Bukefalos 28 år!

12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

1385238_525512197543367_825552021_n.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

nu kommer här lite bilder i alla fall, endel från när hon är ett, en del färska:-)
första bilden är när hon var fölunge.
 
Senast ändrad:
Sv: 12:orna del 3

Kl

Nu har jag fått låna lite bilder och kan visa en liten växtkurva här med. :) Alert som fölis:
20131024-013957.jpg


20131024-014019.jpg


7månader
20131024-014144.jpg


10 månader
20131024-014237.jpg


1år! (Han är 13 månader nu)
20131024-014308.jpg


20131024-014559.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

Ja jätte skönt att de är lugnt i hagen nu! :D

JG: Äntligen är mina böner och frågor besvarade! Haha jag är här med 100% säker på att det är Alert jag kollade på annons om innan jag köpte min 11.a ist. Funderade över om jag skulle ha en 11.a eller en 12.a till nämligen så de har lekkompis med varandra. Haha jag har alltid gillat Welsh cob så de var därför jag var sugen på Alert då :) Var inte helt säker på om det var han först förens nu då en av annons bilderna finns med av de du la upp nu ;) Haha bara jag som reagerar så starkt på det då jag tänkt på de så länge xD Kul iaf, verkar ju vara en helmysig kille!
 
Sv: 12:orna del 3

Skönt att vara säker :P

Alert är vääääldigt söt. läcker teckning också :d

Våra barn i veckan i text:
Båda har longerats lite, tömkörts på området och miljötränats (och såklart bara vilat och gått i hage också).
Nu har vi även hängt och suttit på dem i boxen (inte jag ännu).

I bild (dock inte uppsittningen, kommer nog på fredag):
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-19 (3).JPG
 
Sv: 12:orna del 3

Hihi va roligt, världen är vääääldigt liten alltså. :)
Du har så rätt, Alert är helmysig. Även om han har börjat visa lite mer vilja och humör nu när han varit hos mig i tre veckor så är han ändå så otroligt mild och trygg. Väldigt nöjd matte! :love:
 
Sv: 12:orna del 3

Han tackar för komplimangen! Det ska bli kul att se hur mycket mer stjärnen "blåser iväg". :)

Spännande att börja hänga!
 
Sv: 12:orna del 3

KL

En jobbig dag här. Skulle släppa ut hästarna imorse. Min plutt som alltid kommer fram i boxen, stod idag med rumpan vänd åt mig. Tog en bra stund innan han vände på sig saaakta.
På med grimman, ut ur boxen. Bara det att det vara bara framdelen som följde med, bakdelen var kvar nån stans inne i boxen. Efter provrundor, veterinärsamtal och veterinärbesök så har vi konstaterat patellaupphakningar båda bak. Även när själva låsningen släppte så fortsatte han stappla fram.

Känner mig fullständigt tom :(
 
Sv: 12:orna del 3

Haha vilja och humör gör ju de mer levande! För snälla får de inte vara, de måste ju påminna en om att de är djur och stora sådana då och då ;) Så man inte glömmer! haha Ja men världen är fruktansvärt liten! :D

Evolution: Vad har vet. gett för råd då? Har hört en del veterinärer som sagt att man ska proppa i dem med B.vitamin nu när de ändå växer eftersom det då kan växa bort? Men hoppas de blir bra, styrkekramar till dig!!!
 
Sv: 12:orna del 3

:( lilla Darwin.

Kl
Även min lilla häst skrämde upp mig igår kväll. Vi roade oss med rektalundersökningar, sondning och kramplösande. Gaskolik, dig vill jag inte se igen.

Men han svarade bra på behandlingen och idag var han mycket piggare än han vart på länge. Studsade runt när jag promenerade honom och bralla runt i hagen så min teori är att han samlat gaser ett tag. Vet trodde koliken berodde på mängden mask han hade och rubbning i tarmfloran efter avmaskningen.
 
Sv: 12:orna del 3

+ Evolution

Fy vad det händer tråkiga grejer. Hur ser prognos ut? :(


Kl

Alertispärtis har fått sitt allra första regntäcke idag!

20131025-005419.jpg


20131025-005456.jpg
 
Sv: 12:orna del 3

Jag hade bara distriktarn ute igår morgon när han var mitt uppe i hakandet, och hon konstaterade patella med största säkerhet. Också när jag läser om det så måste det vara patella. Men hon ville inte ge några direkta råd utan tyckte jag skulle ringa till en klinik och fråga hur man gör nu för tiden med patella. Så det väntar jag på nu, att telefontiden ska börja på Helsingborg.

Han stämmer in på alla de vanliga kriterierna för att råka ut för det här, tunn, dåligt musklad, växtfas, nyligen installad från bete, stått extra stilla precis innan anfallet. Förhoppningsvis växer det bort....
Får se vad dom säger i HBG helt enkelt, om dom vill se honom eller kan ge råd bara över telefon :(

En stor fråga som snurrar i huvudet nu är - Tar försäkringen en eventuell operation i framtiden? Han är fullförsäkrad sedan födseln så man tycker ju att bättre skydd än så går inte få så det borde täcka....
 
Sv: 12:orna del 3

Vad sa Helsingborg???

håller alla tummar för er!

JG gillar verkligen din sötponny! bedårande!! :D

KL.
min "lilla" Hollie hälsar sin bror välkommen till sitt nya hem!

1376331_10151737815606344_1560451008_n.jpg

1394794_10151738060911344_2029085913_n.jpg


hon känns så klar i fronten men bakdelen är en årings :p
 
Sv: 12:orna del 3

Hihi reagerar varje gång när någon säger ponny, har fortfarande svårt att förstå att han inte blir så stor. Har bara haft höghus innan. :D

Aaaw syskonen. :love:
 
Sv: 12:orna del 3

Vi har idag premiärtömkört "i enbet" (hade honom ju fäst i mamman som fölis) och det gick förhållandevis bra. Han var relativt ointresserad av draghjälpen jag hade med mig och ville hellre ägna sig åt att bita tag i tömmarna så det blev mycket trav, jag och dottern som tömkörde draghjälpen var helt slut efteråt. I traven skötte han sig dock bra, galopperade en del och lite brall men mestadels jättefin, jag var lite rädd för att han skulle försöka leka med draghjälpen men han var sig precis lik från föltiden. Han växte en dm i traven så istället för en långbent spindel blev han en extremt långbent spindel! Han blir nog läcker att sitta på när den dagen kommer. Grusvägen var mjuk igår men hårdare idag tyvärr och han reagerade en del på det grövre gruset så det blir nog åter till ursprungsplanen, dvs vänta på snö innan vi kör igång "på riktigt".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 256
Senast: Marita73
·
Svar
1 327
· Visningar
71 794
Senast: sthu
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 180
Senast: corzette
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp