vad kul med nytt jobb! Söker själv jobb och vill verkligen ha en fast anställning nu, det är lite jobbigt att jobba som timvikarie, även om det också har sin charm.
 
Här har jag nog också haft en liten motivationsdipp faktiskt, det var en relativt lång period med stenhårt i backen här så det blev mycket skritt, skritt och skritt. Skritt i all ära men det är ju lite segt i längden, och Kaprifol samlar på sig mer och mer energi för varje dag som det bara går att skritta, hehe. Sen kom Göteborg Horse Show och jag jobbade där hela veckan (typ 07.30-22.30) och veckan efter var det väldigt hektiskt på jobbet, så då fick hon vila ca 1.5 vecka. Igår och idag är det schemalagt "släpp ut all överskottsenergi" så kanske jag vågar sitta upp i morgon :angel::D Gårdagens motion blev spring i sommarhagen, och det gjorde hon så gärna så! Finns en liten filmsnutt på min instagram också (loviseca) om nån vill se lite bus :)
img_1341.jpg

img_1370.jpg

img_1332.jpg
 
Har också varit sjuk, och sjuk katt som fick åka akut till djursjukhuset i jönköping. Men nu är han bra! Allt på en gång, som vanligt :P
Väntar fortfarande på provsvaren från mananalysen, men har ridit på som vanligt och har kunnat rida en del i paddocken på sistone med, har vart skoj! :)
Igår kom snön igen, blåste riktigt ordentligt också, men verkar vara lugnare idag så får se om vi kan ge oss ut och pölsa lite!
 
@Tualma Det var en astmaattack, puh! Trodde först hjärtsvikt (är en såndär orolig typ som föreställer mig det allra värsta :P), så det var himla skönt ändå. Nu ska han äta kortison två veckor, sen får vi se om han kan klara sig utan eller inte :)
 
Jag lever! Med nöd och näppe.

I torsdags åkte jag först och fixade en tand på mig själv sen när jag kom ut till stallet var fröken Femke svullen på ena knäet så det blev bara en skrittur sen blev jag sjuk. Rejält sjuk. Idag är första feberfria dagen Idag ska jag försöka brodda dem så jag orkar ta en ridtur imorgon.
 
Vi är igång fortfarande, M har haft vila i ca 2v dels för vaccination av andra virusabort sprutan men sen också för saneringen av stallet.

Det tror jag gjorde henne gott, hon var förvisso pigg och framåt innan med men nu är hon ännu mer, man kan inte tro att hon ska ha föl om 3 månader.
Jag tror vi kan köra på ganska länge till, dock vet jag inte hur pass länge jag kan köra med sadeln, nu sista gången spände jag inte som jag brukar och då låg den faktiskt kvar bättre med, men känns ju lite sådär och rida med en sadel som inte sitter helt fast :p hahaha

Hon älskar att fortfarande rejsa runt i lite galopp på skogsvägarna, och tror hon fått en massa muskler framtill över bog/hals/manke för reflexbröstan satt så jäklans tajt där igår (inte använt den på ett tag). :p
 
Vi är anmälda till en dressyrtävling, eller två rättare sagt. Hemmaklubben ska ha stora dressyrtävlingar i april och jag tänkte att jag måste ju passa på o rida den lättaste klassen då... men måste ha varit iväg på en tävling innan i alla fall så jag anmälde till en annan som ligger veckan innan också.
17155671_10154553714139426_2589125072502575389_n.jpg
 
Jag har anmält oss till en pay and jump nästa helg, ska hoppa den hisnande höjden 40 cm och 50 cm :o Jag är så nervös av mig så bäst att ta hinderhöjd som hästen kan kliva över så har jag en sak mindre att oroa mig för :angel:

Han har haft flera små "rivsår" som jag inte förstått var de kan komma ifrån. Idag såg jag hur han lyckas få dom, han leker med smågranarna som de kastat in i hagen, biter tag i dom och kastar omkring :rofl:



Red ut idag, såå skönt att snön börjar försvinna! :banana:

 
Vi har haft riktigt vårväder i helgen, helt underbart med värmande sol! Kaprifol har fått vara nakenfis och var väldigt nöjd med det. Det har inte blivit så mycket ridning dock för hon var lite tjock i ena bakbenet i torsdags, det blev dock bättre för varje dag och var helt borta igår så verkar inte varit nåt allvarligt. Ska skritta henne lite idag och se hur det verkar:)
img_5750.jpg
 
@Jaag Såg jättetrevligt ut :D

Själv har vifaktiskt börjat komma igång igen riktigt bra. Vi var på hoppträning i tisdags och vid ett tillfälle var det mycket luft mellan mig och Femke. Hoppade liten oxer 3 galoppsteg lite korta in i en liten serie.. Mest avancerade vi har gjort på lääänge. Femke var så stolt över oxern att hon inte hann med serien efter och det blev hopp och bock åt fel håll :rofl:

Nu har det smält undan och tinat så bra så jag kan börja använda vår ridbanan och plocka fram lite hinder. Slippa lasta och åka till ridhus. Härligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
13 839
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 610
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 254
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 519
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp