Bukefalos 28 år!

10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag longerar, går promenader och försöker låta bli att rida men har faktiskt provat att rida i en annan sadel och helt plötsligt gick det att svänga och ställa till vänster... :down::rage:
Och han kom fram och fick mer "plats" eller vad man ska säga.

Men Göran kommer på fredag och är faktiskt lite rädd för vad han kommer hitta :crazy:. Och jag som verkligen gjorde allt i min makt för att sadeln skulle bli bra. Men säger Göran att det är problem så då j*vlar blir det ett besök tillbaka till J!

Men jag hade tänkt be er om en sak :angel::p. På vilken av dessa bilderna går han bäst? Vet om att det är svårt att se på en bild men :)

Bild 1.



Bild 2.

 
@border_kelpie Tycker bild 2. Dels för att galoppsteget är annorlunda och ser mer avspänt ut :)

@cajo1312 Välkommen till tråden. :D

Min är också som 4. Jag kommer inte låta henne vila. Utan fortsätter jobba henne fast inte lika hårt utan låter henne smälta allt joggar t.ex i skog och mark.
Nu har min en massa myror i huvudet och älskar att jobba hitta på saker så det kan ju vara en bidragande orsak till att hon inte får vila :)
Sen hade min föl som 3-åring, vilat ett år så ridmässigt är hon knappt 4 :)
 
Alltså kom igen nu alla. Kan ni inte lägga upp lite bilder på era finingar?

Vill ha lite motivation :D

@Van Remo @KrullTroll @border_kelpie @cajo @Louice @Thrillie @Esswe @Tualma och jag har säkert missat någon men kom igen.

Ska försöka lägga upp lite filmer/bilder på mina rodeopållar så jag också lägger ut något :D

photo.php
 
Ja jag var där på hoppkurs i höstas! Himla fin anläggning, jag har ca 1.5 timme dit :) Hoppas det blir nåt liknande i år igen!

Vem tränade du för då? (Nyfiken) Jag har ca 40 min dit beroende på hur mycket trafik mm det är från stallet. Jag håller till i Skara Vilket inte är så långt bort :)

Har du även varit på Ljusslingebacken? Liggr ju precis brevid fälttävlansbana. Helt outstanding :love:
 
Möt Empas gamla kompis och mitt "projekt", Me.

blev ingen bättre bild innan mobilen dog...

De föddes på samma gård med typ tre veckors mellanrum och följdes sedan åt fram tills de var 2,5 år när de delades eftersom Empa var elak mot henne. Nu när Empa får bo hos uppfödaren får jag rida lite extra. Bland annat rider jag denna och så har jag "ansvar" för inridningen av en treåring. Toppen skoj och verkligen vad jag behöver för stunden.

Me är i alla fall som övriga i denna tråd född 2010, drygt 170 över manken så jag får lite svindel är ju van vid Empas 165cm. Hon går med ett sexmånaders föl vid sin sida men rids igång lite smått redan nu. Är en del att jobba på, men hon ger en fantastisk känsla. Stor men otroligt känslig och vill hela tiden göra rätt. Har verkligen alla egenskaper för att bli en riktigt käck häst!
 
Och vi har faktiskt hållit igång riktigt bra nu, känns super skönt och Miraz tycker det är kul att vara igång igen.

Vi har hunnit komma så långt som till skritt och trav och jag hoppas innerligt vi ska hinna ta lite galopp innan snön försvinner också =D
Jag vet inte om jag kanske tar det lite för lugnt? Vet att andra är fullt igång med sina sen sjukan, det har ändå gått någon månad nu.

Har dessvärre inga nya ridbilder som ni kan förstå :p Men snart hoppas jag på några nya.
 
Spännande och lite oroande känslor inför imorgon :nailbiting:.
Hoppas dom hittar något men samtidigt inte :wtf:
Håll tummarna!

Hoppas det gått bra idag?
Jag håller tummarna :)

Kl.
Här går det framåt, min fröken har verkligen blivit bekväm med skogen på nya stället nu och det märks för hon har börjat med sina glädjesprång emellanåt nu. Oftast varje ridtur, iallafall om vi rider igenom öppna ytor det är skit kul tycker hon!

Idag lyckades hon få till något galoppsteg efter ett språng så jag högg tag i manen för jag var nära och glida av. Pigga fröken!
Trodde lr hoppades lite på att en bebis i magen kanske skulle få henne lite mer lugn men nja. Lika kul fortfarande tycker hon, haha
Bebis får verkligen åka karusell där i magen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
439
Senast: hamilton1
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
17 842
Senast: lizzie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 356
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp