10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kommer en liten bildbomb från idag, Anna på lösdriften hängde med upp till banan idag när jag skulle longera och hon ville fota lite och ja sa givetvis får du det. Alltid kul med bilder =D

Ni får ursäkta min röra med longerlinan :p Jag brukar inte använda mig utav longerlina just för att dom är så mjuka/sladdriga och otroligt jäkla långa så jag inte vet vart jag ska göra av allt rep, slutar med att det ligger på backen ibland :p

Jag kör vanligtvis med längre rep som lina, men i och med att fröken behöver lite mer yta i galoppen ibland så har jag nu köpt en ny longerlina och idag invigde vi den, älskar såklart färgen :heart

Måste också passa på och säga att hon var sjukt jävla fin idag, herregud. Jag var helt till mig, hahaha
Vilken trav och galoppen, otroligt fin och inga bråk och konstigheter idag utan mest pigg och glad och något bussprång ibland bara för att det var kul, inga protester ens =D

Sedan showade hon en del också och lät lite som en drake, dessvärre fångade hon inte några bra tillfällen på det. Mycket blev suddigt som hon raderade.

Men det blir nog fler ggr tror jag, hon vill öva på och fota så jag får passa på och fråga henne, hon bor ju på gården dessutom så hon är oftast hemma. Kalas tycker jag, hihii

Jag har även bokat in henne på en utställning i år, samma som vi hade tänkt oss förra året men i och med att vår bilresa genom europa krockade med den så blev det aldrig av, plus att jag var dålig på och träna henne :o

Men i år kör vi, spännande och skrämmande men det behövs nu.
Om jag ska betäcka henne nästa vår så är det faktiskt dags!

Bildbomb!

160213%20Anna%20fota%201_zpsary7rtqu.jpg

160213%20Anna%20fota%208_zps4lhksxl3.jpg

160213%20Anna%20fota%204_zpsp9takek6.jpg


Bry er inte i mig :p haha
160213%20Anna%20fota%202_zpsvjk3n8p2.jpg

160213%20Anna%20fota%2012_zpsvdzsisbf.jpg

160213%20Anna%20fota%2023_zpscxsbgdeu.jpg

160213%20Anna%20fota%2021_zpsvb8b2hig.jpg

160213%20Anna%20fota%2016_zpscbsosgah.jpg

160213%20Anna%20fota%2014_zps8xsgxaxj.jpg

160213%20Anna%20fota%2022_zpscgphpwud.jpg


Jepp såhär kul var det ibland också :p
160213%20Anna%20fota%2024_zpsluhjvgxz.jpg

160213%20Anna%20fota%2030_zpsarmulsmd.jpg

160213%20Anna%20fota%2031_zpsa2hvxgz8.jpg

160213%20Anna%20fota%2036_zpshzbxlj7b.jpg

160213%20Anna%20fota%2038_zpsradludmj.jpg

160213%20Anna%20fota%2040_zpsfz7rffwa.jpg

160213%20Anna%20fota%2039_zps5dn1zoum.jpg

160213%20Anna%20fota%2044_zps6sawls3m.jpg

160213%20Anna%20fota%2048_zps0nqudpkl.jpg

160213%20Anna%20fota%2047_zpsh8kqxfcw.jpg


Fortsättning...
 
Alla bilder fick tydligen inte plats i samma inlägg..

Kommer tre till =D

Jag går för och stänga grinden och tösan springer efter mig då :heart
160213%20Anna%20fota%2051_zpsu6d75vbp.jpg

160213%20Anna%20fota%2054_zpsscwa4ubs.jpg

160213%20Anna%20fota%2052_zpsjcvmv9cu.jpg


Sådär då, det var allt för oss.

Är det någon som följt Svenska Skidspelen på tv idag och ev imorgon?
Isåfall ser ni hoppbackarna i backgrunden på sista bilden, det körs ju i Falun på Lugnet och våran anläggning ligger bakom Lugnet =D
 
Nu har jag läst ikapp några sidor, superkul att det ändå verkar gå bra för alla :D

Som ni kanske vet sökte jag medryttare ett tag... men tja, en till flög av och även om det inte gjorde så mycket för hennes del ville hon ha en mer utbildad häst. Så jag har gett upp och har bestämt mig för att rida honom helt själv istället. :cool:

Om jag ska vara ärlig så har jag varit lite smårädd för att sitta på hans rygg, troligtvis för att jag red honom så mycket när han precis fått upp ryttare på ryggen så han kunde ingenting, var otroligt spänd och bara sket i allt och alla. Men nu är han jätteduktig! Han slappnar verkligen av fort, lyssnar jättebra och klarar lätt av att ridas på banan trots snöoväder. Jag som var jättefjollig över att ens sätta upp andra på hans rygg på ridbanan :p

Jag har dock lite problem själv, tydligen är jag sne i kroppen (surprise, surprise. Går och spänner mig dagligen pga smärta och jag fryser konstant) och hemskt svag i det varv Hugo är starkare i, men så länge jag är medveten om det och låter mamma filma våra pass så ofta som möjligt tror jag att det går att träna bort :)

Nu red jag hela helgen så nästa pass blir på Tisdag, längtar redan eftersom han var så rolig att rida nu när han faktiskt slappnar av :love:

Och ja, jag red med inspänningstyglarna på eftersom trots att de är så lösa så hjälper de honom att påminnas om att släppa ner huvudet mer. Jag ser inget negativt med att låta de vara på så länge de inte gör någon inverkan så vidare han inte börjar slå med huvudet och studsa runt som en rodeohäst. :)
765ICUN.jpg
 
Här går det på halvfart igen, sen hoppningen och jag som gjorde mig riktigt illa så har det varit segt.
Min rygg blev sämre 1v efter kraschen i hindret, det blev aldrig bättre utan sämre så när det hade gått 1v så fick jag gå på starkare tabletter och det tog mig ytterliggare 1v innan jag kunde röra mig normalt igen. Så 2v tog det innan jag kunde börja rida igen osv.

Så kommer nog fortsätta travhoppa henne några fler ggr innan vi börjar med galoppering mot hinder.

Hur som haver vi har haft bra turer nu och hon har varit underbar.
Igår blev det ett kalasbra longerpass på banan och idag red vi ut i mörkret utan pannlampa då jag glömt batterierna hemma.

Det gick skitbra, vi trava och galopperade trots man i stort sätt bara såg vägen, månen lyste upp lite på vissa ställen men man anpassade väl ögonen hyfsat ändå. Riktigt mysigt :heart

I torsdag kväll skrämde dock flickan min mig, ganska rejält :(

Trodde från början att hon brutit bakbenet när jag kom till hagen, hon stod fruktansvärt konstigt med bakbenet och sen stod hon och krafsa hysteriskt med frambenet och piska med svansen som att hon visade tydligt att något var fel.

Jag tar upp henne till stallet, ser att hon går normalt (av det man kunde se i mörkret).
Ställer upp henne på gången, hinner se att hon är blöt och skitig på bakdelen innan hon börjar hysteriskt och krafsa med frambenet igen och sedan vifta med svansen försöker säga åt henne men hon vill först inte sluta.

Men gör det till slut, jag börjar känna och leta efter ev skada/svullnad osv, men hon är för äcklig och ta i så får lov och ställa henne i duschen och skölja av henne, något hon verkligen uppskattade!

Efter det ställde vi oss på gången igen men jag ser ingenting, hon reagerade kanske lite när jag var och tryckte/kände på bakbenen, bakåt mellan bakbenen typ.

Min första tanke är, hon har gått omkull och ganska rejält tror jag detta just för fläcken hon har på ena sidan precis ser ut som om hon gått omkull men sen även för att hon hade litet överben på insidan av ena bak vilket hon inte haft innan, förmodligen slagit i med ena hoven där.

La på täcke så hon får torka upp, försöker ge henne godis men vill inte ha alls, nyfiken men tar den inte. Och det är INTE likt henne alls.

Så tar och går en promenad, en liten en för och se hur hon rör sig igen. Först var hon inte så villig men gick med mig sen och det verkade inte vara några konstigheter, inte stel lr sådant.

Väl tillbaka i stallet har hon väldigt bråttom in i boxen sin, så tänkte att okok du får gå in (hon kan ju vara kissnödig).

Tar 2sek så ligger hon ner i boxen, tittar på mig och sen bak mot bakdelen.
Jag tar fram tempen och tempar ifall hon även känner av kolikanfall kanske men ingen feber alls, långt ifrån.

Jag börjar tok ringa alla veterinärer jag har på telefonen men ingen kan komma ut då, utan dagen efter var tidigast.

Jag försöker vidare med att mata henne med allt, vatten också men nej.. Och hon var väldigt nyfiken på allt och alla fast hon bara låg där i spånet.

Sen efter ca 20min så reser hon sig bara sådär, går till krubban och tar en av godisarna jag lagt där i och efter det börjar hon käka av linfröpelletsen jag gjort i ordning till henne och då passar jag på och byta täcke då fleecetäcket var väldigt blött och hon började skaka i samma veva som hon reste sig.

La då på back on tracktäcket, hon käkar vidare på höet och blir mer och mer pigg, och hon slutar även skaka en stund efter jag bytt täcke också.

Sen efter 1 timma från det att jag tog in henne så är hon sig själv igen, inga konstigheter alls.
Matglad, pigg och ville ut ur boxen igen.

Jag var livrädd för att förlora henne, jag var ett vrak eftersom jag inte visste problemet och sen för att ingen veterinär inte kunde komma.

Sen bara sådär helt felfri och normal igen..

Så efter 5 timmar i stallet vågade jag åka hem.
Pratade med den som skulle ha morgonen dagen efter om allt som hänt och att hon skulle kolla minsta lilla sak med henne då på morgonen och sen uppdatera mig.

På morgonen därefter fick jag ett svar, pigg och glad, äter och är sig själv.

Och sen dess har hon inte visat någonting alls.

Så vi tror hon slog sig hårt när hon gick omkull i hagen och sen hamnat i chocktillstånd kanske? Kanske pga smärta lr för att hon gått omkull helt enkelt.

Men att efter att ha fått komma in, bli varm och fått ligga ner och vila i mjukt spån kommit tillbaka och vaknat till från chocken.

Ett jäkla mysterium alltså, men jag är glad att det gick över. För usch, det var en hemsk kväll :(
 
Här går det på halvfart igen, sen hoppningen och jag som gjorde mig riktigt illa så har det varit segt.
Min rygg blev sämre 1v efter kraschen i hindret, det blev aldrig bättre utan sämre så när det hade gått 1v så fick jag gå på starkare tabletter och det tog mig ytterliggare 1v innan jag kunde röra mig normalt igen. Så 2v tog det innan jag kunde börja rida igen osv.

Så kommer nog fortsätta travhoppa henne några fler ggr innan vi börjar med galoppering mot hinder.

Hur som haver vi har haft bra turer nu och hon har varit underbar.
Igår blev det ett kalasbra longerpass på banan och idag red vi ut i mörkret utan pannlampa då jag glömt batterierna hemma.

Det gick skitbra, vi trava och galopperade trots man i stort sätt bara såg vägen, månen lyste upp lite på vissa ställen men man anpassade väl ögonen hyfsat ändå. Riktigt mysigt :heart

I torsdag kväll skrämde dock flickan min mig, ganska rejält :(

Trodde från början att hon brutit bakbenet när jag kom till hagen, hon stod fruktansvärt konstigt med bakbenet och sen stod hon och krafsa hysteriskt med frambenet och piska med svansen som att hon visade tydligt att något var fel.

Jag tar upp henne till stallet, ser att hon går normalt (av det man kunde se i mörkret).
Ställer upp henne på gången, hinner se att hon är blöt och skitig på bakdelen innan hon börjar hysteriskt och krafsa med frambenet igen och sedan vifta med svansen försöker säga åt henne men hon vill först inte sluta.

Men gör det till slut, jag börjar känna och leta efter ev skada/svullnad osv, men hon är för äcklig och ta i så får lov och ställa henne i duschen och skölja av henne, något hon verkligen uppskattade!

Efter det ställde vi oss på gången igen men jag ser ingenting, hon reagerade kanske lite när jag var och tryckte/kände på bakbenen, bakåt mellan bakbenen typ.

Min första tanke är, hon har gått omkull och ganska rejält tror jag detta just för fläcken hon har på ena sidan precis ser ut som om hon gått omkull men sen även för att hon hade litet överben på insidan av ena bak vilket hon inte haft innan, förmodligen slagit i med ena hoven där.

La på täcke så hon får torka upp, försöker ge henne godis men vill inte ha alls, nyfiken men tar den inte. Och det är INTE likt henne alls.

Så tar och går en promenad, en liten en för och se hur hon rör sig igen. Först var hon inte så villig men gick med mig sen och det verkade inte vara några konstigheter, inte stel lr sådant.

Väl tillbaka i stallet har hon väldigt bråttom in i boxen sin, så tänkte att okok du får gå in (hon kan ju vara kissnödig).

Tar 2sek så ligger hon ner i boxen, tittar på mig och sen bak mot bakdelen.
Jag tar fram tempen och tempar ifall hon även känner av kolikanfall kanske men ingen feber alls, långt ifrån.

Jag börjar tok ringa alla veterinärer jag har på telefonen men ingen kan komma ut då, utan dagen efter var tidigast.

Jag försöker vidare med att mata henne med allt, vatten också men nej.. Och hon var väldigt nyfiken på allt och alla fast hon bara låg där i spånet.

Sen efter ca 20min så reser hon sig bara sådär, går till krubban och tar en av godisarna jag lagt där i och efter det börjar hon käka av linfröpelletsen jag gjort i ordning till henne och då passar jag på och byta täcke då fleecetäcket var väldigt blött och hon började skaka i samma veva som hon reste sig.

La då på back on tracktäcket, hon käkar vidare på höet och blir mer och mer pigg, och hon slutar även skaka en stund efter jag bytt täcke också.

Sen efter 1 timma från det att jag tog in henne så är hon sig själv igen, inga konstigheter alls.
Matglad, pigg och ville ut ur boxen igen.

Jag var livrädd för att förlora henne, jag var ett vrak eftersom jag inte visste problemet och sen för att ingen veterinär inte kunde komma.

Sen bara sådär helt felfri och normal igen..

Så efter 5 timmar i stallet vågade jag åka hem.
Pratade med den som skulle ha morgonen dagen efter om allt som hänt och att hon skulle kolla minsta lilla sak med henne då på morgonen och sen uppdatera mig.

På morgonen därefter fick jag ett svar, pigg och glad, äter och är sig själv.

Och sen dess har hon inte visat någonting alls.

Så vi tror hon slog sig hårt när hon gick omkull i hagen och sen hamnat i chocktillstånd kanske? Kanske pga smärta lr för att hon gått omkull helt enkelt.

Men att efter att ha fått komma in, bli varm och fått ligga ner och vila i mjukt spån kommit tillbaka och vaknat till från chocken.

Ett jäkla mysterium alltså, men jag är glad att det gick över. För usch, det var en hemsk kväll :(
Usch, vilken pärs! Vad skönt att hon piggade på sig så snabbt ändå.
 
Det är så kul att läsa vad alla har för sig :D
Hos oss rullar det på som vanligt, promenader och tömkörning avlöser varandra. Prinsessan har varit ovanligt snäll i flera dagar nu så jag bara väntar på att hon ska explodera... :meh:
Vi gör dock framsteg på pussfronten, efter tre år(!!) får jag äntligen pussa på din lilla mulen :love: Mycket glad matte :banana: Hon får stå ut med mycket min lilla häst :p
 
Hu vilken dag! @Molin Skönt att det släppte sen ändå.

Kaprifol har faktiskt taggat ner avsevärt redan efter tre dagars lugn motion; en promenad, en uteritt och en dag med tömkörning. Idag skrittade vi tre kilometer med sällskap och hon var ganska så stadig nere på jorden! På torsdag åker vi antagligen till ridhus och försöker jobba lite, ska bli väldigt roligt!
img_0313.jpg
 
Åh det är flera som haft fint väder idag? =D Dock kallt men det överlever man när man får se den vackra solen ;)

Idag blev det en lite längre och jobbigare tur för Miraz.
Tog och red lite backar, klättring och galoppintervaller samt travsträckor såklart.

I galoppen i mördarbacken så blev hon pigg och drog på lite för mig men saktar av när jag ber henne sen gjorde hon något sprattel med bakbenen tror jag, det kändes som något iaf :p Hon tyckte det var superkul och vilken skillnad det blivit sen i somras.

Hon orkar så mycket mer nu, vanligtvis har jag fått trava en bit sen galopperat en bit sen travat igen och skrittat lite innan vi tog galoppen igen. Backen är lång och första biten är längst sen blir det lite planare innan det blir en ytterligare backe.

Nu orkar hon fan galoppera för hela, men väljer att gå ner i trav i mellanbacken iaf.

Sedan mycket skritt i skogarna, så himla mysigt ute nu med all nysnö =D

Mycket bra tur, så himla nöjd!
 
Jag igen :p haha

Tänk att jag från ena stunden kan vara så tyst i tråden och sen plötsligt skriva flera inlägg på raken :p Iof har jag aldrig något riktigt och komma med men kul och skriva av sig lite för det.

Idag har jag däremot något kul och skriva om, iaf för min del :p

Jag har verkligen världens bästa häst :heart

Idag blev det lite AR på banan, övade dels på det som tränaren visade mig och måste erkänna att det inte är lika lätt som hon gör det och se ut. Sen känns det tusen ggr tryggare och ha henne vid sidan ifall man gör fel!

Hur som haver så tycker jag det gick bra, övergick sedan lite till sånt jag och Miraz sysslat med. Bland annat flytta bakdelen när jag petar vid sidan om rumpan.

Backa och gå framåt på kommando, det vanliga jag alltid gör när jag hanterar henne.

På slutet blev jag så sjukt sugen på och hoppa upp och prova från ryggen med så jag snurra repet runt halsen så att det blev som en halsring och sedan hoppade jag upp! (jag vet nästa gång skall hjälmen med ifall jag får återfall) :p

Provade skolorna från ryggen och det gick så sjukt jävla bra, gjorde minsta lilla jag bad henne om :heart
Så vi kunde med andra ord gå framåt, svänga åt höger och vänster med hjälp av skänklarna och ibland även "halsringen" och backa.

Så vi provade även lite trav och ja, kan jag säga annat än att jag ÄLSKAR denna häst?? Första gången jag gör detta och hon gör det klockrent!
Så nog har vårat ar och markarbete gjort sig lönt minsann =D

Så detta blir det fler ggr av, måste fasen inköpa mig en halsring bara :)

Svävar på rosa fluffiga moln just nu hihiii
 
Idag har vi varit i ridhus! Nytt ridhus för oss också, så det blev lite extra miljöträning och lastträning mm.
Det var väldigt roligt att kunna rida lite mer ordentligt, det var åtta veckor sedan jag red i en paddock senast! Men så har det ju varit vintervila och fruset efter det. Vilan och alla uteritter har gjort henne gott i alla fall, hon var väldigt rolig att rida idag. Sugen på att åka igen :)

img_0372.jpg

img_0388.jpg
 
Hej hopp. Jag läser tråden flitigt, men skriver inte så mycket, då jag inte tycker att jag har så mycket att tillföra.

Så roligt att du rider honom nu, @Aionee. Du passar bra där uppe!

Tråkigt med konvalescens, @Louice, men bra att det verkar vara av lindrigare sort.

Jag rider så ofta jag kan och orkar, men flickorna har varit förkylda i ett par veckor och den lilla har dessutom konstant tandsprickning så just nu är jag så trött så det är vidrigt. Jag törs knappt köra bil av rädsla för att somna vid ratten . Ibland orkar jag nästan inte släpa mig ut till stallet, men väl där genererar det lite energi i alla fall.

Lilla hästen börjar bli fin i kroppen faktiskt så lite nytta gör tydligen våra korta små pass (mest skrittar vi runt barbacka, det går fortast så när jag kommer ut sent och så är hon så rund och varm och gosig att rida barbacka på också). Hon är inte tjock egentligen, men lite bukig fortfarande. Vi jobbar på att trimma till magen, både matte och häst, men det går långsamt. Men både i måndags och i kväll sadlade jag på (kors i taket) och jobbade med övergångar tills det skrek i magmusklerna. Gött! Skrittcavaletti har vi använt oss flitigt av när det har varit hårt underlag och idag kändes som det har gett resultat i ökad styrka och bärighet. Stundtals kändes hon så bogfri och fin och flöt på (ja, det kändes så i allafall) i skänkelvikningar och travöppna. Sedan faller hon isär igen, men det tar sig! Jag älskar min fina lilla häst :heartlove:
 
Idag har vi varit i ridhus! Nytt ridhus för oss också, så det blev lite extra miljöträning och lastträning mm.
Det var väldigt roligt att kunna rida lite mer ordentligt, det var åtta veckor sedan jag red i en paddock senast! Men så har det ju varit vintervila och fruset efter det. Vilan och alla uteritter har gjort henne gott i alla fall, hon var väldigt rolig att rida idag. Sugen på att åka igen :)

img_0372.jpg

img_0388.jpg
Vad roligt med nytt ridhus! Hon ser jättefin ut!
 
Har tagit mig tid att läsa ikapp och det är kul att se att alla verkar vara på g i sin egen takt :)

Här har Våd fått en chill vecka. Jag har VFU som tar massa tid plus tentor kring det, en man som jobbar borta på veckorna så allt hemma och kring barnen ska oxå roddas. Helt slut just nu..
Märker att Våd tycker det är trist och att han blir rastlös. Tömkört lite i veckan och han var som en tickande bomb. Men jobbade på fint stundtals.
Ledig i helgen iaf så hoppas att jag får till lite ridning. :)

Är ännu mer övertygad om att det här med kvällar, dygn och helger är inget jag vill ha som arbetstider när jag e klar i skolan. Och även mycket medveten om hur gött det är att plugga, hur mycket man kan styra över sin egen tid.
 
Har tagit mig tid att läsa ikapp och det är kul att se att alla verkar vara på g i sin egen takt :)

Här har Våd fått en chill vecka. Jag har VFU som tar massa tid plus tentor kring det, en man som jobbar borta på veckorna så allt hemma och kring barnen ska oxå roddas. Helt slut just nu..
Märker att Våd tycker det är trist och att han blir rastlös. Tömkört lite i veckan och han var som en tickande bomb. Men jobbade på fint stundtals.
Ledig i helgen iaf så hoppas att jag får till lite ridning. :)

Är ännu mer övertygad om att det här med kvällar, dygn och helger är inget jag vill ha som arbetstider när jag e klar i skolan. Och även mycket medveten om hur gött det är att plugga, hur mycket man kan styra över sin egen tid.

Och en annan tycker att kvällspass är det absolut bästa som finns! Och korta morgonpass såklart (5.45-9.10) :D
 
Och en annan tycker att kvällspass är det absolut bästa som finns! Och korta morgonpass såklart (5.45-9.10) :D
Då maken jobbar borta är det svårt med hämtning och passning av barn om jag jobbar kväll :meh:
Sen gillar jag inte att hela dagen gå och tänka "snart ska jag till jobbet, nu är det så och så många timmar kvar innan jag måste åka". Nä, jag vill ha det gjort :)
Har inga problem med att börja tidigt och sen ha hela dagen på mig till roligheter :D
Natt är nog exemplariskt för mig att jobba. Det är nått tillfredsställande i att gå och lägga sig när andra släpar sig upp på morgonen :p
Men det är tur vi är olika ;)
 
Då maken jobbar borta är det svårt med hämtning och passning av barn om jag jobbar kväll :meh:
Sen gillar jag inte att hela dagen gå och tänka "snart ska jag till jobbet, nu är det så och så många timmar kvar innan jag måste åka". Nä, jag vill ha det gjort :)
Har inga problem med att börja tidigt och sen ha hela dagen på mig till roligheter :D
Natt är nog exemplariskt för mig att jobba. Det är nått tillfredsställande i att gå och lägga sig när andra släpar sig upp på morgonen :p
Men det är tur vi är olika ;)
Jag är också som du, börjar gärna så tidigt som möjligt om det betyder att jag får sluta tidigare! Då har man resten av dagen kvar till roligheter :D Finns inget värre än att börja sent på dagen och sen inte ha tid för något alls varken efter eller före...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 785
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 857
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 258
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 530
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp