10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var som sagt tömkörning hos @Catrool i går igen så då var Kaprifol tömkörningshäst.
img_4876.jpg

img_4796.jpg

Och idag var hon barbackahäst :)
img_1952.jpg

Nu har hon elva eller tolv dagars vila att se fram emot och sen startar vi igång igen och jag har spanat in lite P&J:er här i närheten och ska se om vi inte kan ta oss iväg på några när vi kommit i gång igen :)
Å vad fint t det ser ut. Vad maffig hon börjar bli! :love:
 
Var en i stallet som red Talladin idag. När hon kom till hagen undrade hon om han inte skulle ha flugtäcket och flugluvan. Jo, det har han väl svarar jag.
Ne då har han lyckats göra sönder det fullständigt och få av sig det i hagen...
Men det hade gått bra att rida för dem iallafall :)
 
Duktiga killar, @Diabetikern och @Catrool! Tumhållning pågår för fortsatta framsteg i rehabandet. Skönt att Miraz är hemma igen, @Molin. Snart kan du rida igen!

Träning idag igen. Jag fick tugga grus... Jag kom tydligen åt donnan lite bättre så att hon satte under sig lite mer än tidigare i galoppen, vilket ledde till att hon började tvånga av svanskappan. Vi tog av den och I övrigt gick det väl bra. Ingen kanonkänsla som sist, men det var ju för att vi tog ett steg till med min sits och inverkan. Då tar det ett tag innan de nya bitarna kan foga med de gamla och så kommer det ett sådant där pass igen när allt faller på plats... Oooch så är det dags för nästa steg :meh: (det gäller att leva länge på de där sällsynta guldpassen :D).
Liten, liten suddig film på sista snutten trav och början på avjoggning idag. Det blev inte lika bra nigningar som förra veckan eftersom jag fokuserade på att sitta kvar på rätt ställe i sadeln och inte glida bakåt ner i "soffan" eller upp på framvalvet. Gaaah :rage::arghh:!!!

Kan inte se filmen? :/
 
Hugo ska nog få sin andra vila nu ett par veckor innan betet tar helt slut. Ev att jag rider på måndag innan jobb men orken finns inte riktigt. :p
Han är jätteduktig, jobbar på superfint utan ryttare och med ryttare går det bättre och bättre. Ibland får han för sig att helt plötsligt gå sin egen väg, men tror det kan ha att göra med insekterna? eh ja
27SemEP.jpg
ybJML2Q.jpg


Men annars tränar vi på att han ska trava på ordentligt och inte sakta ner. Tar ett varv i taget. :) Rider också i repgrimma, vet inte om jag berättade att han hade sönder sitt sidepull? (mitt älskade sidepull :cry:)
x0vmIDY.jpg
p5rFjAF.jpg
rKRxm4o.jpg


Bilderna är egentligen tagna från en film så ursäktar kvalitén. :p Märkte nu att jag ser så liten ut på honom??? Hallå, jag är ca 168 och han är fortfarande bara runt 154cm.
 
Hugo ska nog få sin andra vila nu ett par veckor innan betet tar helt slut. Ev att jag rider på måndag innan jobb men orken finns inte riktigt. :p
Han är jätteduktig, jobbar på superfint utan ryttare och med ryttare går det bättre och bättre. Ibland får han för sig att helt plötsligt gå sin egen väg, men tror det kan ha att göra med insekterna? eh ja
27SemEP.jpg
ybJML2Q.jpg


Men annars tränar vi på att han ska trava på ordentligt och inte sakta ner. Tar ett varv i taget. :) Rider också i repgrimma, vet inte om jag berättade att han hade sönder sitt sidepull? (mitt älskade sidepull :cry:)
x0vmIDY.jpg
p5rFjAF.jpg
rKRxm4o.jpg


Bilderna är egentligen tagna från en film så ursäktar kvalitén. :p Märkte nu att jag ser så liten ut på honom??? Hallå, jag är ca 168 och han är fortfarande bara runt 154cm.
Han är för härlig, Hugo :D! Förutom det där med side pullen då. Det var ociviliserat gjort av herr'n. Jag tycker att du ser alldeles lagom ut på honom :up:.
 
Jag ser inte heller filmen @Tualma (på datorn) Men roligt att det går bra igen nu! :)
---------------------------

Snart kommer min fina lilla tjej hem till mig igen! Väldigt taggad på att komma igång med min ridning igen, har tappat typ alla ridmuskler, så jag hoppas hon står ut med mig! :cool:
 
Äntligen har min lilla blivit skodd och jag är så glad över det, nu kanske vi kan traska lite mer mellan hagen och uppbindningsstationen plus någon promenad emellanåt för jösses vad fröken är uttråkad nu.

Dessutom finns det knappt med gräs nu i hagen dom går i, men det gör inget för min del för Miraz har blivit ganska rund... Byter vi hage så kommer hon få på sig munkorgen igen, fast gräset inte är så wow längre så vågar jag inte chansa. Hua!

Nedräkning nu, 13 dygn idag så på fredag smäller det. Har försökt få ut en till idag lr imorgon just för och se i tidigt skede om ev tvillingar men det var fullt uppbokade veterinärer så får vänta tills fredag.
Hoppas hon tagit sig och att hon bara har en liten.

Men det känns nästan som att hon kan ha tagit sig, hon är bra fräck emot en utav stona i hagen. För visso ett sto som hon inte gått med tidigare MEN Miraz är inte den som går till attack heller för att jaga/skrämma bort någon, vilket hon gör med denna :S Aldrig sett henne göra så någonsin, lite bakåtslickade öron och småtuff mot någon i hagen när hon har sin plastmamma bredvid sig annars springer hon med svansen mellan benen och tar skydd :p

Det återstår och ser =D
 
En liten uppdatering :)
Förra lördagen var vi på andra delen av cupen i p&j. Vi laddade upp med en ridtur där Våd reste sig käpprätt rakt upp på bakbenen då jag tyckte vi skulle gå över ett dike, samt ett hopp-pass som gick rent skit:crazy::wtf:
Väl på plats var han cool som en filbunke, jag kände mig nervös då vi hade haft en så sopig uppvärmning. Red fram och han kändes så matt, fick inte fram honom alls som jag ville och han hade lixom inget eget sug emot hindren.
Hoppade första rundan, kom runt felfria trots ett grymt undertempo. Men han hoppade snällt och styrde dit jag ville.
Gick in på framhoppningen igen sen och försökte gasa på lite, fick fram lite bättre känsla. Gick ut och satte en nolla till med bättre tempo och rytm :up:
20160716_112450_zpssrlklahy.jpg

Bestämde mig på vägen ut från banan att nu ska han få lite semester.
Så i 1.5 vecka fick han bara strosa i hagen och ha det gött
IMG_20160718_111442_zps5pcvpspu.jpg


Så idag gav vi oss ut på tur och min gamla vanliga krutdurk var tillbaka igen. Pigg och rask med öronen fram :D
Lyckades oxå snurra in oss i en eltråd då jag är lat och öppnar och stänger grindar från ryggen. Brukar gå galant, men idag snurrade han runt åt fel håll och fick tråden mot rumpan :o. Jag kände stöten hela vägen upp i sadeln och min kropp. Våd tog två snabba galoppsprång framåt men sen inget mer.

Har köpt in lite nya bett som jag hoppas ska falla herrn i smaken. Testade ett golden wing tredelat idag. Kändes sådär, men ska inte döma efter en tokig tur när han stått så länge. Skall testas mer. Dock är bettringarna så mycket större än det vanliga, så det är svårt att få till inställningarna på hans micklem träns :cautious::wtf:
 
Vi har tid på torsdag kl 10 så jag hoppas att detta blir sista nu så vi får komma igång.

Han är grymt fin för övrigt nu så kan inte det här få hålla också.

Suck... sommar och ingen lust att rida. Riktigt trist
 
Grattis till dräktigheten @Molin :)

Här börjar vi komma igång igen. Har lyckats köpa på mig bett för 1400 spänn på två veckor :o allt för att försöka hitta det ultimata för Vådi. Eller iaf ett alternativ.
Just nu är det golden wing som testas. Red ett jogging/lösgörande pass i ridhuset idag för att få känna på det lite mer. Och det känns ok, inte wow! Men ok. Han tar bra stöd på, men ibland lite väl mycket stöd. Ska testa det nån mer gång innan jag tar nästa i kö.
Det är tur man kan hitta begagnat, men det kostar ju en slant ändå. Har ett bomberbett på ingång som jag hoppas på.

Annars så känns det som att vilan gjorde gott. Våd möter mig glatt i hagen och har fått tillbaka sin energi :D
Nu laddar vi om för kommande tävlingar :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 327
Senast: Blyger
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 350
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp